mała kropelka do oka - a mega problem

1. Data: 2004-03-28 19:35:09

Temat: mała kropelka do oka - a mega problem
Od: "Wojciech Taras" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam córeczkę 1 rok 5 miesięcy - lekko zezuje do srodka lewym oczkiem. Pani
doktor zleciła nam zakraplanie co drugi dzień 1 kropli Tropicamid 1% do
oczka zdrowego. Mam pewne opory. Nie wiem czy to nie dzieje się ze szkodą
dla wzroku malej. Kontrolę mam po 2 miesiącach.
Mam watpliwości czy nie lepiej poczekać, aż córka podrośnie i zaakceptuje
okularki z zasłoniętym oczkiem? Proszę o opinie i doświadczenia.

Marzena

2. Data: 2004-03-28 19:59:30

Temat: Re: mała kropelka do oka - a mega problem
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam watpliwości czy nie lepiej poczekać, aż córka podrośnie i zaakceptuje
> okularki z zasłoniętym oczkiem? Proszę o opinie i doświadczenia.

"U niemowląt i małych dzieci należy stosować tropikamid tylko w stężeniu 0,5
%.

Wskazania do stosowania
1. W diagnostyce okulistycznej:
- rozszerzenie źrenicy do badania dna oka oraz do oceny soczewki. Porażenie
akomodacji do badania refrakcji.
2. Przed zabiegami chirurgicznymi: chirurgia soczewki, laseroterapia
siatkówki, chirurgia siatkówki i ciała szklistego.
3. W celach terapeutycznych: leczenie schorzeń zapalnych przedniego odcinka
błony naczyniowej, po zabiegach chirurgicznych wszczepień soczewek
wewnątrzgałkowych oraz po operacjach jaskry."

Cała treść ulotki leku, dostępna jest pod adresem:

http://www.polfa.waw.pl/index.htm?id=250236&u=148&id
l=158

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2004-03-28 20:38:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wewnątrzgałkowych oraz po operacjach jaskry."
>
> Cała treść ulotki leku, dostępna jest pod adresem:

Nie tylko. 1% Tropicamid u tak malych dzieci stosuje sie w celach tzw
penalizacji. Polega ona na tym, ze specjalnie poszerza sie zrenice w oku tzw
wiodacym ( lub lepiej widzacym ), aby oko gorsze ( slabsze, zezujace )
cwiczylo widzenie. Jest to metoda zastepcza zamiast zaslaniania zdrowego
oka. Tak male dzieci raczej nie sa w stanie nosic okularkow, a tym bardziej
miec lepsze oko zasloniete - dlatego tez farmakologicznie pogarszamy im
widzenie w lepszym oko, by cwiczyc gorsze. Tropicamid jest do tego w sumie
nie najszczesliwszym lekiem, lepsza jest atropina 0,25-0,5%, ktora wystarczy
podac 1x na 3-4 dni, gdzie Tropicamid conajmniej 2-3x dziennie. Pomijam
fakt, ze Tropicamid piecze niemilosiernie.
Ale stosuje sie go tez w penalizacji, wiec akuratnie zapytanie autora mnie
nie zdziwilo.

casus
spec. ch. oczu

4. Data: 2004-03-30 21:44:54

Od: "JAcek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba rzeczywiscie 1% roztwor Tropicamidu jest za silny dla tak malego dziecka.
Ja sam uzywam od kilku mieisecy Tropicamidu o takim stezeniu (1%) i dosc
niemile jest jego stosowanie - oko piecze troche, choc po kilku sek wszystko
wraca do normy. Zrenic jest rozszerzona ale po kilku godz wraca do normy, o ile
wiem, zdolnosc akomodacyjna oka nie jest porazona (soczewka mam mozliwosc
odksztalcania sie i poruszania wzgledem otworu zrenicznego), tylko rozszerza
sie sam otwor zrenicy.
Moze najlepiej skonsultuj sie z innym okulista.

5. Data: 2004-03-30 21:52:01

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JAcek" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:2c43.00000a9d.4069ea56@newsgate.onet.pl...
> [...]
rozszerza
> sie sam otwor zrenicy.
> Moze najlepiej skonsultuj sie z innym okulista.

Piecze i 0,5% Tropicamid:-). Co do akomodacji - oczywiscie, ze nie jest
porazona - efekt wywoluje sie wylacznie poprzez rozmycie obrazu przy
szerokiej zrenicy - to jest wystarczajace, by penalizacja byla skuteczna (
by oslabic widzenie lepszego oka )....aczkolwiek ja osobiscie upieralbym sie
przy atropinie jednak. Nigdy konsultacja drugiego specjalisty nie jest zlym
pomyslem:-), w koncu co 2 glowy....:-).

casus
spec. ch. oczu

Gronkowiec złocisty
?
Pęcherzyk żółciowy
usuwanie i wstawianie zębów pod narkozą ogólną
Dawkowanie atropiny?