lustro w łazience?

1. Data: 2004-10-20 10:18:50

Temat: lustro w łazience?
Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W łazienkowej ścianie mam dziurę w glazurze. W tę dziurę mam wkleić
lustro. Zostałam postawiona przed faktem dokonanym, i średnio mi się
podoba idea, ale po prostu muszę to zrobić.
Ta dziura w glazurze ma nieregularne wymiary (kąty również) - jeśli je
dokładnie wymierzę, to o ile mniejsze lustro mam zamówić? Czy milimetr
'zapasu' z każdej strony wystarczy?
Czy to ma być jakieś szczególne lustro? Grubsze/cieńsze, z jakimiś
specjalnymi 'plecami'? Ta łazienka nie jest szczególnie często używana,
więc wilgotność nie jest zabójcza.
Jak to ustrojstwo wkleić? Mam klej do luster, ale jak mam to lustro
umieścić pionowo w dziurze o - jakby nie było - pionowej ścianie?
Czy po prostu lepiej wziąć speca do tego?

--
Kami (czuję się jak blondynka)
______________________________

reklama: http://www.nadkole.net

1. Data: 2004-10-20 11:08:42

Temat: Re: lustro w łazience?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 12:18:50 +0200 I had a dream that Kamila Rudnik (JNET)
<K...@j...net> wrote:
> Ta dziura w glazurze ma nieregularne wymiary (kąty również) - jeśli je
> dokładnie wymierzę, to o ile mniejsze lustro mam zamówić? Czy milimetr
> 'zapasu' z każdej strony wystarczy?

Wystarczy, ale będzie brzydko wyglądać. Naprawdę nie dało się zrobić
regularnej dziury? Przecież to nie jest trudne.

> Czy to ma być jakieś szczególne lustro? Grubsze/cieńsze, z jakimiś
> specjalnymi 'plecami'? Ta łazienka nie jest szczególnie często używana,
> więc wilgotność nie jest zabójcza.

Normalne, zwyczajne, bez żadnych uchwytów ani wieszaków, choć warto
powiedzieć sprzedawcy, że chcesz je wkleić w glazurę.

> Jak to ustrojstwo wkleić? Mam klej do luster, ale jak mam to lustro
> umieścić pionowo w dziurze o - jakby nie było - pionowej ścianie?
> Czy po prostu lepiej wziąć speca do tego?

Klej do luster, a jak wyschnie, to zafugować. O ile nie masz dwóch
lewych rąk, to na pewno sobie sama poradzisz.

1. Data: 2004-10-20 11:12:24

Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Ja zostawilbym wiecej miejsc po bokach niz 1 mm - mniej wiecej tyle ile
wynosi szerokosc fugi (ktora zreszta trzeba po wklejeniu lustra gdzies
zmiescic), a po drugie latwiej takie lustro wsadzic jak sie ma wiecej
miejsca.

Co do zamocowania, to mozesz wykorzystac plytki ponizej i np. krzyzyki do
fug podłozyc, lub wbic gwozdzie i na nich postawic.
I wazne, trzeba dobrze wyczyscic sciane przed klejeniem (ja to niby
zrobilem, ale klej po docisnieciu lustra tylko sie na nim rozplaszczyl i
trzeba bylo go "zmusic" do przyklejenia sie na scianie - patrz instrukcja
montazu na kleju).

Co do grubosci lustra, to bralbym odrobine ciensze niz grubosc plytek
+polozonego kleju (tak zeby po przyklejeniu nie wystawalo ponad poziom
plytek - chyba, ze tak ma byc). Co do podkladu lustra, to zapytac sie trzeba
szklarza - powinien doradzic.

Ładnie moze takie nieregularne lustro oblozone delikatnym dekorkiem
wygladać, ale to juz wiecej roboty z docinamiem bedzie.

--
Jacek M.

1. Data: 2004-10-20 12:43:16

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ta dziura w glazurze ma nieregularne wymiary (kąty również) - jeśli je
> dokładnie wymierzę, to o ile mniejsze lustro mam zamówić? Czy milimetr
> 'zapasu' z każdej strony wystarczy?

A to ma 4 katy ?
Wytnij z kartonu i przymierz, potem idz z tym do szklarza.
Szklarze rowniez przychodza na pomiary samodzielnie - troche to wiecej
kosztuje ale ryzyko mniejsze.

> Czy to ma być jakieś szczególne lustro? Grubsze/cieńsze, z jakimiś
> specjalnymi 'plecami'? Ta łazienka nie jest szczególnie często używana,
> więc wilgotność nie jest zabójcza.

Szklarz Ci wszystko opowie.

> Jak to ustrojstwo wkleić? Mam klej do luster, ale jak mam to lustro
> umieścić pionowo w dziurze o - jakby nie było - pionowej ścianie?

Najlepiej jezeli miedzy plytkami a lustrem bedzie fuga o takiej
szerokosci jak masz w lazience.
Dajesz pod spod krzyzyki, na boki, klinujesz i juz. Jak wielgachne
lustro, to podeprzec aby nie wypadlo nim klej zwiaze.

> Czy po prostu lepiej wziąć speca do tego?

Chyba lepiej. Moze Cie to nawet mniej kosztowac niz gotowe lustro z marketu.

