makaron z serem

1. Data: 2003-05-16 09:05:11

Temat: makaron z serem
Od: "Pola" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Jadłam kiedyś w USA makaron z serem (macaroni and cheese), może ktoś z Was
ma jakiś pyszny przepisik na to danie? Uśmiecham się do Magdaleny B.

Pozdrawiam
Pola

1. Data: 2003-05-16 09:12:06

Temat: Re: makaron z serem
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Pola napisal(a):

>Jadłam kiedyś w USA makaron z serem (macaroni and cheese), może ktoś z Was
>ma jakiś pyszny przepisik na to danie? Uśmiecham się do Magdaleny B.

W kontekscie amerykanskich przepisow nie od rzeczy bedzie wspomniec,
ze srednia waga Amerykanow zwiekszyla sie od roku 1995-go o prawie
10kg (!!!!). Co skutkuje m.in. spadaniem samolotow ;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-05-16 14:05:39

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:
> [...]

Mam ciekawy przepis na makaron z twarogiem???

1. Data: 2003-05-16 14:31:12

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:
> >

> Mam ciekawy przepis na makaron z twarogiem???

dobrze, ze mi przypomniales, wiem, co zrobie jutro na obiad!! Uwielbiam
zapiekanke z twarogiem, rodzynkami i makaronem wstazki na slodko, mmmmniam!

wkn

1. Data: 2003-05-16 14:35:30

Od: "Pola" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości

> Mam ciekawy przepis na makaron z twarogiem???

dzieki, ale mi raczej chodziło o żółty ser, a raczej ich mieszankę (chyba?)
:)

Pozdrawiam,
Pola

1. Data: 2003-05-16 14:44:12

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ciekawy przepis na makaron z twarogiem???

A ja proszę o przepis. Mam makaron, twaróg i chetnie bym zjadła, ale nie
wiem jak.

Anet

1. Data: 2003-05-16 15:21:05

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik anet napisał:

> A ja proszę o przepis. Mam makaron, twaróg i chetnie bym zjadła, ale nie
> wiem jak.

Nie jest to danie na słodko, jak podejrzewa Wkn. Nie znalazłem też tego
przepisu w książkach kucharskich, ot scheda zabużańskiej (z Wołynia)
części rodziny ;).

Przepis, choć bardzo prosty, wymaga staranności.

Najlepszy, rzecz jasna, jest makaron jajeczny, własnej produkcji. Z
oferowanych na rynku, najlepszy wydaje mi się Goliard. Odradzam
stosowanie bezsmakowego makaronu typu Malma, bo właśnie w smaku
podstawowych produktów jest siła przepisu.

Makaron gotujemy w słonej wodzie (al dente). W międzyczasie podsmażamy
skwarki z boczku. Makaron hartujemy, dolewając trochę zimnej wody i
odcedzamy. Odzedzony makaron z powrotem do suchego, ale ciepłego jeszcze
garnka i polewamy wszystko gorącym tłuszczem ze skwarkami, trochę
czarnego pieprzu (można dodać trochę zielonego groszku konserwowego).
Wykładamy na talerz. Pokruszonym twarogiem (taki sprzedawany w papierze,
nie z folii), posypujemy makaron w trakcie jedzenia (posypanie i
zmieszanie całości nie wchodzi w rachubę, bo zrobi sie nieapetyczna
breja). No i wszystko.

Danie wiejskie, wymagające składników bardzo dobrej jakości.
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jest z nim tak, jak z kromką chleba
z masłem: kromka dobrego pieczywa z dobrym małem, to nie to samo, co
kromka czegoś, co udaje chleb z podróbką masła.

1. Data: 2003-05-16 15:33:40

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stosowanie bezsmakowego makaronu typu Malma, bo właśnie w smaku
> podstawowych produktów jest siła przepisu.

Goliard jest pyszny! Tez go polecam. Bardzo lubie te grube wstazki z bialymi
sosami z miesem lub z pieczarkami, oj pycha!

