lubczyk

1. Data: 2000-03-30 11:15:46

Temat: lubczyk
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Za Wielka Ksiega Ziol podaje przepis na golabki z lisci lubczyku i winogron.
Nie wiem, jakie sa, bo jeszcze nie robilam. Poza tym-gdzie, do licha,
dostane jadalne nasiona sosny? Ale moze ktos zechce poprobowac?

8 duzych galazek lubczyku
1 lyzka oliwy z oliwek
1 mala posiekana drobno cebula
5-6 dkg jadalnych nasion sosny (nie wymyslam, tak jest w ksiazce)
3 dkg rodzynek
1 lyzka posiekanego rozmarynu
sol, pieprz
20-25 dkg chudej, zmielonej baraniny
8 lisci winogron

Odciac listki lubczyku jak najblizej miejsca podzialu liscia i zalac
wrzatkiem, zostawic na 10 min, odcedzic i oplukac pod zimna woda. Cebule
przesmazyc na oliwie, az zmieknie; dodac orzechy (czyli te nasiona, jak
sadze) rodzynki, rozmaryn, pieprz i sol, po przesmazeniu ostudzic. Do masy
dodac mieso i wymieszac. Rozlozyc liscie winogron i polozyc na kazdym 2-3
listki lubczyku, na to lyzke farszu i zawinac. Zaroodporne naczynie
kwadratowe o boku 20 cm posmarowac tluszczem, ulozyc golabki i piec pod
przykryciem ok. 30 min w 220 st.C.
Pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-03-30 11:57:36

Temat: Re: lubczyk
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zalewscy napisali:

> Za Wielka Ksiega Ziol podaje przepis na golabki z lisci lubczyku i winogron.
> Nie wiem, jakie sa, bo jeszcze nie robilam. Poza tym-gdzie, do licha,
> dostane jadalne nasiona sosny? Ale moze ktos zechce poprobowac?

Zrobiłam kiedyś gołabki z liści winogron (dwa razy - pierwszy i ostatni ;-))
Bez tej sosny (może to jakiś kwiatek tłumacza?) i nie z baraniny, tylko
z indyka. Dobre były, ale ta robota! I trzeba zrobić dużo...

Krycha

1. Data: 2000-03-30 12:53:26

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Zalewscy <j...@p...onet.pl> wrote:
> Nie wiem, jakie sa, bo jeszcze nie robilam. Poza tym-gdzie, do licha,
> dostane jadalne nasiona sosny? Ale moze ktos zechce poprobowac?
Te 'jadalne nasiona sosny' to pewnie genialnie przetłumaczone
orzeszki piniowe. Powinno się je dac kupić w normalnych sklepach.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-03-30 16:15:14

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Zalewscy wrote in message ...
> [...]
>listki lubczyku, na to lyzke farszu i zawinac. Zaroodporne naczynie
>kwadratowe o boku 20 cm posmarowac tluszczem, ulozyc golabki i piec pod
Chodzi tu prawdopodobnie o pine nuts, orzeszki sosny srodziemnomorskiej.
Wyglada to jak grubsze i wieksze ziarnka wyluskanego slonecznika, tyle, ze
sa koloru kremowo-bialego, i nawet w smaku jest to ciut podobne...Mysle, ze
od biedy mozna by bylo te pine nuts zastapic slonecznikiem..
F.

Gdzie moznkupic WOK-a ?
rejs
Co to polplasterki?