mała łazienka - pomóżcie zaprojektować [długie]

1. Data: 2001-08-27 09:22:06

Temat: mała łazienka - pomóżcie zaprojektować [długie]
Od: Anna Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma toto pełnić rolę na razie WC dla gości, a w (bliżej niesprecyzowanej)
przyszłości również łazienki dziecka. W projekcie domu aranżacja wygląda
tak:

|<--120 cm-->|
v-------------okno 90x60 cm na wys. 165 cm
:::::::::--- ---
| | | |
| . | |
| .______| |
| _____ __| 214 cm
| / | | |
| ( |O | | <=== WC
| \_____| _| |
| __| |
| / | |
| ( o| | <=== umywalka
| \__| v
:::::::::--- ---
^ ->| |<- 28 cm
\___________________drzwi szer. 90 cm

(naprawdę się starałam ;)))

Nie bardzo mi się to podoba (najbardziej mi się nie podoba kabina
stercząca w połowie okna, wolałabym, żeby sterczała na całe, ale jeśli
ją przeniosę pod drugą ścianę, to wychodząc spod prysznica będzie się
wpadać do WC ;). Zastanawiałam się nad zastąpieniem jej wanną z
parawanem; Koło robi taką 105x70 cm do kąpieli na siedząco, ale czy to w
ogóle ma sens? No i miejsca na wytarcie się też jakby nie za dużo...
Najprościej byłoby zrezygnować w ogóle z funkcji kąpielowej w tej
klitce, ale wtedy zostaje mi tylko udostępnienie do tych celów łazienki
z wejściem z sypialni albo pranie bachorka w zlewie w pomieszczeniu
gospodarczym ;).

Druga sprawa to WC - czy uda mi się tam upchnąć miskę wiszącą?
Najmniejsza, jaką znalazłam, ma 35,5x50 cm, ale jaki "gruby" jest sam
stelaż?

No i umywalka - narożne "maleństwo" Koła 45x40 cm ma bok 32cm, więc już
mi się nie zmieści. Myślałam o przedłużeniu półki, tworzonej przez
stelaż do WC, i potraktowaniu jej jako blat do półblatowej umywalki -
nie znalazłam węższej niż 65 cm (przy głębokości 48 cm), może ktoś z Was
widział?

Następny problem to "przestrzeń magazynowa" - na obrazku powyżej nie
widzę możliwości schowania gdziekolwiek czegokolwiek, odłożenia ciuchów
na czas kąpieli itd.

A ze sztuczek optycznych - czy poziome lustro przez całą szerokość
pustej ściany (powyżej oczu osoby korzystającej z WC ;) coś pomoże, czy
wręcz przeciwnie?

I w ogóle, czy z tego się da zrobić łazienkę, w której z jednej strony
goście nie doznają szoku estetycznego i ataku klaustrofobii, a z drugiej
- gość zostający na noc będzie w stanie się opłukać? Pomooooocyyyyy! :)

Pozdrawiam serdecznie
--
Hanka Skwarczyńska
własność Kotka Behemotka

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-08-27 10:57:22

Temat: Re: mała łazienka - pomóżcie zaprojektować [długie]
Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:3B8A113E.F80041E5@wasko.pl...
> Ma toto pełnić rolę na razie WC dla gości, a w (bliżej niesprecyzowanej)
> przyszłości również łazienki dziecka. W projekcie domu aranżacja wygląda
> tak:

Spróbuj rozrysować sobie z wymiarami takie rozwiązanie:

> |<--120 cm-->|
> v-------------okno 90x60 cm na wys. 165 cm
> :::::::::--- ---
> | / | | |
> | \_____|__| |
> |____________| |
> | | | |
> | | | |
> |___\________| |
> | / | |
> :::::::::--- ---
> ^ ->| |<- 28 cm
> \___________________drzwi szer. 90 cm

Kabina prysznicowa z ruchomym, foliowym parawanem, zazwyczaj zwiniętym
na rurce (co zwiększy powierzchnię w stosunku do rozwiązania ze stałym,
plastykowym, przesuwnym parawanem), znajduje się na wykafelkowanym
podwyższeniu - tak, że ów pasek (dający łatwość przejścia do WC) znajduje
się na wysokości kołnierza brodzika.
Umywalka może nieznacznie nachodzić na kabinę - foliowy parawan nie musi
trzymać pionu :)
Kwestia szafki - widzę tu tylko możliwość pawlacza nad wejściem.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-08-27 11:34:41

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze mozna zwezic drzwi?

MJ

1. Data: 2001-08-28 21:05:10

Temat: Re: ma3a 3azienka - pomó?cie zaprojektowaa [d3ugie]
Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:
> A moze mozna zwezic drzwi?
i zmniejszyć kabinę prysznicową na 80-tkę ...
--
+-------------------------+----------------------+ ^(>o<)^
+-------------------------+----------------------+ .()( )().

