maseczka i inne takie... [dlugie]

1. Data: 2004-07-30 17:21:39

Temat: maseczka i inne takie... [dlugie]
Od: "Joanna" <j...@P...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomóżcie. Zebrało mi się kilka problemów odnośnie kosmetyków, a przekopanie
archiwum nie dało mi na nie odpowiedzi. W związku z tym pozwoliłam sobie
popełnić niniejszego posta. A więc:

1. Maseczka nawilżająca. Wiem, że temat był wałkowany wielokrotnie, pod
wpływem archiwum kupiłam sobie nawet tak polecane "Minerały" z Daxu, ale to
zdecydowanie nie to, czego szukałam. A w sumie wymagań nie mam dużych - po
prostu żeby porządnie nawilżała. Chciałabym, żeby taka maseczka najlepiej
się cała wchłonęła, a jeśli sama tego nie zrobi, to żebym mogła wklepać w
buzię nadmiar (jak krem). Nie cierpię gdy zostaje mi na twarzy warstwa
niewchłoniętej maski, która się paskudnie roluje przy dotyku. (A tak właśnie
działo się z "Minerałami"). Oprócz tego maseczka powinna ładnie pachnieć,
żeby stosowanie jej było miłym doznaniem estetycznym. Marzy mi się coś
przezroczystego i galaretkowatego, co dawałoby uczucie chłodu przy
nakładaniu. Powiedzcie, że znacie taką maseczkę... Jak nic nie poradzicie,
to kupię Aquasource Biothermu. Ideał to to nie jest, ale przynajmniej w
miarę nawilża, nie roluje się (!) i ładnie pachnie.

2. Zamarzył mi się tzw. frencz i w związku z tym poszukuję odpowiedniego
lakieru - białego. Oprócz typowych cech dobrego lakieru (nie odpryskuje, nie
za gęsty, itp.) chciałabym żeby opakowanie było malutkie. Widziałam kiedyś
dosyć małe buteleczki w YR, ale akurat takiego białego nie uświadczyłam. Po
prostu na codzień mam paznokcie pociągnięte tylko jakąś odżywką, a na
pracochłonny manicure nachodzi mnie ochota raz na jakiś czas. Jeszcze mi się
nie zdarzyło, aby zużyła jakiś lakier do końca, zanim się zestarzał. A
wyrzucania małych przeterminowanych buteleczek boli mniej niż tych dużych (o
zgrozo prawie pełnych). Wiecie może która firma robi mały biały lakier? :)

3. A teraz będzie o szamponach do włosów. Mianowicie szukam takiego, co
porządnie oczyści włosy z wszelkich zanieczyszczeń cywilizacyjnych ;) i
środków do stylizacji, itp. Taki szampon, który się stosuje od czasu do
czasu, przed nałożeniem jakieś super intensywnej odżywki na włosy. Kiedyś
było coś takie w ofercie Neutrogeny - "Anti-Residue Shampoo"
(http://www.neutrogena.com/ProductsDetails_16.asp). Niestety wycofali z
polskiego rynku. Podobny produkt wprowadziła do nas firma Pantene. Mam na
myśli Szampon Oczyszczający z serii "codzienna pielęgnacja". Nawet jest na
ich polskiej stronie:
http://serwisy.gazeta.pl/pieknewlosy/1838816,53782,1
987400.html (trzeba
(kliknąć na tę serię). Ale w żadnym sklepie go nie upolowałam, ekspedientki
w rosmanach, itp. rozkładają ręce, mówiąc,że w ogóle sobie takiego produktu
nie przypominają. Mam wrażenie, że też już został wycofany z naszego rynku.
Czyżby Polki nie były zainteresowane tego typu szamponami? A może jakaś inna
firma robi coś takiego, a ja po prostu o tym nie wiem? (co nie byłoby takie
znowu dziwne ;)

