maszynka do chleba

11. Data: 2009-02-12 18:56:45

Temat: Re: maszynka do chleba
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2009 18:14:32 +0100, Ikselka napisał(a):

> Możesz podać model i markę? - moja Alaska uparcie rumieni tylko boki i
> spód, wierzch jest raczej mało apetyczny, co mnie skutecznie już
> zniechęciło. Pieke zimą w piekarniku, ale latem dobrze byłoby mieć coś
> innego do wyboru.

Alaska, a jaki model? W każdym razie taka na jedno mieszadło.
Hinty:
- pojemnik smaruję oliwą przed zapodaniem składników
- ustawiam przyrumienianie na "średnio"
- używam mąki "Chleb polski", z amarantusem (gorzej rośnie) lub z orkiszem
(pięknie rośnie i się przyrumienia)
- stosuję maślankę (różnych firm) i ocet winny

T.

12. Data: 2009-02-12 20:13:05

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
> Dnia Thu, 12 Feb 2009 00:43:17 +0100, "Xena" <x...@o...pl>
> wklepał(-a):

> Się podłączę - a gdzie można kupić mąkę pszenną lub żytnią typ większy niż
> 550?
> To co widać na półkach to najwyżej 500 albo 550, innych nie ma. Zmowa
> piekarzy
> czy co?
> Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne
> lokalne sklepy i nic nie ma.

Ja po odwiedzeniu sklepów w Żarach i Zielonej Górze byłem zmuszony kupić 30
kg bezpośrednio w młynie. W detalu jest żytnia po ok 5 zł za kg chyba w
Tesco.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

13. Data: 2009-02-12 20:27:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński napisał(a):

> Ja po odwiedzeniu sklepów w Żarach i Zielonej Górze byłem zmuszony
> kupić 30 kg bezpośrednio w młynie. W detalu jest żytnia po ok 5 zł za
> kg chyba w Tesco.

Dżizas, skąd takie ceny? Ja kupuję w Auchan po około 2 zł (pełny przemiał po 2,2zł,
zwykła nawet po 1,8zł bywała). Ale podobno w młynach jest taniej, tylko u mnie
młynów jak na lekarstwo...

--
Justyna

14. Data: 2009-02-12 20:39:26

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dżizas, skąd takie ceny? Ja kupuję w Auchan po około 2 zł (pełny przemiał
> po 2,2zł, zwykła nawet po 1,8zł bywała). Ale podobno w młynach jest
> taniej, tylko u mnie młynów jak na lekarstwo...

To była jakaś "ekologiczna" mąka.
W młynie 0,80 zł za żytnią 720kę.

15. Data: 2009-02-12 22:07:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2009 19:56:45 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

> Alaska, a jaki model?

A, jakas dwumieszadlowa, nie chce mi się sprawdzac, bo umieszczona na
najwyższej półce w spiżarni - cieżki dostęp.

> W każdym razie taka na jedno mieszadło.

Moja ma dwa.

> Hinty:
> - pojemnik smaruję oliwą przed zapodaniem składników

Smaruje tylko mieszadła. Boki i spód chleba są przumienione zadowalająco.

> - ustawiam przyrumienianie na "średnio"

Ja na "mocne" - i nic nie pomaga.

> - używam mąki "Chleb polski", z amarantusem (gorzej rośnie) lub z orkiszem
> (pięknie rośnie i się przyrumienia)
> - stosuję maślankę (różnych firm) i ocet winny
>
> T.

Wydaje mi się, że wszystko zależy jednak od szczegółow konstrukcyjnych -
umieszczenia i kształtu grzałki, kształtu pokrywy (wpływ na obieg
powietrza) itp, a nie od składu ciasta.

16. Data: 2009-02-13 07:03:26

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Sławomir Szyszło'
Wpis z dnia 12-02-2009:

> Się podłączę - a gdzie można kupić mąkę pszenną lub żytnią typ większy niż 550?

http://www.bogutynmlyn.pl/go/_category/index.php?idc
=6

> [...]
> czy co?
> Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne

oraz w kilku "stacjonarnych" sklepach (Wrocław)

--
TomaSz.

17. Data: 2009-02-13 09:10:34

Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Zmowa piekarzy czy co?
> Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne

W Carrefour widziałem typ 2000.

Artur.

18. Data: 2009-02-13 10:45:54

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:07:10 +0100, Ikselka napisał(a):

> Wydaje mi się, że wszystko zależy jednak od szczegółow konstrukcyjnych -
> umieszczenia i kształtu grzałki, kształtu pokrywy (wpływ na obieg
> powietrza) itp, a nie od składu ciasta.

No tak - ale ja też mam Alaskę, tylko mniejszą, więc konstrukcja podobna

T.

19. Data: 2009-02-13 16:23:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Feb 2009 11:45:54 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

> No tak - ale ja też mam Alaskę, tylko mniejszą, więc konstrukcja podobna
>
> T.

Może mniejsza - lepsza, bo powietrze gorętsze jest u góry, niż w mojej, z
powodu łatwiejszego ogrzania mniejszej jego masy... Czy co?
:-(

20. Data: 2009-02-13 17:46:59

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Feb 2009 08:03:26 +0100, "TomaSz." <u...@o...pl> wklepał(-a):

>http://www.bogutynmlyn.pl/go/_category/index.php?id
c=6

Dziękuję. Pewnie pozostaje tylko to, skoro na półkach nic nie ma.

--
Sławomir Szyszło

Zmywarka a brudne naczynia ?
Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
ściany działowe
pomiar szczelin w murze
Gdzie w DC sklep z dostawą do domu sprzętu AGD?