1. Data: 2001-08-29 18:19:01

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 27 Aug 2001 11:22:06 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <a...@w...pl> i powiedziała:

> Nie bardzo mi się to podoba (najbardziej mi się nie podoba kabina
> stercząca w połowie okna, wolałabym, żeby sterczała na całe,

Ja mam taki projekcik - nie wiem czy realny, ale bardzo
kombinowany. Nie wiem, jak wyglada okno (czy ma parapet itp.). W
projekcie występują drzwi do kabiny na całą ścianę, zamiast brodzika
wykafelkowane zagłębienie (albo brodzik 100x80 z 20-centymetrowym
podestem do siadania) . Problem tylko z oknem, ale może tu wystarczy
zasłonka typu prysznicowego, zasuwana na czas korzystania z prysznica?
Albo zamontować szyny na ścianie nad i pod oknem i wstawić przesuwaną
taflę (np. lustra, co w łazience się przydaje, albo szkła, żeby
światło dziennie wpadało). Nie wiem, na ile to realne i ile mogłoby
kosztować, ale uniknęłabyś "dziury" za kabiną i zasłonięcia okna.

|<--120 cm-->|
v-------------okno 90x60 cm na wys. 165 cm
:::::::::--- ---
| o | ^ <=== zasłona na oknie
| | |
|-- //---| | <=== szklane drzwi rozsuwane
| | |
| | |
| _____ __| 214 cm
| / | | |
| ( |O | | <=== WC
| \_____| _| |
| __| |
| / | |
| ( o| | <=== umywalka
| \__| v
:::::::::--- ---
^ ->| |<- 28 cm
\___________________drzwi szer. 90 cm

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ^. .^ http://3585760830/~zuzanka/
= Y =

1. Data: 2001-08-30 14:26:27

Od: Anna Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak wrote:
> [...]
> Ja mam taki projekcik - nie wiem czy realny, ale bardzo
> kombinowany. Nie wiem, jak wyglada okno (czy ma parapet itp.).

Jeszcze nie wygląda, na razie w miejscu okna rosną sobie kartofelki :)
Problem w tym, że ukształtowanie okolic łazienki w projekcie wyklucza
jakiekolwiek przesuwanie drzwi, okien itp.

> projekcie występują drzwi do kabiny na całą ścianę, zamiast brodzika
> wykafelkowane zagłębienie (albo brodzik 100x80 z 20-centymetrowym
> podestem do siadania) .

Ja się nad tym bardzo poważnie zastanawiałam, tylko wtedy wychodząc spod
prysznica "wpada się" na WC - zostaje pół metra od WC do ściany,
ciasnawo. Przy kabinie półokrągłej albo pięciokątnej wydaje się, że tego
miejsca jest więcej (chociaż tak naprawdę to chyba się tylko wydaje, bo
się wychodzi w inną stronę).

> [...]
> światło dziennie wpadało). Nie wiem, na ile to realne i ile mogłoby
> kosztować, ale uniknęłabyś "dziury" za kabiną i zasłonięcia okna.

A to jest ciekawy pomysł, dzięki :) Z oknem jest o tyle łatwo, że jest
dosyć wysoko (dla mnie wysoko, nad moją głową, inna sprawa, że ja
nieduża jestem). Oczywiście brodzik jest trochę nad podłogą, więc okno
wychodzi relatywnie niżej :). I na drogę wychodzi. Będę sobie mogła
powyglądać.

Do tej pory właściwie byłam przekonana, że najambitniejsze, co można
osiągnąć w tym kurniku, to cienka ścianka GK pod oknem (do wysokości
parapetu), pięciokątna kabina z jednej strony i jakiś pseudoregalik z
drugiej:
____
|x| o|
| \__|
| _ |
| (_||
|___(|

Tylko 1,65 m wysokości kabiny (razem z brodzikiem) to jest jednak chyba
za mało. Tak czy inaczej coś by w tym nieszczęsnym oknie sterczało.

Po Twojej propozycji zaczynają mi majaczyć wizje wejścia do kabiny przy
jednej ścianie, a kibelka postawionego "plecami" do prysznica przy
drugiej.
__________
|o |
| kabina | ~80 cm razem ze ścianką
| |
| ___| <--ścianka GK
| |===|
| \_/|
| _|
| / | <-- umywalka
|________|_| ~40 cm

- chyba jednak bez sensu, wstając z tronu można zahaczyć zębami o
umywalkę albo zrobić sobie bolesne ziaziu w brzucho. Eee, jutro się będę
martwić...