4. Pod wpływem czytania grupy poznałam prawidłowość, że najbardziej udane
produkty firmy zwykle wycofują z rynku ;) Niedawno zrobiłam kosmetyczny
rachunek sumienia i wyszło mi, że właściwie każdy kosmetyk da się czymś
zastąpić, oprócz jednego... Mianowicie po latach poszukiwań odnalazłam
podkład doskonały. Doskonały oczywiście dla mnie. Jest to Translucide
L'oreala. Nie żebym go jakoś nachalnie polecała - na pewno jest szeroka
rzesza kobiet, którym on by w ogóle nie podpasował, ale dla mnie jest
idealny. Korzystając z niedawno nastałych "dni dobroci dla klientek" w
Sephorze, zaopatrzyłam sie w próbki kilku podkładów rozświetlających z
wyższej półki - HR, Lancome, Clinique, itp. I niestety żaden z nich, w moim
odczuciu, nie dorasta Translucide do pięt. Pomyślałam, że gdyby go cichaczem
wycofali z rynku, to znalazłabym się w kropce. I tu pytanie do Was - czy
firmy dają jakieś strzały ostrzegawcze? Skąd można się dowiedzieć, że
L'oreal wycofuje jakiś produkt ? (Wtedy kupię chyba dwunastopak).

5. Zapach. Niedawno naszło mnie na wspomnienia i z nostalgią przypomniałam
sobie pierwsze porządne perfumy, które dostałam od mamy. Było to jakieś 10
lat temu - produkt Kenzo, ale nie pamiętam nazwy. Flakon był stylizowany
chyba na kroplę wody,a może to był listek? Strona producenta nic mi nie
podpowiada, w sklepach też tego nie znalazłam. Czy ktoś pamięta taki zapach,
jego nazwę i czy to jest jeszcze do dostania? Albo, jeśli już go wycofali,
może znajdzie się tu jakaś miłośniczka tego zapachu, która znalazła godny
odpowiednik?

6. Puder brązujący. Od kilku lat używam Terracoty firmy Guerlain (w
kamieniu, najjaśniejszy odcień). Jestem z niego bardzo zadowolona, ale za
każdym razem, gdy muszę kupić kolejne opakowanie - uświadamiam sobie, że
jest to najdroższy kosmetyk jakiego używam. Chętnie znalazłabym jakiś tańszy
odpowiednik. Czy któraś z Was ma jakieś doświadczenia w kwestii zamieniania
Terracoty G. na coś tańszego?

To już koniec moich rozterek kosmetycznych. Dziękuję wszystkim, którzy
dobrnęli do tego miejsca i będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi. :))

pozdrawiam serdecznie
Asia / Wrocław

1. Data: 2004-07-30 17:56:03

Temat: Re: maseczka i inne takie... [dlugie]
Od: Tib <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> 1. Maseczka nawilżająca. [cut] Jak nic nie poradzicie,
> to kupię Aquasource Biothermu. Ideał to to nie jest, ale przynajmniej w
> miarę nawilża, nie roluje się (!) i ładnie pachnie.

Nawilzajaca z Vichy, sliczny zapach i u mnie dziala dokladnie tak, jak w
Twojej liscie zyczen :-))

> 2. Zamarzył mi się tzw. frencz i w związku z tym poszukuję odpowiedniego
> lakieru - białego. [cut] Wiecie może która firma robi mały biały lakier? :)

Golden Rose, seria Miss Selene, wlasnie zakupilam 5.5 ml slicznego,
oaplizujacego rozu, ale i bialy matowy byl :-) Z YR tez mialam malenki
bialy.

Co do reszty - nic nie przychodzi mi do glowy, sama zreszta chcialabym
wiedziec, jak to sie objawia, ze firma zamierza cos wycofac :-)

T.

--
http://www.fun.from.hell.pl/2003-03-24/Hot_chick_wit
h_nice_pussy.jpg

1. Data: 2004-07-30 19:07:40

Od: Anna M. Gidyńska <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Jul 2004 19:21:39 +0200, in pl.rec.uroda "Joanna"
<j...@P...com.pl> wrote in
<cee043$q08$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
>to kupię Aquasource Biothermu. Ideał to to nie jest, ale przynajmniej w
>miarę nawilża, nie roluje się (!) i ładnie pachnie.

galaretki nie znam, ale dotleniająca maseczka Sorayi jest całkiem,
całkiem. ładnie pachnie, wchłania się i takie tam.

