luszczyca i atopowe zapalenie skory

1. Data: 2004-04-28 07:36:25

Temat: luszczyca i atopowe zapalenie skory
Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy dermatolog bez trudu powinien odroznic luszczyce od atopowego zapalenia
skory? Czy tez objawy w tych dwoch chorobach skory sa bardzo podobne?

pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2004-04-28 13:07:40

Temat: Re: luszczyca i atopowe zapalenie skory
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy dermatolog bez trudu powinien odroznic luszczyce od atopowego
> zapalenia skory? Czy tez objawy w tych dwoch chorobach skory sa bardzo

bez trudu odróżni , to są całkiem rózne choroby

--
Pozdrawiam Magda
GG 3424322

3. Data: 2004-04-28 14:52:18

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bez trudu odróżni , to są całkiem rózne choroby

Witaj, dzieki za odpowiedz.
Do tej pory tez tak myslalam, ale zdziwila mnie pani dermatolog, u ktorej
leczy sie moj maz.
Pani doktor stwierdzila, ze wyglada jej to (zmiany na skorze twarzy- okolice
nosa, policzki, czasami czolo; oraz skora na brzuchu, a szczegolnie boki
ciala, posladki, czasami nogi i rece) na luszczyce, ale zmiany sa tez
podobne jak w atopowym zapaleniu skory ....
Z roznych opisow zmiany te bardziej pasuja mi na typowa egzemne, czesto
pojawiaja sie w stresujacym okresie, pojawiaja sie nagle, czesto towarzyszy
im pieczenie skory, potrafia tez nagle zniknac. Kontakt z woda tylko
pogarsza wtedy sytuacje.
Elocom i Laticort coraz rzadziej skutkuja, pomaga Advantam (ktora akurat ja
stosuje w przypadku alergii).

Znasz moze jakies skuteczne leki albo sposoby zapobiegania zmianom zwiazanym
z luszczyca?

pozdrawiam
Agnieszka

4. Data: 2004-04-28 15:05:14

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja stosuje w przypadku alergii).
>
> Znasz moze jakies skuteczne leki albo sposoby zapobiegania zmianom

niestety ale doświadczenia co do łuszczycy nie mam , widziałam ją tylko u
paru osób i uczyłam się ogólnie o chorobach skóry , bardziej moge coś
podpowiedzieć o atopowym zapaleniu skóry niż o leczeniu łuszczycy , ale
jeśli sterydy nie pomagają to radze zmienić lekarza bo myć może jest żle
zdjagnozowana dolegliwość i złe leczenie , po za tym sterydów nie mozna
długo stosować , jeśli chodzi o Elocom to ja go stosowałam przy łojotokowym
zapaleniu skóry , podziałał błyskawicznie ale natychmiast (po paru dniach )
kazano mi go odstawić

5. Data: 2004-04-28 15:10:31

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> długo stosować , jeśli chodzi o Elocom to ja go stosowałam przy
> łojotokowym zapaleniu skóry , podziałał błyskawicznie ale natychmiast (po

weście pod uwage jeszcze czy to nie zmiany alergiczne , często tak jest i są
one czasem trudne do zdjagnozowania przez lekarzy , ja przez 3 lata miałam
dziwne pęcherzyki na dłoniach , chodziłam do przeróżnych lekarzy , robiłam
testy , sama kombinowałam co to i od czego , zmieniałam diety , środki
czystości i nic , nikt nie potrafił mi pomóc, rozważano nawet zaburzenia
hormonalne i w końcu samo ustąpiło :) nikt nie wiedział co to jest !

6. Data: 2004-04-28 15:17:34

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety ale doświadczenia co do łuszczycy nie mam , widziałam ją tylko u
> paru osób i uczyłam się ogólnie o chorobach skóry , bardziej moge coś
> podpowiedzieć o atopowym zapaleniu skóry niż o leczeniu łuszczycy

a mozesz mi napisac na czym polega podstawowa roznica w wygladzie zmian
luszczycowych i typu egzema?

, jeśli chodzi o Elocom to ja go stosowałam przy łojotokowym
> zapaleniu skóry , podziałał błyskawicznie ale natychmiast (po paru
dniach )
> kazano mi go odstawić

poczatkowo pomagal, nawet bardzo szybko, ale z czasem coraz mniej, chociaz
teraz i tak maz stosuje go sporadycznie, jak jest juz naprawde zle

pozdrawiam
Agnieszka

7. Data: 2004-04-28 15:33:29

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> poczatkowo pomagal, nawet bardzo szybko, ale z czasem coraz mniej, chociaz
> teraz i tak maz stosuje go sporadycznie, jak jest juz naprawde zle

łuszczyca -zmiany od kilu milimetrów do kilu cm , czerwonobrunatne grudki
lub wypukłe ogniska pokryte łuskami -łokcie, kolana , okolice krzyżowe,
czasem cała skóra, a nawet na paznokciach , u wielu osób zaczyna się na
owłosionej skórze głowy
egzema jest inaczej wypryskiem kontaktowym -zaczerwieniona skóra ,
pogrubiała , złuszcza się , w czasie zaostrzeń widoczne są podskórne grudki
lub pęcherzyki wypełnione płynem surowiczym , w zmianach ostrych jest
nasilony rumień , pęcherzyki pękają dając wysięk i nadżerki

to jest teoria

8. Data: 2004-04-28 15:36:18

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grudki lub pęcherzyki wypełnione płynem surowiczym , w zmianach ostrych
> jest nasilony rumień , pęcherzyki pękają dając wysięk i nadżerki

postawową róznicą są łuski , tzw."rybie łuski "przy łuszczycy

9. Data: 2004-04-28 15:56:37

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok, wielkie dzieki :-)
zobaczymy co powie nowy dematolog, ale mi bardziej pasuje to na egzeme

pozdrawiam
Agnieszka

10. Data: 2004-04-28 17:55:40

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> wrote in message
> [...]
> ciala, posladki, czasami nogi i rece) na luszczyce, ale zmiany sa tez
> podobne jak w atopowym zapaleniu skory ....
Łojotokowe zapalenie skóry ma podobne objawy... Może mieć podłoże alergiczne
i może się nasilać pod wpływem stresu.
pozdrawiam
barbarella
Uwaga! Nie jestem lekarzem. :)