maka pszenna za 90gr z biedronki vs maka za 2.50zl (np szymanowska)

1. Data: 2009-09-27 07:45:41

Temat: maka pszenna za 90gr z biedronki vs maka za 2.50zl (np szymanowska)
Od: "R.M." <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zastanawia mnie duza roznica w cenie, wiecie moze dlaczego jest taka
roznica? moze ta z biedronki jest o wiele gorszej jakosci? ("maka
babuni" ma wysoki typ 650, wiec nie powinna byc gorszej jakosci) a moze
jakas szkodliwa? czy ktos sie orientuje?

jeszcze dolaczam link do cen zboz, w tym roku skupowanych od rolnikow

http://biznes.interia.pl/news/zgubny-urodzaj-rujnuje
-rolnikow,1373972

czyli wyglada na to ze maka z biedronki ma bardziej realniejsze ceny,
bardziej zawyzona sa te po 2.50zl, ale czy to prawda? czy na pewno ta z
biedronki nie jest jakas szkodliwa?

pozdrawiam,
R.M.

2. Data: 2009-09-27 09:16:33

Od: "R.M." <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

R.M. wrote:
> [...]
>
> czyli wyglada na to ze maka z biedronki ma bardziej realniejsze ceny,
> bardziej zawyzona sa te po 2.50zl, ale czy to prawda? czy na pewno ta z

tutaj http://www.roik.pl/mikroflora-zboz-i-maki2/ znalazlem informacje o
niebezpiecznych substancjach w zbozach, sa to glownie mikotoksyny i
alkaloidy

z kolei tutaj http://www.biomibo.com.pl/page10.html firma oferuje
odczynniki biochemiczne na m.in. alkaloidy czy mikotoksyny

orientujecie sie moze ile taki pojedynczy odczynnik by kosztowal?

3. Data: 2009-09-28 06:59:31

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem mąkę po 1,29 w Kauflandzie. Była naprawdę tania ale za to miała
mole. Z powodu 1 kilograma nie chciało mi się robić awantury ale żałowałem
tej oszczędności.
Jacek

4. Data: 2009-09-28 10:14:56

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawia mnie duza roznica w cenie, wiecie moze dlaczego jest taka
> roznica? moze ta z biedronki jest o wiele gorszej jakosci?
Różnica jest głównie dlatego, że mąka z biedronki jest to produkt
właściwie sprzedawany bez marży (a wręcz dotowany). To najważniejszy
powód, dla którego jest ona tania.

Drugim powodem może być gorsza jakość, ale tego nie wiemy na pewno - w
końcu teoretycznie tak duża firma powinna dbać o jakość i własny
wizerunek, co jednak nie przeszkodziło im urządzać obozów pracy w
swoich sklepach i jednak była afera parę lat temu.

> ("maka babuni" ma wysoki typ 650, wiec nie powinna byc gorszej jakosci) a moze
Jeśli chcesz wiedzieć, to im wyższy typ, tym gorsza mąka.
Tutaj:
http://www.pzzkrakow.com.pl/pl/oferta/maki_paczkowan
e/
masz nawet mąkę 390 i to ma być królowa mąk.

> jakas szkodliwa? czy ktos sie orientuje?
Jak napisałem, nie umiem powiedzieć, co w tej mące jest żle, bo nie
mam takich danych. Mogę powiedzieć, co mogłoby być źle, ale tak może
być w każdej mące, jaka jest w sprzedaży i pewnie w wielu tak jest.

Typ - na to zazwyczaj nie zwraca się uwagi i to sprzedawcy
wykorzystują, dają wyższy typ i więcej reklamy w telewizji i ludzie to
kupią, a producentom i tak się opłaci. Im wyższy typ, tym więcej otrąb
w mące i tym gorzej się z takiej mąki piecze. Czy to ma jakieś
znaczenie dla diety? Powiedziałbym, że wszystko jedno - nie jest to
szkodliwe, a wyższe typy zawierają więcej otrąb, więc chyba trochę
lepsze dla zdrowia. Zje się i to i to.

Wartości wypiekowe - na tym można oszukać najwięcej. Chodzi tu o
jakość pszenicy użytej do przemiału. Dobra jakość = dużo białka w
pszenicy (glutenu), pszenica sucha, nie skiełkowana, nie zaatakowana
przez grzyby. Gorsza jakość = mało białka w pszenicy, pszenica
wilgotna, podkiełkowana, zaatakowana przez grzyby (ale nie zagrzybiona
- tu jest różnica). Przy czym między dobrą a gorszą jakością może nie
być nawet takiej dużej różnicy, po prostu gorsza jakość jest poniżej
normy o 1%, a lepsza powyżej 1%, więc różnice są minimalne. Z tej i z
tej mąki upiecze się chleb i ciasto i naleśniki (rozmarzyłem się...).
Problem pojawia się wtedy, gdy taki młynarz zaczyna dosypywać pszenicy
dużo gorszej jakości, w dużych ilościach.

