ma ktos doswiadczenia z spoldzielniami mieszkaniowymi ??? /POZNAN/

1. Data: 2002-07-22 10:00:36

Temat: ma ktos doswiadczenia z spoldzielniami mieszkaniowymi ??? /POZNAN/
Od: "bk" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamierzam do jakiejś ciekawej się wkręcić - macie coś do polecenia.
Od dłuższego czasu przymierzałem się do kupna mieszkania, lecz nie stać mnie
(i pewno nie jestem w tym odosobniony) na tego typu imprezke ... a wsiąść w
tych czasach kredyt na 70/80 tyś.zł to dosyć duże ryzyko jak dla mnie
szczególnie, że bywa tak, że dziś się prace ma - jutro już nie ... albo
jeszcze tego samego dnia tuż przed 16:00 :((
No nic nie chcę się tu wyżalać, bo pracę jeszcze mam, ale chciałem was prosić
o jakieś dobre rady w tym temacie.
Rozważałem też TBSy - ale według moich badań są zbyt drogie, no i (POWAŻNA
WADA) nie można ich w przyszłości wykupić na własność.

Gdybym mógł prosić o jakieś linki lub adresy ciekawych spółdzielni - byłbym
wdzięczny.

Pozdrawiam - bk

\\\|///
\\ - - //
( @ @ )
---oOOo-(_)-oOOo----
b...@g...pl
www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser
&userid=2387648

1. Data: 2002-07-22 10:09:06

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bk" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tych czasach kredyt na 70/80 tyś.zł to dosyć duże ryzyko jak dla mnie
> szczególnie, że bywa tak, że dziś się prace ma - jutro już nie ...

A przepraszam, co za roznica, czy sie splaca miesiecznie ilesset zl.
kredytu, czy tez dokladnie tyle samo sie placi miesiecznie spoldzielni,
poniewaz "Toyota duzo kosztuje", a prezes spoldzielni byle czym nie bedzie
jezdzil?

A co do ryzyka, ja tam wolalem zaryzykowac i wziasc kredyt, ale za to kupic
_wlasne_ mieszkanie za ustalona od poczatku cene, ktore przed zakupem moglem
obejrzec, posprawdzac i za ktore teraz czynsz mnie wychodzi wraz z wszelkimi
oplatami ponizej 300zl miesiecznie. Duzo wiekszym ryzykiem, zwlaszcza teraz
w czasie zastoju rynku budowlanego byloby dla mnie kupowanie mieszkania
wirtualnego i to zwlaszcza od spoldzieli mieszkaniowej.

J.

1. Data: 2002-07-22 11:48:06

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Jul 2002 12:09:06 +0200 I had a dream that Jarek P. <j...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
>poniewaz "Toyota duzo kosztuje", a prezes spoldzielni byle czym nie bedzie

??? W mojej spółdzielni lokatorzy mieszkań spółdzielczych i własnościowych
płacą dokładnie ten sam czynsz.

> [...]
>w czasie zastoju rynku budowlanego byloby dla mnie kupowanie mieszkania
>wirtualnego i to zwlaszcza od spoldzieli mieszkaniowej.

A kto powiedział, że wirtualne? Też stoi, można sobie przyjść i obejrzeć...

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-07-22 12:07:54

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@U...onet.pl>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> ??? W mojej spółdzielni lokatorzy mieszkań spółdzielczych i własnościowych
> płacą dokładnie ten sam czynsz.

Ale w czynszu mieszkania od spoldzielni chyba tak czy tak zawarta jest
obsluga spoldzielni i to w dodatku bez prawa zmiany tejze, prawda? A
osiedlem developerskim zarzadza wspolnota.

> A kto powiedział, że wirtualne? Też stoi, można sobie przyjść i
obejrzeć...

W spoldzielniach na ogol najpierw sprzdedaja, potem buduja. Co nie znaczy ze
nie ma od tej zasady wyjatkow rzecz jasna.

J.

1. Data: 2002-07-22 12:43:18

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Jul 2002 14:07:54 +0200 I had a dream that Jarek P. <j...@p...onet.pl>
wrote:
>Ale w czynszu mieszkania od spoldzielni chyba tak czy tak zawarta jest
>obsluga spoldzielni i to w dodatku bez prawa zmiany tejze, prawda? A
>osiedlem developerskim zarzadza wspolnota.

No tak, ale ja swojej spółdzielni nie chcę zmieniać, bo jestem z niej
bardzo zadowolony ;)

Otóż to.

1. Data: 2002-07-22 13:01:09

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:
> ??? W mojej spółdzielni lokatorzy mieszkań spółdzielczych i własnościowych
> płacą dokładnie ten sam czynsz.

Co to są mieszkania spółdzielcze i własnościowe?
Piotr

1. Data: 2002-07-22 13:02:40

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Jul 2002 15:01:09 +0200 I had a dream that Piotr Fonon
<f...@p...onet.pl> wrote:
>Co to są mieszkania spółdzielcze i własnościowe?

Spółdzielcze to są mieszkania z przydziału. A własnościowe z wykupu ;-)

1. Data: 2002-07-24 11:46:38

Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A osiedlem developerskim zarzadza wspolnota.

Oj, ja jednak bałbym się wspólnoty ludzi, którzy nie bardzo mają pieniądze, żeby
kupić
mieszkanie ;-) i pożyczają z banku. Po prostu każdy najdrobniejszy problem może się
skończyć w sądzie... po kilku latach mając dopiero finał.
Mam wątpliwości co do wspólnot i poczekam te kilka lat, zanim zmienię zdanie.
Grzegorz

1. Data: 2002-07-24 12:32:01

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oj, ja jednak bałbym się wspólnoty ludzi, którzy nie bardzo mają
pieniądze, żeby kupić
> mieszkanie ;-) i pożyczają z banku.

O czym ty mowisz? Jedni nie maja pieniedzy i pozyczaja z banku, inni maja
pieniadze i kupuja za gotowke. Dotyczy to wszelkich form kupna mieszkania i
nie ma chyba wiele wspolnego z tym, jak dziala wspolnota.

J.

co na farbę olejną?
Naprawa powierzchni emaliowanych
Muchy, komary