>3. A teraz będzie o szamponach do włosów. Mianowicie szukam takiego, co
>porządnie oczyści włosy z wszelkich zanieczyszczeń cywilizacyjnych ;) i
>środków do stylizacji, itp.

Pollena Ewa ma szampon z lnem. podobno świetnie oczyszcza. Ziaja też
ma jakiś oczyszczający z serii Plantica - nie wiem, jak
zanieczyszczenia cywilizacyjne, ale farbe wyżera elegancko:)

>4. [...] Skąd można się dowiedzieć, że
>L'oreal wycofuje jakiś produkt ? (Wtedy kupię chyba dwunastopak).

zaczną reklamować coś o podobnych właściwościach.

> [...]
>lat temu - produkt Kenzo, ale nie pamiętam nazwy. Flakon był stylizowany
>chyba na kroplę wody,a może to był listek?

albo parfums d'ete, albo le mond est beau.

> [...]
>odpowiednik. Czy któraś z Was ma jakieś doświadczenia w kwestii zamieniania

ostatnio kupiłam na Allegro puder brązujący w pędzlu, Givenchy
(pachnący Organzą). całkiem, całkiem. chodzi po jakieś 40-50 pln.

an.

1. Data: 2004-07-30 20:04:50

Od: "iska" <i...@s...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna" <j...@P...com.pl> wrote in message
> [...]
> to kupię Aquasource Biothermu. Ideał to to nie jest, ale przynajmniej w
> miarę nawilża, nie roluje się (!) i ładnie pachnie.

Co prawda nie maseczka tylo nawilzacz a w dodatku podobno firma plajtuje
wiec trzeba by chyba kupic na zapas i trudno znalezc: Szybki nawilzacz pod
krem z Interfragrances (w postaci zelu).

> [...]
dużych (o
> zgrozo prawie pełnych). Wiecie może która firma robi mały biały lakier?
:)

Sephora ma chyba taki mini zestaw w ofercie...

> [...]
inna
> firma robi coś takiego, a ja po prostu o tym nie wiem? (co nie byłoby

Pogrzebalam troche w necie i Wella robi szapon oczyszczajacy w tej serii
professional, wiec pewnie bedzie do kupienia sklepie fryzjerskim.
http://www.wella.pl/hairdresser/products/sp/sp_produ
cts_h/cl_matrix_h/classic_special_h/special_dp_h.jsp

> [...]
tańszy
> odpowiednik. Czy któraś z Was ma jakieś doświadczenia w kwestii

Co prawda jeszcze nie wyprobowalam ale vipera ma dobre recenzje. Ta:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=1&cmd=details&itemid=4166
Mam od nich fluid rozswietlajacy i jestem bardziej niz zadowlona.

pozdrawiam
iska

1. Data: 2004-07-30 20:16:04

Od: Tib <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

iska wrote:

> Co prawda nie maseczka tylo nawilzacz a w dodatku podobno firma plajtuje
> wiec trzeba by chyba kupic na zapas i trudno znalezc: Szybki nawilzacz pod
> krem z Interfragrances (w postaci zelu).

Iska, mam nadzieje, ze to tylko plotka czy cos, inaczej wykupie caly
zapas Zalu z drobinkami zlota z GC ;-(

T.

1. Data: 2004-07-30 20:25:22

Od: Tib <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tib wrote:

> Iska, mam nadzieje, ze to tylko plotka czy cos, inaczej wykupie caly
> zapas Zalu z drobinkami zlota z GC ;-(
>
> T.

Bosz, zalu...Zelu, zelu, z zalu literowki robie ;-)))

t.

