licówki kompozytowe a porcelanowe...

1. Data: 2007-01-22 21:27:55

Temat: licówki kompozytowe a porcelanowe...
Od: "Elfka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

W przyszłości mam zamiar zainwestować w licówki i teraz pytanie: jakie?
Jeśli ktoś ma doświadczenie, ale zna się w temacie, proszę o sugestie.
Wiem, że te porcelanowe przez to, że są droższe to bardziej wytrzymałe
(kilkanaście lat) i bialutkie przez cały czas użytkowania.
A czy te kompozytowe są mniej trwałe?
Czy mogę sobie dobrać kolor- oczywiście też biały, ale może nie aż tak
lśniący jak na porcelankach?
Co z nimi jest nie tak?

pozdrawiam,
Elfka

2. Data: 2007-01-23 05:59:10

Temat: Re: licówki kompozytowe a porcelanowe...
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przyszłości mam zamiar zainwestować w licówki i teraz pytanie: jakie?

Porcelanowe.

> Jeśli ktoś ma doświadczenie, ale zna się w temacie, proszę o sugestie.
> Wiem, że te porcelanowe przez to, że są droższe to bardziej wytrzymałe
> (kilkanaście lat) i bialutkie przez cały czas użytkowania.

A poza tym znacznie bardziej estetyczne - nie chodzi tylko o barwę, ale też o
znacznie lepsze (bardziej naturalne) rozpraszanie światła. Nawet najlepsze
kompozyty nie zachowują się pod jego wpływem tak jak szkliwo (a ceramika tak).

> A czy te kompozytowe są mniej trwałe?

Tak.

> Czy mogę sobie dobrać kolor- oczywiście też biały, ale może nie aż tak lśniący
> jak na porcelankach?

Tak, ale stomatolog Tobie pomoże w doborze koloru i lepiej, żebyś się zdała na
jego doświadczenie :-)

> Co z nimi jest nie tak?

Z czym?

Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000705-0, 2007-01-22
Przetestowano na: 2007-01-23 06:59:15

3. Data: 2007-01-25 04:32:37

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> wrote in message
> Tak, ale stomatolog Tobie pomoże w doborze koloru i lepiej, żebyś się
> zdała na jego doświadczenie :-)

szczerze? lepiej zostawic to wlasnie pacjentowi. estetyka dentysty moze
sie roznic od estetyki pacjenta. ja juz nawet cementuje licowki biale
jak lodowka a nawet bardziej. pacjent zachwycony, to i ja tez. o to chodzi,.

iwon(K)a

4. Data: 2007-01-25 06:14:14

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szczerze? lepiej zostawic to wlasnie pacjentowi. estetyka dentysty moze
> sie roznic od estetyki pacjenta. ja juz nawet cementuje licowki biale
> jak lodowka a nawet bardziej. pacjent zachwycony, to i ja tez. o to chodzi,.

No właśnie. Napisałem tak, bo czasami jestem przerażony wyborami pacjentów. Na
siłę nic przecież robić nie będę, ale A1 u 50-latków naturalnie nie wygląda. A
poza tym czasami ludzie nie są w stanie sobie wyobrazić efektu końcowego i
myślę, że warto ich przekonać do swojego zdania...
Tak, czy inaczej - klient (pacjent) nasz pan.
Pzdr.
Radek ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000706-1, 2007-01-24
Przetestowano na: 2007-01-25 07:14:21

5. Data: 2007-01-25 14:41:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie. Napisałem tak, bo czasami jestem przerażony wyborami
> pacjentów. Na siłę nic przecież robić nie będę, ale A1 u 50-latków
> naturalnie nie wygląda.

kwestia przyzwyczajenia, dla mnie juz wyglada naturalnie. wrecz nie moge
zniesc ciemniejszych
niz A2 zebow. Zwykle pacjenci wybieraja B1, i kolory po wybielaniu bez
wzgledu na wiek.
co wiecej, tez mysle, ze jasne zeby to 10 lat mniej- wiec juz mnie to nie
razi. zakladam co najwyzej
okulary przecviwsloneczne przy niektorych pacjentach ;)))
ale wiesz, ja niedawno wybielalam zeby kobiecie prawie 80 letniej, a jednemu
pacjentowi lab musial zamawiac super bialy kolor na korony wiec mentalnosc
dentsystyczna zmienia mi sie
tu z predkoscia swiatla. (poza tym co mnie razi przy odwiedzinach w Polsce
to wlasnie
zolte zeby rodakow, mimo, ze "naturalnie" wygladaja ;)

