Re: Pytanie do "Niemców"

1. Data: 2002-02-20 19:39:57

Temat: Re: Pytanie do "Niemców"
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> barowej rzeczywistosci. Jeszcze jedno pytanie dodatkowe. Jadlem na przyjeciu
> cos czego nie znam, a supermarkecie nie zdazylem sprawdzic niemieckiej
> nazwy. Jest to owoc koloru pomnaranczowego, wielkosci mniej wiecej jednego
> winnego grona, otoczony dwoma zeschnietymi listkami, w smaku przypominajacy
> troche agrest. Listki sie odrywa i spozywa sie owoc na surowo, na
> lekkoklejaca sie skorke. Co to takiego jak to sie nazywa po niemiecku, po
> polsku lub angielsku. Czy mozna z tego cos zrobic, przeczucie mi podpowiada,

Hi.
To owoc pasyjny (fruit de la passion, maracuja)... (passiflora ? Jerzy, help !)
...jak wroce do domu, to moze cos wiecej

Ewcia
(siostra Ani) z pracy

1. Data: 2002-02-21 10:11:40

Temat: Re: maracuja
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To owoc pasyjny (fruit de la passion, maracuja)... (passiflora ? Jerzy,
help !)
> ...jak wroce do domu, to moze cos wiecej
>
> Ewcia

tak, jedna z odmian passiflory jest"'jadalna" i wlasnie jej owoce to
maracuja. U nas mozna dostac jogurty z maracuja, soki owocowe.

a tu cytat z www.ogrodnik.pl

..."Owoce, słodkie lub kwaskowate, przypominają w smaku agrest, ale są
bardzo aromatyczne i bogate w witaminę C oraz prowitaminę A. Można je zjadać
na surowo, same lub w sałatkach z innymi owocami. Z owoców męczennicy
otrzymuje się soki i napoje, sprzedawane pod egzotycznie brzmiącą nazwą
maracuja lub granadilla.
Czasem na opakowaniu jest zamieszczone wyjaśnienie po niemiecku:
Passionsfrucht, albo po angielsku: passion fruit. Oznacza to, że sok
wyprodukowano z owoców passiflory, czyli męczennicy..."

Jola L-L

1. Data: 2002-02-21 12:28:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Feb 2002 13:43:22 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>nie, maracuja to troch? wi?ksze zwierza. Cezarowi chodzi zdaje si? o
>takie ma?e, no w?a?nie... To zdaje si? jaki? krewniak agrestu. Musz?
>sprawdzi? w supermarkiecie.
>
>Waldek

a to nie takie malutkie dosc gulkowate i pomaranczowe, troche jak
ocet ilus tam zlodziei, co w takich bezowych suchych lampionach
sa? tez mam na koncujezyka, a w sklepie nie ma :(

Krysia

a passiflora jest wieksza niz winogrono

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-21 12:33:59

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> schrieb im Newsbeitrag

> nie, maracuja to trochę większe zwierza. Cezarowi chodzi zdaje się o
> takie małe, no właśnie... To zdaje się jakiś krewniak agrestu. Muszę
> sprawdzić w supermarkiecie.
>
> Waldek

To moga byc Andenbeeren (Physalis peruviana), bardzo modny obecnie w
gastronomii owoc. Latwy w uprawie, wymagania ma podobne do pomidora. Nawet
uprawia sie go podobnie mocuja do palikow. Im cieplej i sloneczniej tym
lepiej owocuje. Owoce zolte lub pomaranczowe dojrzewaja we wrzesniu i
otoczone sa podobna do papieru oslonka. Gdyby kogos szurnietego interesilo
moge sprawdzic, czy sa nasiona.

Irek w zurawinach

1. Data: 2002-02-21 12:43:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-02-21 12:48:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>lepiej owocuje. Owoce zolte lub pomaranczowe dojrzewaja we wrzesniu i
>otoczone sa podobna do papieru oslonka. Gdyby kogos szurnietego interesilo

Ozloce Cie ....Physalis!!!!!!!! juz nie musze sie dreczyc tym na
koncu jezyka...o jak mi dobrze......doloze Ci zurawin

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-21 13:05:49

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej owocuje. Owoce zolte lub pomaranczowe dojrzewaja we wrzesniu i
> otoczone sa podobna do papieru oslonka. Gdyby kogos szurnietego interesilo

pasuje! U nas sprzedają toto jako physalis.

Waldek

1. Data: 2002-02-21 14:09:39

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Irek Zablocki <i...@w...de>

> [...]
> lepiej owocuje. Owoce zolte lub pomaranczowe dojrzewaja we wrzesniu i
> otoczone sa podobna do papieru oslonka. Gdyby kogos szurnietego interesilo

Od poczatku dyskusji zastanawialam sie jak to sie nazywa ;-))
W Polsze nasiona sa, ale nie probowalam uprawiac. Nawet widzialam kiedys
owoce, w Hicie, w takich pojemniczkach jak pomidory czeresniowe.
A jest z tej samej rodziny, co to swinstwo, ktorego nazwy tez nie pamietac,
ale wyglada jak male straczki ususzonej czerwonej papryki na patyku ;-))

Macabra

1. Data: 2002-02-21 14:30:57

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> a écrit dans le message
news: 3...@u...fu-berlin.de...

> pasuje! U nas sprzedają toto jako physalis.

Mi tysz pasuje. Zdaje mi sie, ze tu blednie nazywaja to "mloda (muodom)
pasiflora (pasiflorom)"

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-02-21 14:38:08

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

jednego
[...]
> Hi.
> To owoc pasyjny (fruit de la passion, maracuja)... (passiflora ? Jerzy,
help !)
> ...jak wroce do domu, to moze cos wiecej
Marakuja to owoc męczennicy jadalnej (Passiflora edulis) i jest raczej
ciemnozielony do fioletowego.

Obstawiam liczi.

Zobacz:
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_17.a
sp
pozdr. Jerzy

Re: Cukinia, w salatce?
Pietruszka czy pasternak?
tajskie specjaly: kurczak z orzeszkami nerkowca
masala dosa - indyjskie zarce
Mate