lipa :)

1. Data: 2005-09-01 06:18:11

Temat: lipa :)
Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze sie z Wami podzielić czymś niesamowitym. Na początku czerwca
wykopaliśmy w gaju 4 m lipę , przewiezlismy ją na dachu Opla na dzialkę i
posadziliśmy. Niestety bardzo ucierpiała po drodze, bo jadąc zamiatała
koroną o asfalt. Liście zaczęły schnąć i opadać, podlewaliśmy ją solennie,
mówilismy do niej i głaskaliśmy po pniu :). Mówiliśmy przy niej- trudno, jak
uschnie - przywieziemy nową jesienią.
Nie było nas dwa tygodnie- wracamy 30. sierpnia ....iiii...wrzask- nasza
umierająca lipa wypuściła młode listki, prawie na każdym konarze, a
dodatkowo z pnia- młode gałązki. Odtańczyliśmy wokół niej taniec z
podskokami :)))
Cieszymy się, bo jest to duże drzewo, i już daje przyjemny cień, jest
śliczna.
Piszę aby miłośnicy lip nie bali się przenosić ich do siebie. Aha- nie
przewoziliśmy z bryłą ziemi, ale była wtedy mokra pogoda.
Pozdrawiam serdecznie
basia

2. Data: 2005-09-01 07:28:01

Temat: Re: lipa :)
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze sie z Wami podzielić czymś niesamowitym.

Prawdziwa szkole przetrwania dostala. Superlipa. :)

pozdrawiam
pluton

3. Data: 2005-09-01 07:38:08

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, że jej sie polepszyło bo szkoda by było drzewo zmarnować

napisz proszę jaka duża bryłę korzeniową miała
grazyna

4. Data: 2005-09-01 07:51:11

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok. 1 m- jak pamietam...choć kilka korzeni wystawało, przycielismy je.
Podobno drzewo po posadzeniu wypuszcza najpierw takie drobne korzonki
włosowate...jak mu sie to uda- to przeżyje, dlatego obfite podlewanie jest
wazne

5. Data: 2005-09-01 08:00:44

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2005 08:18:11 +0200, basia napisał(a):

> [...]
> umierająca lipa wypuściła młode listki, prawie na każdym konarze, a
> dodatkowo z pnia- młode gałązki. Odtańczyliśmy wokół niej taniec z

Nie chcę marudzić ale pełen sukces to będzie dopiero wiosną.

6. Data: 2005-09-01 08:35:48

Od: Bartosz Nowicki <B...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> obfite podlewanie jest
> wazne

tu slyszalem o innej szkole - (zbyt obfite) podlewanie dusi rosline
dlatego wazne jest spulchanianie gleby - doplyw powietrza - co Wy na to?

pozdr
Bart

> Użytkownik "agrazka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

___________
Bartosz Nowicki Ph.D(CS)
Research and Development Department Manager

Rodan Systems S.A.
Puławska 465
02-844 Warszawa

Poznań division
--------------- mobile: 0 608 466 779
Miczurina 20a phone: +48 61 867 13 14
60-318 Poznan fax: +48 61 867 13 14
Poland email: B...@r...pl
___________

7. Data: 2005-09-01 09:09:47

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie dodałam, że przez ok. 2 tygodnie po posadzeniu- potem już nie
podlewaliśmy- deszcz ją rosił

___________

___________

8. Data: 2005-09-01 09:41:00

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Sep 2005 11:09:47 +0200, basia napisał(a):

> nie dodałam, że przez ok. 2 tygodnie po posadzeniu- potem już nie
> podlewaliśmy- deszcz ją rosił

Na litość boską TNIJ cytaty i odpowiadaj POD treścią!

Co do podlewania to też spotkałem się z dwiema szkołami.
Pierwsza, że po posadzeniu należy KONIECZNIE podlać. Bez względu na
pogodę, ziemię, roślinę ...
Druga, że W ŻADNYM WYPADKU NIE PODLEWAĆ od razu, bo się nie przyjmnie.

W obu przypadkach uzasadniane to jest tym jak roślina oddycha czy
też pobiera wodę przez korzenie. Może to ktoś sprecyzować?
Lać wodę czy nie?!

9. Data: 2005-09-01 09:45:20

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

_rais napisał(a):
> W obu przypadkach uzasadniane to jest tym jak roślina oddycha czy
> też pobiera wodę przez korzenie. Może to ktoś sprecyzować?
> Lać wodę czy nie?!

Tylko tyle, aby było lekko wilgotno a nie mokro. To ile lać zależy od
przepuszczalności gleby.
:-O
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-09-01 09:47:17

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

_rais napisał(a):
> Nie chcę marudzić ale pełen sukces to będzie dopiero wiosną.

Dlatego pień należy na zimę okęcić jutą a wokół zrobić misę i zasypać
kompostem lub mieloną przekompostowaną korą.
pozdr. Jerzy

Do identyfikacji
co to za owoc????
zle mnie wlazlo na swierka