mech!!!

11. Data: 2002-02-21 11:39:24

Temat: Odp: mech!!!
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Baluszek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:a52c18$ocm$1@news.tpi.pl...
> Witam,

> wapna
> szybkie
>
> 1. Gdzie sie kupuje: weglan wapnia, wapno hutnicze lub siarczan zelaza?
> 2. czy ktos moze potwierdzic ze tak naprawde powinno sie robic?
> Jak na razie moj trawnik mozna podzielic na kilka stref:
> - sama trawa
> - sam mech (glownie pod drzewami)
> - trawa + mech (jedno trzeba wyplenic)
> - trawa + koniczyna (koniczyne trzeba wyplenic).
>
> czy koniczyne tez zniszcze w podany powyzej sposob?

O siarczanie żelaza były dyskusje w zeszłym roku, stanęło na tym, że sposób
dobry, ale siarczan dość trudno dostępny. Węglan wapnia - spokojnie można
użyć wapna nawozowego, również dolomitu, nawet z mikroelementami.
Koniczyny w ten sposób nie wyplenisz. Obecność koniczyny wskazuje na to, że
podłoże jest dosyć żyzne. Koniczynę można próbować środkami chwastobójczymi,
ale po pierwsze, nie wszyscy lubią, a po drugie i tak się odradza. Więc po
prostu polubić. Trawnik przerośnięty koniczyną jest równie zielony jak
trawnik bez koniczyny. A dodatkowo pszczoły mają pożytek:-)))

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2002-02-21 12:28:52

Temat: Re: mech!!!
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> - sam mech (glownie pod drzewami)
> - trawa + mech (jedno trzeba wyplenic)
> - trawa + koniczyna (koniczyne trzeba wyplenic).
>
> czy koniczyne tez zniszcze w podany powyzej sposob?

Na koniczynę tylko herbicydy.
Jeżeli gleba pod trawnikiem jest zbyt kwaśna to można dawać wapno dowolne,
lepiej węglanowe.
Na mchy w trawniku dostępne są srodki w sklepach.
Najdroższy z nich to Mogeton, ale lepiej jakiś antymech trawnikowy.
Pod drzewami wsiać mieszanki trawy przeznaczone na tereny ocienione.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

13. Data: 2002-02-21 15:28:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Baluszek" <k...@i...pl> wrote in message
> Jak na razie moj trawnik mozna podzielic na kilka stref:
> - sama trawa
> - sam mech (glownie pod drzewami)
> - trawa + mech (jedno trzeba wyplenic)
> - trawa + koniczyna (koniczyne trzeba wyplenic).

A dlaczego chcesz wyplenic mech i koniczyne???????????
Okolo 50 lat temu w USA na wszystkich trawnikach (moze
wylaczajac pola golfowe) podobno rosla koniczyna. Bylo
to nawet modne. Do nasion trawy specjalnie dodawano
nasiona koniczyny. A potem ktos wynalazl srodek, ktory zabija
koniczyne nie niszczac trawy. I rozpoczal wielka kampanie
reklamowa, ktora sie powiodla. Teraz ludzie bez sensu nie lubia
wspanialej koniczyny, ktora na dodatek wzbogaca glebe
w azot. http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/konicz1.j
pg

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2002-02-22 14:02:05

Od: "Joanna Baluszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> A dlaczego chcesz wyplenic mech i koniczyne???????????

sam mech pod drzewami ma zostac. fajnie wyglada a poza tym nie ma problemu z
koszeniem kolo pnia. przeszkadza mi mech przerastajacy trawe - nie wyglada
to najlepiej. Wolalabym miec strefy z wyrazna linia graniczna. A koniczyny
chce sie pozbyc poniewaz nie da sie po niej przejsc bo zaraz zostaja slady
golej ziemii. A mam jej naprawde duzo (i z roku na rok coraz wiecej...).
Moge zostawic troche koniczyny ale tez na zasadzie strefy (z ostrymi
granicami), zwlaszcza ze z reguly jest dosc duzo czterolistnych koniczynek
:).

Mam teraz jedno pytanie - jak podlac/podsypac duzy trawnik zeby sie za
bardzo nie nameczyc.... spotkaliscie sie z jakimis dozownikami do wezy
ogrodniczych?

pzdr
aska

15. Data: 2002-02-22 17:32:40

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

To po poprostu zwykle wapno budowlane.
Na koniczyne kup krolika.
Pozdrawiam

> [...]
> - trawa + mech (jedno trzeba wyplenic)
> - trawa + koniczyna (koniczyne trzeba wyplenic).
>
> czy koniczyne tez zniszcze w podany powyzej sposob?

szpaki
Brokuly, a wlasciwie ich kielki ;)
Skalniaki Jakie??
Poszukuje info o wedzeniu/wędzarni