Re: mąż nie pracuje i traci wiarę w siebie

From: Snajper <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: mąż nie pracuje i traci wiarę w siebie
Date: Sat, 07 Jun 2003 23:01:30 +0200

m...@b...pl wrote:

> Widzę jak traci wiarę w siebie, w to że będzie mógł stać się
> materialnie odpowiedzialny za rodzinę. Staram się go wspierać, nigdy mu nie
> wypominam tego że nie ma pracy (niestety zdarza się to naszym rodzicom, co go
> jeszcze bardziej pogrąża). Ale często go nie rozumiem. Czy ktoś z was mmiał
> podobne przejścia? Jak mogę dotrzeć do męża, żeby go przekonać, że brak pracy
> nie przekreśla go jako mężczyzny? Jak mu moge pomóc, żeby ponownie w siebie
> uwierzył?

Znam ten bol. Z autopsji. Czlowiek sie stara, szuka, kombinuje, ale w
pewnym momencie sie zalamuje i zaczyna miec to wszystko dokladnie
gdzies. Potem sie mobilizuje, znow szuka, stara sie, etc. A jak znow
nic z tego nie wychodzi, ponownie ma gdzies.
Ja szukalem pracy niemal dwa lata, wiec wiem, o czym mowie.

A co na to poradzic?

Przede wszystkim spacyfikuj rodzicow. Niech sie zajma swoimi
problemami, jak nie potrafia trzymac jezyka za zebami. Niech sie nawet
obraza, ale niech nie poruszaja tego tematu. Wytlumacz im, ze i bez
ich docinkow Twojemu mezowi jest wystarczajaco ciezko.

Nastepne - moze znajdz mu jakies zajecie? Niech odmaluje sciany w
pokojach, posprzata w piwnicy, odkurzy szafki w kuchni. Moze to glupio
zabrzmi, ale jak czlowiek siedzi i biadoli, wtedy jest duzo gorzej,
niz jak cos robi. Oczywiscie podkreslaj, ze bardzo fajnie, ze
pomalowal, posprzatal, etc.

No i oczywiscie nadal go wspieraj. Podsuwaj mu podchodzace pod jego
zainteresowania/umiejetnosci ogloszenia w gazetach (o ile sa jeszcze
jakies, ktorych on sam nie czyta), popytaj wsrod znajomych. A moze
zorientujcie sie, w jakim charakterze Twoj maz latwiej znalazlby prace
i sprobujcie go przekwalifikowac?

Zdaje sobie sprawe, ze o tym wszystkim latwiej sie pisze, a
zdecydowanie trudniej sie robi. Ale tak trzeba.

Ja, po ukonczeniu studiow na kierunku zarzadzanie/marketing, mimo
uczenia sie w/w rzeczy na jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym)
w Polsce wydzialow, pracuje teraz piszac bazy danych. W "zawodzie"
miliony osob po "wyzszej szkole ciastkarsko-piekarskiej, kierunek
zarzadzanie" (nikogo nie urazajac) i nie mialem tam czego szukac. I to
mimo jakosci wydzialu, ktory ukonczylem. Wiec trzeba bylo sie
przekwalifikowac.

--
### Pozdrawiam
### Rafal SNAJPER Siwinski