likier pomarańczowy?

1. Data: 2002-12-05 10:57:44

Temat: likier pomarańczowy?
Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Występuje w przepisie na bardzo apetyczne babeczki. Czy można go czymś
zastąpić, ewentualnie zrobić jakąś podróbkę samemu?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Flora

1. Data: 2002-12-05 12:55:35

Temat: Re: likier pomarańczowy?
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Flora" <f...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Występuje w przepisie na bardzo apetyczne babeczki. Czy można go czymś
> zastąpić, ewentualnie zrobić jakąś podróbkę samemu?
>
> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
>
> Flora

Na pewno w sieci sa przepisy na likier pomaranczowy. Pytanie czy masz
dojscie do niekonserwowanych pomaranczy lub w oole ekologicznych. Jesli masz
takie owoce znajde Ci przepis. Najtanszy likier w Niemczech kosztuje 7-8
Euro i te uzywam w kuchni.

Irek kochany

1. Data: 2002-12-05 13:12:25

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Flora <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:asnbi5$sbt$...@n...tpi.pl...
> Występuje w przepisie na bardzo apetyczne babeczki. Czy można go czymś
> zastąpić, ewentualnie zrobić jakąś podróbkę samemu?
>
> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
>
> Flora

Czy nie chcesz go kupic ze wzgledu na cene? Oprocz Cointreaux sa tansze
wydania, ale zawsze jest to wydatek kilkudziesieciu zlotych. Likier
pomaranczowy stosuje sie do wielu wypiekow i deserow, zwlaszcza owocowych,
wiec warto sie zaopatrzyc w butelczyne takiego. Od biedy mozna zastosowac
olejek pomaranczowy, ale uwaga! Z tych na polskim rynku tylko drOetkera jest
na bazie naturalnych olejkow z pomaranczy, te polskie zwlaszcza w takich
grubych baniaczkach to chemia.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-12-05 15:01:51

Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno w sieci sa przepisy na likier pomaranczowy.

Szukałam ale jakoś bez efektu. Różne inne likiery owszem ale pomarańczowego
niestety nie znalazłam.
>Pytanie czy masz dojscie do niekonserwowanych pomaranczy lub w oole
ekologicznych.

Niestety nie :(((

Flora

1. Data: 2002-12-05 15:08:57

Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy nie chcesz go kupic ze wzgledu na cene?

Niestety tak

> Oprocz Cointreaux sa tansze wydania, ale zawsze jest to wydatek
kilkudziesieciu zlotych.

W tej chwili wolałabym uniknąć nadprogramowych wydatków.

> Od biedy mozna zastosowac olejek pomaranczowy, ale uwaga! Z tych na
polskim rynku tylko drOetkera jest na bazie naturalnych olejkow z
pomaranczy,

Dzięki za radę.
Pozdrawiam
Flora

1. Data: 2002-12-05 23:31:29

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Flora" <f...@w...pl>

Występuje w przepisie na bardzo apetyczne babeczki. Czy można go czymś
zastąpić, ewentualnie zrobić jakąś podróbkę samemu?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Flora

Nie musi byc podrobka :-)
Pokroj pomarancze [po wczesniejszym wyszorowaniu oczywiscie], zasyp cukrem, poczekaj
az puszcza sok.
Dodaj spirytus.
A potem to juz tylko 'do smaku' - czyli mozna rozcienczyc, ale mozna uzywac wylacznie
jako dodatek do ciast.
Smacznego
Barbara

---

1. Data: 2002-12-06 12:07:59

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
.
> [...]
cukrem, poczekaj az puszcza sok.
> Dodaj spirytus.
> A potem to juz tylko 'do smaku' - czyli mozna rozcienczyc, ale mozna

Basiu, a nie lepiej podwiesic pomarancze nad spirytusem i poczekac az
przejdzie zapachem a potem w cieczy rozpuscic cukier? Jesli nie ma
niekonserwowanych pomaranczy to moze kumkwaty, bo te sa na pewno nie
pryskane, gydyz spozywa sie je ze skorka.

Irek kochany

1. Data: 2002-12-07 15:18:13

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> Szukałam ale jakoś bez efektu. Różne inne likiery owszem ale
pomarańczowego
> niestety nie znalazłam.
> ekologicznych.
>
> Niestety nie :(((
>
> Flora

1). Jesli takowe znajdziesz: 6-8 pomaranczy obierz cienko ze skorki. Owoce
zjedz lub zrob cos innego. Skorki zalej 0.7 litra spirytusem na 5-6 godzin.
(W Polsce sa dwa gatunki - slabszy i mocniejszy) W tym wypadku lepiej wziasc
ten ok. 70 %. Zalew odcedz i wymieszaj z woda cukrowa sporzadzona z 600 g
cukru i 1 l wody. (Cukier nalezy zagotowac z woda i schlodzic) Calosc nalezy
przefiltrowac i odstawic na min. 3 tygodnie. Naturalnie im dluzej tym
lepiej.
2). Mozesz 3 pomarancze nakluc widelcem, tak by alkohol latwo wsiakl w owoc.
Owoce w mozliwie duzym sloiku zasyp 250 gramami cukru i zalej to 1 litrem
mocnej wodki najlepiej 45 %. Szczelnie zamknij i pozostaw w cieplym miejscu
na jakis 4 do 6 tygodni, od czasu do czasu wstrzasajac. Po odcedzeniu i
odfiltrowaniu, mozesz dodac jeszcze troche wody cukrowej. Max.100 g cukru na
0.2 l wody. Ten likier nalezy ezakowac jakies 3 miesiace.

Irek kochany

Ile octu do ryb w zalewie octowej?
puszkkka a autorstwo przepisow - wyjasnienie
oliwki
poszukuję przepisu na babę włoską
szukam przepisu z czarnego tomu "Sałaty i sałatki"