Zagrzybienia, skażenia - to raczej nie występuje, ponieważ jest pod
dostatkiem pszenicy dobrej jakości, a duża duża większość dostępnej
pszenicy nie jest ani zagrzybiona, ani skażona. Po prostu rolnicy
muszą dbać o jakość, bo inaczej nie sprzedadzą.
Tak więc raczej nie ma się co o to martwić.

No chyba że...
Przekręty - do dobrego zboża dosypywany jest kompletne "badziewie"
sprowadzane z różnych krajów, gdzie tego zboża nie chcą i jeszcze
dopłacą, by się pozbyć. Także sprowadzą takie zagrzybione zboże,
którego nawet by na paszę normalnie nie dali i dosypują. Była nawet
taka afera kilkanaście lat temu...

Złe zastosowanie środków chemicznych, niezgodne z instrukcją - to może
być odczuwalne w tym roku szczególnie, ponieważ było dużo opadów. Z
tego powodu opryski odbyły się w terminie nieoptymalnym - po normalnym
terminie, a więc nie będzie okresu karencji od oprysku do zbioru.
Jechałem przez wieś i sam to widziałem - pryskali na grzyba 25 dni
przed zbiorem (i zupełnie bez sensu, bo ten oprysk nic już nie da), a
powinni 45 dni przed.

No ale nawet zboże z przekrętów i zboże ze środkiem grzybobójczym
rozkłada się w całej masie innego zboża i zatruć się tym tak od razu
trudno.
Inna sprawa to długotrwałe oddziaływanie wielu obcych środków
chemicznych w małych ilościach na organizm...

> http://biznes.interia.pl/news/zgubny-urodzaj-rujnuje
-rolnikow,1373972

Beznadziejny ten kapitalizm... 5% większa podaż niż popyt i już
kupowanie jest za połowę ceny - i to nie tylko dotyczy zbóż...
Gdyby rynek nie był opanowany przez spekulantów i zdzierców, to może
nie byłoby takich sytuacji.

B.

5. Data: 2009-09-28 20:41:17

Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

JS pisze:
> Ja kupiłem mąkę po 1,29 w Kauflandzie. Była naprawdę tania ale za to miała
> mole. Z powodu 1 kilograma nie chciało mi się robić awantury ale żałowałem
> tej oszczędności.

Te mole wyfrunęły, czy jakieś robaki było widać?

--
animka

6. Data: 2009-09-28 20:48:00

Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero pisze:

> [...]
> kupowanie jest za połowę ceny - i to nie tylko dotyczy zbóż...
> Gdyby rynek nie był opanowany przez spekulantów i zdzierców, to może

Zabronili sprowadzać i sprzedawać mąkę angielską i czeską. A "te mąki"
były świetne, bialutkie. Kupowałam w Billi czy Supersamie. Potem już
zniknęła z pólek.
Nasza to jakaś szara, brzydka jest.

--
animka

7. Data: 2009-09-29 05:38:12

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mól, jak to owad występuje w formie larwy, jajek i w formie latającej
(imago). Tylko ta ostatnia lata, larwy i jajeczka nie latają ;-)
Jacek

8. Data: 2009-09-29 07:43:37

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak masz mole w mące, ryżu - obojętne, to zawsze widać taką jakby pajęczynę.
Robale dopiero widać, jak jest ich dużo (fuj) albo po wysypaniu.
Jacek

9. Data: 2009-09-29 21:59:46

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kupowanie jest za połowę ceny - i to nie tylko dotyczy zbóż...
> Gdyby rynek nie był opanowany przez spekulantów i zdzierców, to może

A gdzies ty widzial kapitalizm w sektorze rolnictwa w Polsce i calej
Unii Europejskiej, ze o USA nie wspomne?

Ja zdaje sie ostatnio o takim najblizszym geograficznie czytalem, ze w
Nowej Zelandii ;-)
--
Olleo

10. Data: 2009-09-29 22:43:16

Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Olleo" napisał:
> A gdzies ty widzial kapitalizm w sektorze rolnictwa w Polsce i calej
> Unii Europejskiej, ze o USA nie wspomne?
> Ja zdaje sie ostatnio o takim najblizszym geograficznie czytalem, ze w
> Nowej Zelandii ;-)

bo u nas jest taki zwyczaj że się wypowiada i krzyczy na tematy o kturych
sie zielonego pojęcia nie ma, słońce peru mistsz bajeru błyszczy
przykładem!:O)

nie płynny ruch mięśni
dermatologia - posiewy bakteriologiczne, antybiogram - Warszawa
zeby po bullimi
markery (anty)nowotworowe
angioplastyka - promieniowanie