maszyna do szycia - wybor

1. Data: 2006-05-31 15:16:02

Temat: maszyna do szycia - wybor
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Żona zamierza kupić maszyne do szycia która ma słuzyć do drobnych przeróbek, a w

przyszłości może do uszycia ubranka dla dziecka.
Poszukuję maszyny która byłaby prosta w obsłudze (żona nigdy nie szyła), z łatwo
dostepnym

serwisem naprawczym i w cenie do ok. 400zł.
Po wstępnej analizie cenowej swój wybór zawęziłem do nastepujacych
producentów/modeli:
Łucznik: 260FA, 360FA
Arka Radom: 653, 682, 809
Lifetec zachęcajaca cena poniżej 200zł
W zwiazku z powyzszym mam pytanie do uzytkowników i znawców ww tematu.
1. jakie są zalety i wady wymienionych modeli
2. generalnie, na co zwracac uwage przy wyborze modelu maszyny:
a) jakie powinna mieć funkcje?,
b) czy sa jakies części maszyny które powinny być bardziej wytrzmałe tzn.
wykonane np. z

metalu?
c) jakie wyposażenie dodatkowe powinno znaleść się w komplecie z maszyną?
d) czy są jakieś elementy maszyny które powinny być regulowane, wyłaczane,
demontowane,

obracane, zdejmowane itp.?
e) W opisach modeli Łucznika wśród nateriałów które te maszyny szyja nie
wymienia się

jeansu. Czy jezeli do szycia uzyje sie jaeansu to czym to grozi? Maszyna ulegnie

uszkodzeniu czy tylko po prostu sie zatrzyma? Pytam sie bo spodziewam sie ze z
pare razy

może byc potrzeba szycia np. spodni z jeansu.

Moim faworytem ze względu na b.duże doświadczenie w tej branzy i długą obecność
na rynku

jest Łucznik. Arka Radom zainteresowałem sie z uwagi na jej duża, obok Łucznika

popularność. Ostania pozycja Lifetec jest mi zupełnie obca ale jej cena ponizej
200zł jest

b.zachęcajaca.
Gdyby okazało sie że są jakies modele inne niż podałem które za cene trochę
wyższa niz

400zł warte są uwagi to proszę o informacje - interesuja mnie tylko uzyteczne
funkcje a nie

kolejne 100 nowych ściegów których nigdy nie wykorzystam.
Sorki za tak długi post ale niemem zielonego pojecia o maszynach do szycia a nie
chciałbym

kupować w ciemno.

Pozdro.

2. Data: 2006-05-31 15:38:03

Temat: Re: maszyna do szycia - wybor
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki za powielenie watku ale nie pojawił mi sie na grupie
Pozdro

3. Data: 2006-05-31 17:10:04

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

gomez napisał(a):
> [...]
> Poszukuję maszyny która byłaby prosta w obsłudze (żona nigdy nie szyła), z łatwo
> dostepnym serwisem naprawczym i w cenie do ok. 400zł.

Do 400 zł to tylko używane Łucznik lub licencyjny Singer z drugiej ręki
jeśli mają to być dobre maszyny.

> Po wstępnej analizie cenowej swój wybór zawęziłem do nastepujacych
> producentów/modeli:
> Łucznik: 260FA, 360FA
> Arka Radom: 653, 682, 809
> Lifetec zachęcajaca cena poniżej 200zł

To wszystko co wymieniasz to badziewie robione w Chinach i ponownie
składane w PL. W dużej mierze plastikowe.
http://www.rafamasz.pl/
http://www.arkaagd.pl/a_ma_arka.php
"Łucznika" już od 2005? roku nie ma ale są jeszcze w sprzedaży jego
maszyny robione w PL.
M.in. Rafamasz takie wypuszcza pod marką "Łucznika", i na opakowaniu
musi być napisane wyprodukowano w Polsce.
Właśnie wymieniłem model 366 na 875. Pogooglaj a zobaczysz jak
wyglądają. Są dostępne na allegro. Ja swoją kupiłem w Auchan w cenie
trochę ponad 700 zł czyli dużo taniej niż na allegro.
Ma znacznie więcej ściegów niż poprzedniczka i dzięki temu po 2
tygodniach prawie się mi zwróciła [za 1 m szycia obok mnie krawcowa
liczy sobie 5 zł].

> [...]
> a) jakie powinna mieć funkcje?,
> b) czy sa jakies części maszyny które powinny być bardziej wytrzmałe tzn.

I tu jest pies pogrzebany, do środka nie zajrzysz.

> [...]
> demontowane, obracane, zdejmowane itp.?
> e) W opisach modeli Łucznika wśród nateriałów które te maszyny szyja nie

Obie wymienione maszyny "Łucznika" szyją dzins i to poczwórnie złożony.

