masło

1. Data: 2003-11-03 23:26:14

Temat: masło
Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Dlaczego masło, które chciałem zmiękczyć w mikrofali i przesadziłem
roztopiło się, a po ostygnięciu jest jakieś inne.

Robert

1. Data: 2003-11-04 06:47:39

Temat: Re: masło
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego masło, które chciałem zmiękczyć w mikrofali i przesadziłem
> roztopiło się, a po ostygnięciu jest jakieś inne.

sklarowało się :-))

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-11-04 09:17:33

Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sklarowało się :-))

A można odklarować? ;-)

Robert

1. Data: 2003-11-04 09:27:50

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Nie, no i po co? IMO jest smaczniejsze, nadaje sie lepiej do smażenia,
i dłuzej sie przechowuje. Ja zawsze mam klarowane masło do smażenia, a
i na letni wypad w góry jest idealne.

1. Data: 2003-11-04 09:29:31

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> A można odklarować? ;-)

Po co? Takie jest lepsze.
:-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-04 10:10:50

Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bo7rhq$aon$1@inews.gazeta.pl...

> Po co? Takie jest lepsze.

W smaku?

Robert

1. Data: 2003-11-04 12:18:49

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W smaku?

Przyznaj sie czy aby to nie było masło roślinne?
;-)))
Jeśli nie to wrzuć je do rondelka i sklaruj ale tak prawdziwie.
Do potraw bedzie wyśmienite.
A co do smaku? Ja wole jak jest wiecej masła w maśle.
A smak jest dobry ale wiejskiego na wiosne.
Takiego utłuczonego w drewnianej masielnicy, jadłeś kiedyś?
Spróbuj.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-04 13:03:55

Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznaj sie czy aby to nie było masło roślinne?

NIe. Roślinnego nie lubie.

> ;-)))
> Jeśli nie to wrzuć je do rondelka i sklaruj ale tak prawdziwie.
> Do potraw bedzie wyśmienite.

Takie prawdziwe sklarowanie polega na pozbyciu się wody? Czyli na małym
ogiu?

> A co do smaku? Ja wole jak jest wiecej masła w maśle.
> A smak jest dobry ale wiejskiego na wiosne.
> Takiego utłuczonego w drewnianej masielnicy, jadłeś kiedyś?

Może w dzieciństwie.

Robert

1. Data: 2003-11-04 13:47:00

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Takie prawdziwe sklarowanie polega na pozbyciu się wody? Czyli na
> małym ogiu?

Chodzi o pozbycie sie pozostałości po mleku, głównie kazeiny.
Klarowanie masła polega na powolnym ogrzewaniu masła i zbieraniu
szumowin. Mój sposób to gotowanie masła na malutkim ogniu przez około
1,5 godziny. Zanieczyszczenia pozostają w wodzie. po ostygnięciu
robimy dwie dziurki, wylewamy wodę a czyste maslo przekładamy do
słoika. Starym sposobem to mi sie czesto przypalało. Wiadomo, komputer
:-))

1. Data: 2003-11-04 14:16:55

Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> robimy dwie dziurki, wylewamy wodę a czyste maslo przekładamy do
> słoika. Starym sposobem to mi sie czesto przypalało. Wiadomo, komputer

A tak technicznie; w czym te dziurki zrobić?

Robert

baklazany
Baklazany
baklazany