Obiecuje wyprobowac przepis z twarogiem i skwarkami (sama, bo maz nie lubi)

I podaje przy okazji przepis na makaron na slodko z twarogiem:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis184.html
wklejam na zywca:

250 gram makaronu wstążki (w tym wypadku akurat nie goliard, tylko jakies
zwyczajne wstazki)
4 jajka
135 gram cukru pudru (w przepisie oryginalnym było 155 gram)
1 łyżeczka aromatu waniliowego
skórka starta z całej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
500 gram półtłustego twarogu
250 gram tłustej śmietany 18%
125 ml (pół szklanki) mleka
50 gram rodzynek
czubata łyżeczka cynamonu
łyżka oleju

Makaron ugotować w osolonej wodzie, przelać na sicie zimną wodą, żeby się
nie posklejał.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Średniej wielkości formę do pieczenia albo
spore naczynie żaroodporne wysmarować olejem.
Ubić całe jajka z cukrem aż zrobią się puszyste (około 5 minut), dodać
esencję waniliową, skórkę i sok z cytryny, a następnie pokruszony ser,
śmietanę i mleko. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli nie uda się Wam tego
dokonać za pomocą miksera i zostaną grudki twarogu, przelejcie masę do
specjalnego naczynia do miksowania koktajli nakładanego na mikser, powinno
pomóc.
Teraz wystarczy wymieszać wszystko z makaronem i rodzynkami i przelać do
natłuszczonej formy. Wierzch zapiekanki posypujemy równomiernie cynamonem i
wstawiamy ją do gorącego piekarnika bez przykrycia.
Czas pieczenia wynosi 50-60 minut, aż zapiekanka stwardnieje z wierzchu i
przyrumieni się.
Jest doskonała na gorąco albo podawana w temperaturze pokojowej.
Przepis pochodzi z książki Lee Gold Żydowskie gotowanie
Ten makaron jest fantastyczny, pięknie pachnie podczas pieczenia i może być
podawany zarówno na słodki obiad, jak i na deser. Nie zapomnijcie o żadnym
ze składników, szczególnie cytryna nadaje zapiekance ciekawy smak w
połaczeniu z kwaskowatymi rodzynkami.

Wknpim

1. Data: 2003-05-16 15:35:44

Od: "Julka" <p...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki, ale mi raczej chodziło o żółty ser, a raczej ich mieszankę
(chyba?)

Witam

Posiadam pewna amerykanska ksiazke kucharska i jest tu przepis na
makaron z serem lecz nie wiem czy o taki chodzi...

Ale po krotce na skrobie co tam piszą...
Potrzeba:
1 paczka (23 dag) serka śmietankowego - pokrojonego w kostkę
3/4 szklanki tartego parmezanu
1/2 szklanki margaryny
1/2 szklanki mleka
23 dag ugotowanego makaronu

W duzym garnku polączyć serek kremowy, parmezan, margarynę i mleko. Gotować
mieszając na wolnym ogniu do uzyskania gładkiej masy. Dodać makaron lekko
wymieszać widelcem.
Podobnież to są 4 porcje.

Z góry mowie ze nigdy tego nie robilam...ale moze sie przyda ten przepis

Pozdrawiam
Julka

1. Data: 2003-05-16 16:49:47

Od: "Ann" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maruda" <m...@b...pl> wrote in message
> Nie jest to danie na słodko, jak podejrzewa Wkn. Nie znalazłem też tego
> przepisu w książkach kucharskich, ot scheda zabużańskiej (z Wołynia)
> części rodziny ;).

moi dziadkowie sa z Wolynia i u nas w domu jadlo sie tez ten makaron z serem
i skwarkami
masz racje co do makaronu - najlepsze bylo z makaronem wlasnej roboty
nie smakuje absolutnie z makaronami bez smaku
polecam
Ann

Wędzony łosoś
Banan na grillu