malowanie ścian

1. Data: 2007-05-08 14:01:11

Temat: malowanie ścian
Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaką farbę polecacie do malowania ścian.
Dla ułatwienia dodam, że mam w domu 4 małe rączki, po których często
ścianę trzeba "odświeżać".
agg

2. Data: 2007-05-08 18:01:48

Temat: Re: malowanie ścian
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa wrote:

> Jaką farbę polecacie do malowania ścian.
> Dla ułatwienia dodam, że mam w domu 4 małe rączki, po których często
> ścianę trzeba "odświeżać".
> agg

Odświeżać czyli malować czy po prostu umyć? No i jak drogą farbę jesteś
skłonny/a kupić.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek

3. Data: 2007-05-09 09:31:29

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
Jaką farbę polecacie do malowania ścian.
Dla ułatwienia dodam, że mam w domu 4 małe rączki, po których często
ścianę trzeba "odświeżać".
agg

Witam!

Ja dwa razy malowalem Duluxem i polecam ta farbe mimo, ze maluje sie nia
dosyc ciezko bo jest bardzo gesta. Z Duluxa jest tez farba szorowalna, ta
jest bardzo odporna i mozna ja myc bez problemu.

Pozdrawiam

Arek

4. Data: 2007-05-09 09:32:58

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał(a):

> Odświeżać czyli malować czy po prostu umyć? No i jak drogą farbę jesteś
> skłonny/a kupić.
Zmyć jak się paluchy odbiją rzecz jasna :-)
Właściwie cena nie gra roli (w granicach rozsądku) - farba powinna być
trwała, nie odbarwiać się i nadająca sie do zmycia.
Do pomalowania jest całe mieszkanie.
agg, skłonna

5. Data: 2007-05-10 21:16:43

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa wrote:

> [...]
> Właściwie cena nie gra roli (w granicach rozsądku) - farba powinna być
> trwała, nie odbarwiać się i nadająca sie do zmycia.

No to Tikkurila albo Flugger (w sklepie powiedzą, który typ jak powiesz, że
ma być zmywalna i MATOWA). Z tańszych alternatyw - Bondex Super Wall z
mieszalnika (duużo tańsza, ale nie tak dobra). Duluxa unikać jak zarazy.

--
Magdalena Fabrykowska Młotek

6. Data: 2007-05-11 05:19:06

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał(a):
> Duluxa unikać jak zarazy.

u mnie w mieszkaniu nikt sie nie zarazil..
czemu "unikac"?
Mam duluxem pokryta raufaze - kolor chwyta juz po pierwszym malowaniu,
pokrywa rowno, ze zmyciem jej tez nie ma problemow, do tego dochodzi
spora gama kolorow i przystepna cena.

zastanawia mnie ta "zaraza" o ktorej mowisz?
trad czy grypa?
;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

7. Data: 2007-05-11 16:46:52

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA wrote:

> [...]
> spora gama kolorow i przystepna cena.
>
> zastanawia mnie ta "zaraza" o ktorej mowisz?

A oto kilka powodów:
1. Dulux zmienia co jakiś czas paletę kolorystyczną. Jak nie masz zapasu i
nie używasz z mieszalnika to masz problem.
2. Odbarwia się na tłusto tam gdzie są poprowadzone kable w ścianie (o dziwo
żadna inna farba u mnie nie wykazywała tego fenomenu).
3. Kolor zmywa się ze ścian przy czyszczeniu. W przypadku Once to nawet
złuszcza. Wersja łazienkowa farb jest nawet odporna, ale niestety nie
matowa.

Wystarczy? ;)
--

Magdalena Fabrykowska Młotek

8. Data: 2007-05-11 17:41:35

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 3. Kolor zmywa się ze ścian przy czyszczeniu. W przypadku Once to nawet
> złuszcza. Wersja łazienkowa farb jest nawet odporna, ale niestety nie

to chyba jestem zaszczepiona bo nie choruje jakos :-)

ad1 - kupuje odpowiedni zapas farby do pomalowania calego pomieszczenia
- tak sie sklada, ze gotowy kolor mi odpowiadal wiec problem z
mieszalnikiem mnie nie dotyczyl..

ad2 kable mi niczego nie odbarwily nigdy i nigdzie, moze dlatego ze mam
teraz raufaze a wczesniej przed malowaniem kazda sciana byla zmywana po
tapetach, gipsowana i gruntowana

ad3. co do Once to nie moge sie wypowiadac bo mam do czynienia z
Kolorami Swiata, ktore z nazwy sa "szorowalne" natomiast Once nie
deklaruje tego w nazwie, wiec mozliwe , ze Ci sie scierala.

ale po to jest ta grupa, zeby kazdy przedstawil swoje doswiadczenia a
pytajacy sam wybierze :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

9. Data: 2007-05-11 22:06:13

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA wrote:

> ad3. co do Once to nie moge sie wypowiadac bo mam do czynienia z
> Kolorami Swiata, ktore z nazwy sa "szorowalne" natomiast Once nie
> deklaruje tego w nazwie, wiec mozliwe , ze Ci sie scierala.

Z Kolorów Świata miałam próbniki, więc malowało się nimi kiepsko. Po testach
ścierałam papierem ściernym ze ściany, żeby nie było faktury pędzla.
Schodziły dużo łatwiej niż Flugger (udało mi się jedynie lekko zmatowić
przed ostatecznym pomalowaniem, farba nie złaziła ale dała się zamalować).
No, ale Flugger kosztuje ze 2 razy więcej niż Dulux. U mojej mamy Kolory
Świata dają takie same tłuste plamy jak Once. Mieszkania (oba) są w miarę
nowe, tapet nigdy nikt nie miał, ściany były gruntowane przez developera i
malowane zaledwie po raz drugi. Malarze mają hipotezę, że kable są źle
ekranowane. Może to i prawda, ale Bondex, którym ostatecznie pomalowałam
większość mieszkania nie wykazuje jeszcze podejrzanych efektów. Może to
kwestia pigmentów.
--
Magdalena Fabrykowska Młotek

10. Data: 2007-05-23 05:50:17

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 8 Maj, 16:01, mamqa <a...@t...pl> wrote:
> Jaką farbę polecacie do malowaniaścian.
> Dla ułatwienia dodam, że mam w domu 4 małe rączki, po których często
> ścianę trzeba "odświeżać".
> agg

Szczerze mogę Ci polecić farbę Over-Line TOP włoskiej firmy CASATI.
Wcześniej miałem ten sam problem parka małych urwisów!!
Teraz mam super kolor, farbę w pełnym macie i mogę zmywać kiedy chcę.
Farba ta również posiada atest PZH do stosowania w szpitalach, więc
jest bardzo bezpieczna.

Pozdrw,

NIK

Kleje do tworzyw sztucznych