maka

1. Data: 2003-05-02 21:05:24

Temat: maka
Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moje pytanie dotyczy maki z pelnego przemialu i razowej-bo takie chyba mozna
jesc na MM. Czy mozna dostac sama taka moke, czy raczej tylko chleb w
specjalistycznych sklepach. Jestem z Wawy, moze znacie jakies adresy?
Jezeli mozna dostac taka make, to czy mozna uzywac jej do "zakazanych" np.
nalesnikow, albo dodac do omletu?

pozdrawiam
Paula

2. Data: 2003-05-05 14:24:52

Temat: Re: maka
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> specjalistycznych sklepach. Jestem z Wawy, moze znacie jakies adresy?
> Jezeli mozna dostac taka make, to czy mozna uzywac jej do "zakazanych" np.

tez jestem zainteresowany

widzialem w sklepie mlynek do mielenie na make za 70 zl i tak sobie mysle
czy wlasnym przemyslem nie da sie zrobic takiej maki.

musta

3. Data: 2003-05-05 16:47:01

Od: Sacagawea <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paula napisał(a):

> Moje pytanie dotyczy maki z pelnego przemialu i razowej-bo takie chyba mozna
> jesc na MM.

Taką mąkę kupowałam w "zdrowej żywności" - razową pszenną, żytnią lub
jęczmienną. Ale drogie to jak... Dlatego teraz się wycwaniłam i kupuję
zboże (tzn. jęczmień wypraszam od sąsiada, pszenicę i żyto kupuje mi
brat - w wielu miejscowościach są targi, ryneczki, na których można
kupić zboże na wagę). Potem wrzucam to w Termomix i robię mąkę takeij
grubości, jaka mi pasuje. Co do łączenia z jajkami, kiedyś pytałam i
zdecydowanie nie wolno. Przynajmniej w I fazie.

--
Asiek
Pisząc do mnie usuń 'kasujto' z adresu

4. Data: 2003-05-21 14:01:26

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 May 2003 16:47:01 +0000 (UTC), Sacagawea wrote:

> Taką mąkę kupowałam w "zdrowej żywności" - razową pszenną, żytnią lub
> jęczmienną. Ale drogie to jak...

Być może wynika to tylko z mojej niewiedzy co do procesu wytwarzania mąki,
ale nie rozumiem, dlaczego mąka mniej "oczyszczona" jest droższa od mąki
bardziej oczyszczonej ? Czy nie jest tak, że mąka razowa wymaga mniej
obróbki, więc koszta jej otrzymania powinny być niższe ? Czy ta wysoka cena
nie bierze się li tylko z chęci zysku na ludziach, którzy chcą jeść
zdrowiej ?
Jeśli ktoś wie, dlaczego mąka razowa jest droższa, niech napisze, proszę.
Od dawna mnie to zastanawia.

> [...]
> brat - w wielu miejscowościach są targi, ryneczki, na których można
> kupić zboże na wagę). Potem wrzucam to w Termomix i robię mąkę takeij

Gdzie można kupić Termomix i w jakiej jest cenie ?

--
Eva Sheers

5. Data: 2003-05-21 14:21:33

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003 16:01:26 +0200, Evunia wrote:

> Gdzie można kupić Termomix i w jakiej jest cenie ?

Znalazłam już informacje co to jest i gdzie ewentualnie zamówić, ale nadal
nie widzę informacji na temat ceny. Jaka ona jest ?

--
Eva Sheers

6. Data: 2003-05-21 14:46:27

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Znalazłam już informacje co to jest i gdzie ewentualnie zamówić, ale nadal
> nie widzę informacji na temat ceny. Jaka ona jest ?

Obrzydliwie duża coś koło 3 tyś zł , przynajmniej jak ja byłem na
prezentacji kiedyś, ale może już troszkę staniało ;)) Ech nie jest lekko
zdrowo się odżywiać ;))
Slawek

7. Data: 2003-05-21 15:53:13

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003 16:46:27 +0200, slawek wrote:

> Obrzydliwie duża coś koło 3 tyś zł , przynajmniej jak ja byłem na
> prezentacji kiedyś, ale może już troszkę staniało ;)) Ech nie jest lekko
> zdrowo się odżywiać ;))

Rzeczywiście sporo :)
Dzięki za info :)

--
Eva Sheers

8. Data: 2003-05-21 16:05:47

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdrowiej ?
> Jeśli ktoś wie, dlaczego mąka razowa jest droższa, niech napisze, proszę.

Z powodu praw panujacych na wolnym rynku. Chyba nie dziwi Cie, ze deszcz
pada z gory do dolu? Obecnie naklady w zaden sposob nie sa zwiazane z
rynkowa cena produktu. Sa na rynku produkty, ktorych cena wielokrotnie
przekracza ich faktyczna wartosc, sa i takie, ktore sprzedawane sa po cenach
nie pokrywajacych nawet w czesci kosztow ich produkcji.

9. Data: 2003-05-21 16:36:16

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003 18:05:47 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> [...]
> przekracza ich faktyczna wartosc, sa i takie, ktore sprzedawane sa po cenach
> nie pokrywajacych nawet w czesci kosztow ich produkcji.

OK, rozumiem, rynek ma swoje prawa, skoro my, konsumenci, pozwalamy robić z
siebie wariata, to nie ma rady.
Ale dlaczego w takim razie jest aż tak trudno mąkę razową kupić ?
Skoro jest na nią popyt, to powinno jej być pod dostatkiem, a tak nie jest.

--
Eva Sheers

10. Data: 2003-05-21 17:04:59

Od: Sacagawea <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia napisał(a):

> Być może wynika to tylko z mojej niewiedzy co do procesu wytwarzania mąki,
> ale nie rozumiem, dlaczego mąka mniej "oczyszczona" jest droższa od mąki
> bardziej oczyszczonej ?

Przyznam się szczerze, że to jedna z tych rzeczy, których zrozumieć się
absolutnie nie da. Ale dopóki będą ją wytwarzać małe "ekologiczne"
firmy, to będą darły z klienta skórę, ile wlezie. Gdyby jakiś młyn się
zorientował, że taki towar pójdzie i "zalał" rynek mąką razową, to cena
by spadła. Z taki absurdów jeszcze: paczka (0,5kg) zielonej soczewicy
kosztuje około 4 zł. Ta sama soczewica (a nawet znacznie gorszej
jakości, bo dużo połówek) w białej torebce z napisem "do kiełkowania" o
zawartości 160g kosztuje 3,70 zł.

> Gdzie można kupić Termomix i w jakiej jest cenie ?

Chyba tylko w przedaży bezpośredniej, a drogie cholernie. Moi rodzice
kupili to już z 5 lat temu, ale cena była kosmiczna. Niestety :-(

--
Asiek
Pisząc do mnie usuń 'kasujto' z adresu

alkohol a kalorie????