lodówka w klasie A+

1. Data: 2005-07-29 09:46:31

Temat: lodówka w klasie A+
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę o zakupie nowej lodówki - chciałabym aby byla w klasie A+, jako,że są
najbardziej energooszczędne.
Zastanawiam się nad lodówką INDESIT BAAN 10. Co o niej myslicie? Do wyboru
są też Whirpool i Beko ale Indesit chyba ma najmnejse zużycie energii i dość
przystępną cenę.

2. Data: 2005-07-29 11:01:33

Temat: Re: lodówka w klasie A+
Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Topino" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> są też Whirpool i Beko ale Indesit chyba ma najmnejse zużycie energii i dość

Przelicz jaka jest roznica w zuzyciu energii miedzy klasa A i klasa B a potem
czy oplaca Ci sie wydawac wiecej pieniedzy na klase A. Ja wybralem jednak klase
B, bo zakup A by mi sie zwrocil za 14 lat a raczej nie przewiduje aby moja
lodowka tyle przezyla.

the.one

3. Data: 2005-07-29 11:04:39

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A skąd wiesz, że będą zużywały energię zgodnie z podaną klasą. Testowałem
niejedną nową lodówkę i zazwyczaj wychodzi tak, że lodówka cienkiej marki w
klasie A zużywała prawie dwa razy więcej energii od podobnej pod względem
wielkości ale porządnej marki wykonanej w klasie B. W tanich markach te
klasy to pic na wodę.

4. Data: 2005-07-29 12:15:30

Od: "Kuba" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są też Whirpool i Beko ale Indesit chyba ma najmnejse zużycie energii i

a ja dorzucę jeszcze kwestię samej marki Indesit, która z pewnością nie jest
ligą pierwszą, a nawet do drugiej trudno byłoby sie jej raczej załapać, więc
podnieta naklejką z klasa A+ to duży chwyt marketingowy, a dodam że
Elektrolux wypuścił już lodówkę w klasie A++

5. Data: 2005-07-30 17:02:58

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Jul 2005 11:46:31 +0200, Topino napisał(a):

> [...]
> są też Whirpool i Beko ale Indesit chyba ma najmnejse zużycie energii i dość

Nie przesadzaj z klasami oszczędności, bo zazwyczaj
jest coś za coś. Już była na forum mowa o pralkach
zużywających mało wody - prawie wszyscy włączają
w nich dodatkowe płukanie i oszczędność diabli biorą.

Pozdrawiam
Miroo

6. Data: 2005-07-31 11:50:03

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba" <q...@w...pl> napisał:
> [...]
> podnieta naklejką z klasa A+ to duży chwyt marketingowy, a dodam że
> Elektrolux wypuścił już lodówkę w klasie A++

bzdury gadasz. zaden chwyt marketingowy. jakby nie trymalo normy to by nie
dostali certyfikatu do wpuszczenia takiego modelu na rynek. a jak komus nie
trzyma sie specyfikacji to moze reklamowac.
ja mam whirlpoola klasy A+ i to to zre mniej energii w sposob widoczny.
rachunek co miesiac mniejszy jest o od 10 do 15 zl. tak wiec roznica w cenie
zwroci mi sie po 2-3 latach najpozniej.

7. Data: 2005-07-31 12:24:27

Od: " " <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue <n...@n...pl> napisał(a):

> bzdury gadasz. zaden chwyt marketingowy. jakby nie trymalo normy to by nie
> dostali certyfikatu do wpuszczenia takiego modelu na rynek. a jak komus nie
> trzyma sie specyfikacji to moze reklamowac.

Nie masz o tym zielonego pojęcia. Otóż sprzęt do testów dostarcza producent
jeszcze przed wypuszczeniem go na rynek. Ten sprzęt poźniej nie jest już
testowany. Chwytasz już o so chodzi? :D

8. Data: 2005-07-31 21:28:19

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Jul 2005 12:24:27 +0000 (UTC), z...@g...pl
napisał(a):

> Nie masz o tym zielonego pojęcia. Otóż sprzęt do testów dostarcza producent
> jeszcze przed wypuszczeniem go na rynek. Ten sprzęt poźniej nie jest już
> testowany. Chwytasz już o so chodzi? :D

Niektórzy wierzą też w naklejki "Teraz Polska"
i "Złoty medal Targów Poznańskich" :)

Pozdrawiam
Miroo

9. Data: 2005-08-01 07:11:52

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> ja mam whirlpoola klasy A+ i to to zre mniej energii w sposob widoczny.
> rachunek co miesiac mniejszy jest o od 10 do 15 zl. tak wiec roznica w
> cenie zwroci mi sie po 2-3 latach najpozniej.

lodówka srednio pobiera 1kw/h /dobę, wiec 30*30gr=9PLN - koszt utrzymanai
lodówki. NIe wiem, w stosunku do jakiego urzadzenia liczysz mniejszy
rachunek o 10-15PLN. Na pewno nie w porownaniu do klasy A czy nawet B

10. Data: 2005-08-07 09:16:20

Od: Wojciech Skrzypinski 2 <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue wrote:

/ciach.../

> ja mam whirlpoola klasy A+ i to to zre mniej energii w sposob widoczny.
> rachunek co miesiac mniejszy jest o od 10 do 15 zl. tak wiec roznica w cenie
> zwroci mi sie po 2-3 latach najpozniej.

A czy "przypadkiem" nie wymieniles w tym samym czasie innych urzadzen,
np. wszystkich zarowek na swietl. energooszczedne itd. ? Roznica podana
przez Ciebie jest absurdalna - policz to na papierze. Chyba, ze miales
wczesniej dwa urzadzenia - np. lodowke Minsk i zamrazarke Polar :)

W.

Co musi zostawić w domu sprzedający ?
Podłoga
Jaka klima do domu?