iwon(K)a

6. Data: 2007-01-26 20:30:13

Od: "Elfka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzgledu na wiek.
> co wiecej, tez mysle, ze jasne zeby to 10 lat mniej- wiec juz mnie to nie

no właśnie...
powiem Wam szczerze, że jeśli udałoby mi się uzbierać na licówki na całość
to chciałabym by były białe- ujmują lat i nawet niech myślą, że sztuczne, co
mi tam - ja bym czuła się komfortowo...
Ale jeśli stać mnie będzie tylko na jedynki to zdam się na kolor reszty
zębów... no może po wybieleniu jeśli da efekt :)
ale dziękuję ślicznie za sugestie...
Elfka

7. Data: 2007-01-27 03:50:30

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfka" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
> całość to chciałabym by były białe- ujmują lat i nawet niech myślą, że
> sztuczne, co mi tam - ja bym czuła się komfortowo...

dokladnie. to Tobie ma sie to podobac, a nie dentyscie, sasiadowi
i komu tam jeszcze. estetyka to wybor pacjenta.

powodzenia

iwon(K)a

8. Data: 2007-01-27 09:05:32

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dokladnie. to Tobie ma sie to podobac, a nie dentyscie, sasiadowi
> i komu tam jeszcze. estetyka to wybor pacjenta.

Estetyka, nie etyka, więc co mi tam.
A jeśli będzie chciała zrobić naprzemiennie jasne i ciemne, bo ma na
imię Dominika i lubi wszystko ułożone jak domino, to wtedy też zrobisz
co chce, bo to estetyka?
A co do żółtych zębów, których wygląd drażni przyjezdnych - no cóż sam
wybielam sobie właśnie zęby, ale nigdy nie zdecydowałbym się na zabieg,
który narusza zdrowy zą, czyli nie postawiłbym estetyki przed zdrowiem.
Niedawno zakończyła 1000 letni żywot chińska moda na zniekształcone
stopy kobiet (Lotosowe stopy). To była tylko estetyka.

9. Data: 2007-01-27 22:04:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Li" <M...@o...pl> wrote in message

> [...]
> Dominika i lubi wszystko ułożone jak domino, to wtedy też zrobisz co chce,

tak. tak zrobie. zadbam tylko zeby licowki nie szkodzily przyzebiu,
okluzji, i co tam jeszcze na co ja jako lekarz mam zwracac uwage.
jesli chce diamenta na siekaczu tez wykonam. pojecie estetyki to
wybor tylko i wylacznie pacjenta.

> A co do żółtych zębów, których wygląd drażni przyjezdnych - no cóż sam
> wybielam sobie właśnie zęby, ale nigdy nie zdecydowałbym się na zabieg,
> który narusza zdrowy zą, czyli nie postawiłbym estetyki przed zdrowiem.

poczytaj wiec tu
http://www.lumineers.com/
warto sie douczyc.

co do konwencjonalnych licowek, moze trzeba sie nauczyc dobrze preparowac
zeby i wybierac dobre laboratoria, zeby licowki kleic w szkliwie,

> Niedawno zakończyła 1000 letni żywot chińska moda na zniekształcone stopy
> kobiet (Lotosowe stopy). To była tylko estetyka.

to akurat byl meski wymysl, bo byl to obiekt seksulany i uwiezienie
koniety w domu. plus zupelnie nie porownywalabym wiazania
stop z licowkami. jesli juz to moze z leczeniem ortodontycznym
majacym np na celu zaburzenie zgryzu ;)))

iwon(K)a

10. Data: 2007-01-27 23:03:00

Od: "Elfka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dominika i lubi wszystko ułożone jak domino, to wtedy też zrobisz co chce,

a co z tymi co chcą mieć diamenciki w aparatach ortodontycznych? niby to
ładne? a jednak bez mrugnięcia oka wstawia się te kolorowe kamyki, bo
pacjent lepiej się czuje :) estetyka? zdrowie? :)

kaszel u czterolatka - pomocy!!!!!!!!
kulki ropne w spojowkach
Zapalenie kanek miękkich
Czy zaskarzyc lekarza za jego blad?