Re: mała łazienka - pomóżcie zaprojektować [długie]

From: Olga <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: mała łazienka - pomóżcie zaprojektować [długie]
Date: Thu, 30 Aug 2001 15:57:29 +0100
Sender: o...@p...onet.pl@193.194.150.5

Anna Skwarczyńska wrote:

> Następny problem to "przestrzeń magazynowa" - na obrazku powyżej nie
> widzę możliwości schowania gdziekolwiek czegokolwiek, odłożenia ciuchów
> na czas kąpieli itd.

Jesli chodzi o schowanie czegokolwiek, to dleczego nie widzisz mozliwosci?
Przeciez nas umywalka i muszla bedziesz miala mase miejsca nawet na duza
szafke, albo szafke i polki. Poza tym wieszaki na scianach - mozna ubranie i
reczniki przeciez powiesic.

> A ze sztuczek optycznych - czy poziome lustro przez całą szerokość
> pustej ściany (powyżej oczu osoby korzystającej z WC ;) coś pomoże, czy
> wręcz przeciwnie?

Widzialam kiedys w waskiej lazience lustro na cala szerokosc sciany -
podobnie jak u Ciebie. Bardzo mi sie podobalo, powiekszalo optycznie
pomieszczenie. Tylko nie zrob go do ziemi, bo sie czlowiek bedzie musial
ogladac jak siedzi na kibelku :-)))

> I w ogóle, czy z tego się da zrobić łazienkę, w której z jednej strony
> goście nie doznają szoku estetycznego i ataku klaustrofobii, a z drugiej
> - gość zostający na noc będzie w stanie się opłukać? Pomooooocyyyyy! :)

Da sie. Ja bym sie rowniez przychylala do opinii niezakladania brodzika
tylko wlasnie zrobic splyw w podlodze w kafelkach i powiesic ladna zaslonke
na precie. Zaslonki mozna kupic ladne, nie mowie o jakiejs ordynarnej folii,
ale sa takie ze wygladaja jak prawdziwa zaslona z falbankami.

U mojej mamy jest tez mikro lazienka, ale wyglada tak:
------------
| |
| o | <=== podloga wykafelkowana ze splywem
| : <=== male okienko dosc wysoko
| _______: <=== ta kreska to sciana murowana,
| / | tuz przy scianie jest pret na zaslone na cala
szerokosc
| ( o| <=== umywalka
: \ __|
: _____ __|
: / | : <=== male okienko dosc wysoko
: ( |O : <=== WC, naprzeciwko - drzwi
: \_____| _|
-------------

Wymiarow nie znam, ale miej wiecej tak to optycznie wyglada. Oprocz tego
cala lazienka - no oprocz tej czesci z prysznicem jest "oklejona" szafkami,
polkami, wieszakami i tona innych rzeczy, wiec mimo iz ja mam wieksza
lazienke, moge w niej chowac znacznie mniej rzeczy niz moja mama w swojej. I
wcale to zle nie wyglada, jakby sie zdawalo, ze tyle napchane i zagracone.
Szafki sa waskie, a raczej plaskie, wiec nie powoduja zmniejszenia sie
optycznego pomieszczenia, pod samym sufitem sa poleczki na pierdoly rzadko
potzrebne, typu zapasowy papier toaletowy itp, szafka nad umywalka ma duze
lustro. Przy umywalce i naprzeciwko sa wieszaki na reczniki i szlafroki (na
drzwiach rowniez), wiec mozna powiesic i reczniki i ciuchy jak sie czlowiek
rozbiera.

Pozdrawiam
Ola