Dzięki za pomysły, pozdrawiam
Hanka "weź tabletkę i spróbuj myśleć o czymś innym" Skwarczyńska
--
Hanka Skwarczyńska
własność Kotka Behemotka

1. Data: 2001-08-30 14:57:29

Od: Olga <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Skwarczyńska wrote:

> Następny problem to "przestrzeń magazynowa" - na obrazku powyżej nie
> widzę możliwości schowania gdziekolwiek czegokolwiek, odłożenia ciuchów
> na czas kąpieli itd.

Jesli chodzi o schowanie czegokolwiek, to dleczego nie widzisz mozliwosci?
Przeciez nas umywalka i muszla bedziesz miala mase miejsca nawet na duza
szafke, albo szafke i polki. Poza tym wieszaki na scianach - mozna ubranie i
reczniki przeciez powiesic.

> A ze sztuczek optycznych - czy poziome lustro przez całą szerokość
> pustej ściany (powyżej oczu osoby korzystającej z WC ;) coś pomoże, czy
> wręcz przeciwnie?

Widzialam kiedys w waskiej lazience lustro na cala szerokosc sciany -
podobnie jak u Ciebie. Bardzo mi sie podobalo, powiekszalo optycznie
pomieszczenie. Tylko nie zrob go do ziemi, bo sie czlowiek bedzie musial
ogladac jak siedzi na kibelku :-)))

> I w ogóle, czy z tego się da zrobić łazienkę, w której z jednej strony
> goście nie doznają szoku estetycznego i ataku klaustrofobii, a z drugiej
> - gość zostający na noc będzie w stanie się opłukać? Pomooooocyyyyy! :)

Da sie. Ja bym sie rowniez przychylala do opinii niezakladania brodzika
tylko wlasnie zrobic splyw w podlodze w kafelkach i powiesic ladna zaslonke
na precie. Zaslonki mozna kupic ladne, nie mowie o jakiejs ordynarnej folii,
ale sa takie ze wygladaja jak prawdziwa zaslona z falbankami.

U mojej mamy jest tez mikro lazienka, ale wyglada tak:
------------
| |
| o | <=== podloga wykafelkowana ze splywem
| : <=== male okienko dosc wysoko
| _______: <=== ta kreska to sciana murowana,
| / | tuz przy scianie jest pret na zaslone na cala
szerokosc
| ( o| <=== umywalka
: \ __|
: _____ __|
: / | : <=== male okienko dosc wysoko
: ( |O : <=== WC, naprzeciwko - drzwi
: \_____| _|
-------------

Wymiarow nie znam, ale miej wiecej tak to optycznie wyglada. Oprocz tego
cala lazienka - no oprocz tej czesci z prysznicem jest "oklejona" szafkami,
polkami, wieszakami i tona innych rzeczy, wiec mimo iz ja mam wieksza
lazienke, moge w niej chowac znacznie mniej rzeczy niz moja mama w swojej. I
wcale to zle nie wyglada, jakby sie zdawalo, ze tyle napchane i zagracone.
Szafki sa waskie, a raczej plaskie, wiec nie powoduja zmniejszenia sie
optycznego pomieszczenia, pod samym sufitem sa poleczki na pierdoly rzadko
potzrebne, typu zapasowy papier toaletowy itp, szafka nad umywalka ma duze
lustro. Przy umywalce i naprzeciwko sa wieszaki na reczniki i szlafroki (na
drzwiach rowniez), wiec mozna powiesic i reczniki i ciuchy jak sie czlowiek
rozbiera.

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2001-08-31 08:35:27

Od: Anna Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga wrote:
> [...]
> na precie. Zaslonki mozna kupic ladne, nie mowie o jakiejs ordynarnej folii,
> ale sa takie ze wygladaja jak prawdziwa zaslona z falbankami.

Są też drzwi prysznicowe składające się na boczną ścianę przy
otwieraniu. Właściwie jak się zrobi wykafelkowany brodzik, wymuruje 30cm
ściankę i schowa za nią baterię, odpływ i takie drzwi, to kabina może
udawać, że jej nie ma :) Jedynym problemem pozostanie przeciskanie się
obok WC.

> U mojej mamy jest tez mikro lazienka, ale wyglada tak:

[przeskalowałam ;)]
____
|o |
| _ :
| _C|
:_C_|:

Co ja bym dała za te drzwi na dluższej ścianie... Niestety ten wariant u
mnie wymagałby wchodzenia do łazienki z wiatrołapu przez szafę :)

Pozdrawiam srdecznie
--
Hanka Skwarczyńska
własność Kotka Behemotka

Wykup poddasza na własność
Zakup mieszkania na wspolwlasnosc
Mastercook
Okapy :-(
okna drewniane - jakie dobre, jakie zle ?