marzy mi sie taki tort...

11. Data: 2006-09-21 07:59:44

Temat: Re: marzy mi sie taki tort...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eeteam$422$1@nemesis.news.tpi.pl>,
clafoutis <c...@i...pl> wrote:

> ato chyba black forrest gateau.

Po polsku nazywa się to tortem szwarcwaldzkim. Ponadto "forest" pisze
przez jedno "r".

Władysław

12. Data: 2006-09-21 08:02:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

Ponadto "forest" pisze przez jedno "r".

Niekoniecznie, może to "for rest"?

13. Data: 2006-09-21 08:11:10

Od: "Anet" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Po polsku nazywa się to tortem szwarcwaldzkim. Ponadto "forest" pisze
> przez jedno "r".
>

> Władysław

Goszka pewnie też inaczej, no chyba że nie o ta goszką chodzi.

Anet

14. Data: 2006-09-21 11:27:13

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

nie było mnie w kraju 40 dni qwa zapomniałem już o takich egzemplarzach
jak w los i innych poprawiaczach i tylko coś postanowiłem napisac
notabene w/g mnie jeden z najl;epszych kremow czekoladowych a już sie
odezwali nikt nawet jednym słowem nie odniósł sie do przepisu i techniki
wykonania tylko ile blędów było w wyrazach i gdzie.

no cóż malkontenci popróbujcie wykonać ten krem a potem czekam na komentarze

pozdro piotr

15. Data: 2006-09-21 18:28:21

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał

> nikt nawet jednym słowem nie odniósł sie do przepisu i techniki
> wykonania

To ja mam pytanie:

> wkorporuj ubitą śmietanę około 150 ml

To jakaś szczególna czynność czy po prostu trzeba tę śmietanę wmieszać?

> ja dodaję sorbet z mięty sos toffee itp .

To jako składnik tortu czy dodatek do niego?

16. Data: 2006-09-21 18:33:21

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alek napisał:
> Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał

> To ja mam pytanie:

> To jakaś szczególna czynność czy po prostu trzeba tę śmietanę wmieszać?

> To jako składnik tortu czy dodatek do niego?

wkorporować można łyżką kuchenną lub ubijakiem a słowo to pozostałości
po doświadczeniach w anglojęzycznych krajach a sorbet i sos to dodatki
podawane z tortem

piotr

17. Data: 2006-09-21 19:32:49

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> zagotuj 130ml kremówki i 130 ml mleka, ubij 7 żółtek z brązowym cukrem
> im ciemniejszy tym lepszy , demerara itd. wlej gorące mleko ze śmietaną

troche mnie przeraza to gorace mleki na zoltka...
wiem, ze niby cukier chroni itd...ale jak jest w praktyce?
nie zetnie sie to wszystko??

magda

18. Data: 2006-09-21 19:39:11

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciągle mieszając.

piotr

19. Data: 2006-09-22 06:54:59

Od: "Fama" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieee, miałam na myśli właśnie Tutti Frutti, a pomyłka wynika z mojego
natręctwa myślowego: wejście od Świdnicjiej to dla mnie już Tutti Frutti,
ale od pl. Kościuszki - jeszcze Hotrex-)))

Pozdrawiam,

Aga

20. Data: 2006-09-22 11:46:16

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> zagotuj 130ml kremówki i 130 ml mleka,

kremówka 30% i mleko 3%, to da łącznie 16,5%. Nie lepeiej, prosciej i taniej
wlać 260 ml smietanki 18%?

DJD

Na temat nalewki galaretki
Grzyby po raz n-ty....