> [...]
> Maszyna ulegnie uszkodzeniu czy tylko po prostu sie zatrzyma?
> Pytam sie bo spodziewam sie ze z pare razy może byc potrzeba szycia np. spodni z

Uszkodzeniem!!!

> [...]
Łucznika
> popularność. Ostania pozycja Lifetec jest mi zupełnie obca ale jej cena ponizej

Jest tyle warta ile kosztuje. Wolałbym używaną.

> [...]
> Sorki za tak długi post ale niemem zielonego pojecia o maszynach do szycia a nie

Najlepiej idź do salonu, z próbkami materiałów jakie zamierzacie szyć,
im więcej tym lepiej i niech ci zademonstrują jak te maszyny działają.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-05-31 18:38:22

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gomez" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Żona zamierza kupić maszyne do szycia która ma słuzyć do drobnych
przeróbek, a w

> przyszłości może do uszycia ubranka dla dziecka.

Proponuję również przejrzeć grupę pl.rec. robotki-reczne, tam temat pojawiał
się wielokrotnie.
Ze swojej strony radziłabym np. rozejrzeć się za korzystnymi ratami, bez
oprocentowania i kupić porządną maszynę na lata za 1000-1500 zł. W tym
przedziale znajdują się brothery elny czy singery. Moja teściowa ostatnio
kupiła maszynę elna 2005 za ok. 800 zł, jest tam 15 ściegów, w tym pełen
automat do robienia dziurek, automat do nawlekania igły, wolne ramię,
niezależna regulacja szerokości i gęstości ściegu. Maszyna wręcz idealna do
domowego szycia. Sama już na niej podkładałam dżinsy bez problemu.
Życzę trafnego wyboru

--
Orka

5. Data: 2006-05-31 19:32:19

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Do 400 zł to tylko używane Łucznik lub licencyjny Singer z drugiej ręki
> jeśli mają to być dobre maszyny.

Witam

Ww Łuczniki w cenie do 400zł znalazłem na Allegro jako nówki z 2 letnia
gwarancją.
Widziałem tam też Singery 2802 za 450zł tez nówki i tu sie tez zaczełem
zastanawiać.

Pozdro.

6. Data: 2006-06-01 06:58:08

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym radził kupić używaną maszynę:
żona polubi / nie polubi szycia, maszyna albo się przyda albo nie.
Tutaj wypatrzyłem za psie pieniądze
http://www.allegro.pl/item106078359_elektryczna_masz
yna_do_szycia_lucznik_884.html
maszynę całkiem podobną do naszego Singera (to chyba ta sama maszyna, ale
bez prawa do nazwy Singer - coś jak FSO 125p bez prawa do nazwy Fiat).
Co do serwisu, to nie doradzę, bo obywam sie bez pomocy (ale mam tylko jedną
rękę lewą).
Myślę, że za 80-100 zł można kupić coś porządnego i w dobrym stanie. Sam
kiedyś wystawiłem na Allegro Łucznika walizkowego z lat 80tych w idealnym
stanie za 60 zł i nikt go nie chciał.
Jacek

7. Data: 2006-06-01 08:38:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

gomez napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> >

> Witam
>
> Ww Łuczniki w cenie do 400zł znalazłem na Allegro jako nówki z 2 letnia
> gwarancją.

Chińskiego Łucznika: 260FA widziałem w jednym z supermarketów za 200!!! zł.

> Widziałem tam też Singery 2802 za 450zł tez nówki i tu sie tez zaczełem
> zastanawiać.

To też plastikowe chińskie badziewie w supermarkecie kupisz trochę
powyżej 300 zł, tyle, że trzeba szukać.

Jeśli już szukasz czegoś dobrego a taniego to juz lepiej kup w TESCO
maszynę do szycia Brother LS-2125 za 369.00 zł [w USA sprzedają je po 69$].
Też chińska produkcja ale przynajmniej japońska technologia. tyle, że
nie wiem czy przeszyje dzins poczwórnie złożony [szwy].
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-06-02 21:02:41

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ja bym radził kupić używaną maszynę:
> żona polubi / nie polubi szycia, maszyna albo się przyda albo nie.

Hmmmmm.... Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi zwątpiłem w sens zakupu nowej
maszyny.
Po przejrzeniu allegro natrafiłem na poniższe oferty:

http://www.allegro.pl/item106206062_maszyna_do_szyci
a_pelne_wyposazenie_serwis_gwar_.html
http://www.allegro.pl/item105849008__nowa_maszyna_ro
k_gwarancji_serwis_.html
http://www.allegro.pl/item105532060_maszyna_do_szyci
a_victoria_maszyny_do_szycia_serwi.html

Maszyny sa niedroge, szyją jeans i wygladaja na dość solidne

Byłbym wdzięczny za Wasze opinnie na ich temat.

maszyna do szycia - zakup
Whirlpool pęka w środku !!!
Dobry zlew, stal nierdzewna, LEN?
klej