Re: lokcie zgiete w nocy i dretwienie rak...PROSZE O POMOC

Data: 2009-08-17 12:53:08
Temat: Re: lokcie zgiete w nocy i dretwienie rak...PROSZE O POMOC
Od: STranger <p...@n...ue>

biggero pisze:

> Temat wcale nie jest niszowy. U nas na ten temat oczywiście zero
> informacji, jakbyśmy żyli na innym świecie. Wiele osób wypowiada się
> na temat wiśni pozytywnie.
> Np. tutaj, ale takich stron jest pełno.
> http://arthritis.about.com/b/2005/10/26/cherry-juice
-concentrate-cures-gout-and-more-fda-warns-companies
-about-unproven-claims.htm

Fajnie. Ale temat jest i tak niszowy. Na każdy niszowy temat znajdziesz
i tak sporo informacji w Sieci, to cudowna cecha Internetu.

> Natomiast nikt nie wypowiada się na temat czereśni, które rosną u
> Ciebie na wsi, bo nikt oprócz Ciebie ich nie jadł.

No wiesz... heh, u mnie na wsi, czyli w Poznaniu, rosną pyszne
czereśnie. :> Pewnie to jakieś zagłębie nieznanego gatunku, lol ;)
Wielu sąsiadów ma takie same drzewa czereśniowe, te owoce są bardzo
popularne w Wielkopolsce.

> Czereśnie dostępne
> w sklepach są zazwyczaj żółto-czerwone, a nie ciemnoczerwone,

Że co? Zazwyczaj takie są czereśnie? To chyba tylko u Ciebie, w tym
wielkim mieście w którym mieszkasz ;>
W Poznaniu i w całej Wielkopolsce dominują w ogrodach przydomowych i w
handlu czereśnie ciemnogranatowe (a im są bardziej dojrzałe tym są
ciemniejsze).

> chociaż
> nie można zaprzeczyć, że ciemnoczerwone też istnieją, nawet w sklepach
> czasami.

A skąd Ty jesteś, z jakiego rejonu Polski? :)
Mam całkowicie przeciwstawne spostrzeżenia.
Żółto-czerwone czereśnie się u nas zdarzają, ale są w mniejszości i to
zdecydowanej. Wszędzie widuję czereśnie ciemne, te "właściwe" moim zdaniem.

> Ale nikt ich nie bada, więc nie można zaręczyć, że działają.
> To, że działają, to Twoja opinia, nie opinia naukowców.

Oczywiście, że działają, tak jak opisałem w pierwszym moim poście w tym
wątku, ale Ty mnie próbujesz przekonać, że nie działają, bo nie mają
prawa działać :D

> http://www.cherryresearch.com/current_research
> http://www.nutraingredients.com/Research/Cherry-juic
e-may-reduce-exercise-induced-muscle-pain
> http://www.massagemag.com/News/2006/January/125/Cher
ries.php
> http://ezinearticles.com/?Cherry-Juice-Eases-Arthrit
is-Pain-and-Muscle-Soreness&id=2436319
> http://ezinearticles.com/?If-You-Have-Arthritis-Or-S
ore-Muscles,-You-Cant-Afford-to-Miss-This&id=2413450

Cieszy mnie, że są niezależni badacze tematu :)
To co sam zaobserwowałem przypadkiem jedząc własne czereśnie w ogromnych
ilościach w sezonie i trenując ma swoje naukowe potwierdzenie.

> Nikt nie broni wiśni posłodzić. Nikt nie broni kwasu zneutralizować.
> Nikt nie broni wypróbować czereśni. Jak komuś pomoże, to proszę
> bardzo.

Oczywiście.

> I skończmy tą awanturę, bo ona jest o nic.

Nie ma awantury. :)
Zaprzeczyłeś ostro mojej opinii opartej na doświadczeniu, że czereśnie
działają kojąco lub przeciwzapalnie na przetrenowane mięśnie, stąd
dyskusja. To praktyka, a nie teorie, że działać mogą tylko wiśnie.

btw, obyśmy nie doszli do wniosku, że tezę o wyjątkowości i wyższości
wiśni nad czereśniami lansuje lobby rolników sadowników wiśni, lol ;P

STranger