luteina

1. Data: 2006-12-28 14:04:44

Temat: luteina
Od: "jamaisvu" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam pytanie odnosnie leku, ktory zapisal mi moj Pan Doktor :)
mianowicie chodzi o luteine 50. Na opakowaniu napisane jest, ze lek
nalezy przyjmowac podjezykowo lub dopochwowo. Druga wersja odpada ze
wzgledow bardziej higienicznych, wiec opcja pierwsza jest dla mnie
wygodniejsza. Jednak tabletka slabo sie rozpuszcza i jest delikatnie
mowiac niesmaczna ;) jestem zatem ciekawa czy moge ja zwyczajnie lykac?
czy ma to znaczenie?
Czytalam tez, ze luteina pomaga zajsc w ciaze - na czym konkretnie to
pomaganie polega? czy jest to bardziej uregulowanie miesiaczki czy
jakis dodatkowy "dopalacz"?

Pozdrawiam serdecznie,
jamais vu

2. Data: 2006-12-28 15:30:53

Temat: Re: luteina
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jamaisvu napisał(a):

> [...]
> mianowicie chodzi o luteine 50. Na opakowaniu napisane jest, ze lek
> nalezy przyjmowac podjezykowo lub dopochwowo. Druga wersja odpada ze

A co jest niehigienicznego w stosowaniu tabletek dopochwowo? Zakładam,
że stosujesz je w domu albo przynajmniej gdzieś, gdzie możesz sobie
przed i po umyć ręce. Ja stosuję luteinę dopochwowo od kilku miesięcy i
nic niehigienicznego nie zauważyłam.

> Czytalam tez, ze luteina pomaga zajsc w ciaze - na czym konkretnie to
> pomaganie polega? czy jest to bardziej uregulowanie miesiaczki czy
> jakis dodatkowy "dopalacz"?

Wyregulowuje miesiączki, to na pewno.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-12-28 15:34:32

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

s.com...

zadaj to pytanie tu: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=191

4. Data: 2006-12-28 17:37:38

Od: "Gabriela Ledwoch" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nalezy przyjmowac podjezykowo lub dopochwowo. Druga wersja odpada ze
> wzgledow bardziej higienicznych, wiec opcja pierwsza jest dla mnie
Wlasnie przyjmuje luteine dopochwowo, a przedtem przyjmowalam podjezykowo.
Sa to zupelnie inne tabletki. Podjezykowo w okraglej plastikowej fiolce, a
popochwowo
w tekturowej. Natomiast ulotka do obydwu moze byc "uniwersalna", na jedno i
drugie.

> Jednak tabletka slabo sie rozpuszcza i jest delikatnie
> mowiac niesmaczna ;) jestem zatem ciekawa czy moge ja zwyczajnie lykac?
> czy ma to znaczenie?
Pewnie ma. A poza tym zobaczysz po kilku dniach jest po niej okropnie
niedobrze,
dlatego poprosilam ginekologa o zmiane na dopochwowe, po ktorych czuje sie o
niebo lepiej.

> Czytalam tez, ze luteina pomaga zajsc w ciaze - na czym konkretnie to
> pomaganie polega? czy jest to bardziej uregulowanie miesiaczki czy
> jakis dodatkowy "dopalacz"?
To czysty progesteron, ktory utrzymuje na poczatku cialko zolte przy zyciu,
przy braku tego hormonu moze dojsc do "niedozywienia" i poronienia.
Pozdrawiam,
GL

5. Data: 2006-12-28 20:05:57

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gabriela Ledwoch" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Sa to zupelnie inne tabletki. Podjezykowo w okraglej plastikowej fiolce, a

to dziwne, bo ja mialam identyczne z wygladu i doustne i dopochwowe. tylko
doustne sa refundowane, wiec tanie, a te drugie nie. lekarz mi powiedzial,
ze sklad maja identyczny. luteina stosowana dopochwowo moze wywolac
uczulenie - u mnie po jakims czasie to nastapilo.

6. Data: 2006-12-29 13:37:08

Od: "Gabriela Ledwoch" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana"

> [...]
> ze sklad maja identyczny. luteina stosowana dopochwowo moze wywolac
> uczulenie - u mnie po jakims czasie to nastapilo.
Moze wiec sa trzy rodzaje: dopochwowe, podjezykowe i uniwersalne?
GL

7. Data: 2006-12-29 20:14:47

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)
> Moze wiec sa trzy rodzaje: dopochwowe, podjezykowe i uniwersalne?
> GL

he he :) chyba tak dobrze to nie ma ;)
mi lekarz przepisal luteine "podjezykowo", ale poniewaz nie moglam strawic
jej smaku, zadzwonilam po kilku dniach do lekarza i powiedzial, ze moge
stosowac dopochwowo...
wiec chyba nie ma jakichs wielkich roznic miedzy tymi dwoma rodzajami...

pozdr.
Berta

8. Data: 2006-12-30 15:41:17

Od: "Gabriela Ledwoch" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Berta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> stosowac dopochwowo...
> wiec chyba nie ma jakichs wielkich roznic miedzy tymi dwoma rodzajami...
To dziwne dla mnie, bo na tej mojej wyraźnie pisze "dopochwowo".
A na tamtej pisało tylko "podjęzykowo".

GL

9. Data: 2006-12-30 21:11:39

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec chyba nie ma jakichs wielkich roznic miedzy tymi dwoma rodzajami...
> To dziwne dla mnie, bo na tej mojej wyraźnie pisze "dopochwowo".
> A na tamtej pisało tylko "podjęzykowo".

porownaj jeszcze sklad

Prosba o interpretacje morfilogii
Boł szyi