1. Data: 2004-07-30 21:53:24

Od: "iska" <i...@s...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

"iska" <i...@s...zbedne.pl> wrote in message
> [...]
http://www.wella.pl/hairdresser/products/sp/sp_produ
cts_h/cl_matrix_h/classic_special_h/special_dp_h.jsp

a przy okazji szukania znalazlam cos takiego:
What are five things a woman can do to begin enjoying more beautiful hair?
* Have regular haircuts even when trying to grow long---hair grows
1/4-1/2" per month, having the ends trimmed (1/4") every 5-6 weeks will
keep the hair healthy, minimize breakage and will gain length more rapidly
due to less breakage.
* Use the proper products for your hair---shampoo's with a low Ph is
essential, daily conditioning, and using the right type of styling aids
for the look you are trying to achieve will get you to your goal.
* Do a deep conditioning treatment once a week to keep hair healthy and
nourished. Mix 2 or more conditioners (they don't need to be expensive)
together in a bowl. Shampoo and towel dry hair, apply mixture and comb
through with a wide tooth comb. Wet a towel and wring out and place in
microwave for 1-2 min to get hot, wrap hot towel around hair and leave on
for 20 min. then rinse and style as usual.
* Once a week use a clarifying shampoo to remove product buildup. This can
also be achieved by adding 1 tsp. baking soda to your shampoo that day.
* Eat healthy.
http://www.committment.com/keaney.html

No to juz wiesz jak zrobic home made claryfying shampoo :D
iska

1. Data: 2004-07-30 21:56:53

Od: "iska" <i...@s...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

´
> Bosz, zalu...Zelu, zelu, z zalu literowki robie ;-)))

Usprawiedliwona :D Zelu mowisz? Ja wlasnie napoczelam krem - ladnie
wyglada nawet na srednio opalonej skorze. Zelu nie kojarze.
A co do plotki to tak poinformowana zostala siostra w drogerii, a
Interfragrances ostatnio trudno znalezc, przynajmniej w mojej rodzinnej
dziurze :(

iska

1. Data: 2004-07-31 06:09:04

Od: "Joanna" <j...@P...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna M. Gidyńska" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> albo parfums d'ete, albo le mond est beau.

Dziękuję ogromnie - to ta pierwsza nazwa.

http://www.arteperfumaria.com.br/femininos/pf_kenzop
arfumdete.jpg

Niestety obecnie dostępne już tylko w tej brazylijskiej perfumerii
internetowej. :( Może któraś z Was wie, gdzie się ostał jeszcze zapasik
tych perfum?

pozdrawiam
Asia

1. Data: 2004-07-31 06:25:33

Od: "Joanna" <j...@P...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iska" <i...@s...zbedne.pl> napisał w wiadomości

> Co prawda nie maseczka tylo nawilzacz a w dodatku podobno firma plajtuje
> wiec trzeba by chyba kupic na zapas i trudno znalezc: Szybki nawilzacz pod
> krem z Interfragrances (w postaci zelu).

Oj - używam tego już od jakiegoś czasu (pod wpływem pru oczywiście:). Jako
maseczka sie nie nadaje, ale pod makijaż jest genialne. No to biegne zrobić
zapas...

> [...]
http://www.wella.pl/hairdresser/products/sp/sp_produ
cts_h/cl_matrix_h/classic_special_h/special_dp_h.jsp

Merci :)
Akurat dzisiaj bede w pobliżu salonu fryzjerskiego, gdzie pracują na Welli,
to nabędę drogą kupna.

> [...]
&csid=1&cmd=details&itemid=4166
> Mam od nich fluid rozswietlajacy i jestem bardziej niz zadowlona.

Z jednej strony zamiana G na Vipere brzmi obrazoburczo...
Z drugiej strony mam już ich produkt - prasowany puder rozświetlający i
rzeczywiście jest genialny. Daje wspaniałe wykończenie. Poza tym dziewczyny
na wizażu rzeczywiście recenzują ten brązujący w samych superlatywach.
Rzeczywiście chyby zaryzykuję...

Ale niestety złe mnie podkusiło i zajrzałam na stronę Guerlain i znalazłam
tam nowy produkt: Terracotta Duo Matt&Shine. Wygląda bosko, czy któraś z Was
używała?

pozdrawiam
Asia

Anthelios XL LRP?
Ratunku-trwała !!!
maseczki - chwalę i nie
Usuwanie zmian barwnikowych
tonik clinique 3kroki-zamiennik? lub inny!