Adam

1. Data: 2004-10-20 12:44:25

Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Posted At: Wednesday, October 20, 2004 1:09 PM
Posted To: dom
Conversation: lustro w łazience?
Subject: Re: lustro w łazience?

> Wystarczy, ale będzie brzydko wyglądać. Naprawdę nie dało się zrobić
> regularnej dziury? Przecież to nie jest trudne.

Jakby się dało, to jeszcze w kilku innych miejscach miałabym kąty
proste, a nie zbliżone do 90 stopni :-D Jest w tym mieszkaniu kilka
niedoróbek tudzież dziwnych rozwiązań. Nie miałam na to wpływu.

> Normalne, zwyczajne, bez żadnych uchwytów ani wieszaków, choć warto
> powiedzieć sprzedawcy, że chcesz je wkleić w glazurę.

Uhm.

> Klej do luster, a jak wyschnie, to zafugować. O ile nie masz dwóch
> lewych rąk, to na pewno sobie sama poradzisz.

Cholera, to się okaże, jakie ja mam ręce... :->
A jak uzyskać pion. Bo to jest dość głęboka dziura - na dobre kilka cm.
Lustro + klej + co?

--
Kami
______________________________

1. Data: 2004-10-20 13:09:00

Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Posted At: Wednesday, October 20, 2004 1:12 PM
> [...]

> wynosi szerokosc fugi (ktora zreszta trzeba po wklejeniu lustra gdzies
> zmiescic), a po drugie latwiej takie lustro wsadzic jak sie ma wiecej

No, to będzie 2-2,5 mm. Ale mnie chodziło o 'zapas pomiarowy' -
blondynką nie jestem, a na 3 przeprowadzone pomiary dostałam 3 różne
wyniki :-/

> Co do zamocowania, to mozesz wykorzystac plytki ponizej i np. krzyzyki
do
> fug podłozyc, lub wbic gwozdzie i na nich postawic.

Ta wnęka ma niecałe 2 cm. głębokości. Więc wygląda na to, że będę
musiała 'zaciągnąć' tę dziurę gipsem, żeby to wyrównać. Potem klej,
potem lustro, potem fuga. Tak?

> [...]
> zrobilem, ale klej po docisnieciu lustra tylko sie na nim rozplaszczyl
> trzeba bylo go "zmusic" do przyklejenia sie na scianie - patrz

A moim przypadku gips rozwiąże ten problem. Bo - tak szczerze mówiąc -
ta dziura ma bardzo, bardzo nieregularną powierzchnię.

> Co do grubosci lustra, to bralbym odrobine ciensze niz grubosc plytek
> +polozonego kleju (tak zeby po przyklejeniu nie wystawalo ponad
poziom
> plytek - chyba, ze tak ma byc).

Wydaje mi się, że 'czwórka' będzie OK.

> Co do podkladu lustra, to zapytac sie trzeba
> szklarza - powinien doradzic.

Ano.

> Ładnie moze takie nieregularne lustro oblozone delikatnym dekorkiem
> wygladać, ale to juz wiecej roboty z docinamiem bedzie.

Na to nie mam szans. Mam wykończoną wnękę w glazurze, w którą mam wkleić
lustro. I tyle. Echhh...

--
Kami
______________________________

1. Data: 2004-10-20 14:25:10

Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamila Rudnik (JNET) napisał(a) w wiadomości
t003.jasien.net co
następuje:
> Ta wnęka ma niecałe 2 cm. głębokości. Więc wygląda na to, że będę
> musiała 'zaciągnąć' tę dziurę gipsem, żeby to wyrównać. Potem klej,
> potem lustro, potem fuga. Tak?

u mnie do lustra 100x80 na ściane sa przyklejone kawałki kafelków - odpady -
na obwodzie i kilka na "powierzchni" tak aby między powierzchnią wstawek a
powierzchnią ściany zostało miejsce akurat na grubość lustra. Tak więc w
sumie lustro było klejone do kafelków - klej do luster Lakmy. Fuga była
kładziona na całej ściannie jednocześnie.

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

1. Data: 2004-10-21 10:25:42

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 14:44:25 +0200 I had a dream that Kamila Rudnik (JNET)
<K...@j...net> wrote:
> Cholera, to się okaże, jakie ja mam ręce... :->
> A jak uzyskać pion. Bo to jest dość głęboka dziura - na dobre kilka cm.
> Lustro + klej + co?

Nie wiem, czy pion wskazany, czy wyrównanie do istniejącej ściany :)
Jak dziura głęboka, to możesz dać duże paćki kleju, ale chyba prościej
jest nadłożyć w dziurę kleju do płytek czy jakiejkolwiek zaprawy.

1. Data: 2004-10-21 12:55:35

Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Posted At: Thursday, October 21, 2004 12:26 PM
Posted To: dom
Conversation: lustro w łazience?

> Nie wiem, czy pion wskazany, czy wyrównanie do istniejącej ściany :)

Nnnnooo... zastosowałam skrót myślowy :->

> Jak dziura głęboka, to możesz dać duże paćki kleju, ale chyba prościej
> jest nadłożyć w dziurę kleju do płytek czy jakiejkolwiek zaprawy.

Chyba łatwiej gipsem napaćkać? Ale technologię już znam.
Dziękuję :-)

--
Kami

1. Data: 2004-10-21 12:57:07