mech

1. Data: 2007-04-14 15:34:30

Temat: mech
Od: "R" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o poradę. Od strony północnej, jak i
strony południowej gdzie rosną iglaki i jest mniej słońca częśc trawnika
zostaje opanowywana przez mech.

Zastosowałem jakąś "chemię" ale nie wydaje się zbyt skuteczna. Czy mięliście
podobny problem, czy udało się Wam zwalczyć ten problem i czego użyliście co
byłoby skuteczne?

Z góry wielkie dzięki za poradę.

2. Data: 2007-04-14 18:49:04

Temat: Re: mech
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

R napisał(a):
> [...]
>
> Zastosowałem jakąś "chemię" ale nie wydaje się zbyt skuteczna. Czy
> mięliście podobny problem, czy udało się Wam zwalczyć ten problem i

Zmienić gatunek trawy. Wcześniej przeorać, dodać troche piasku.

3. Data: 2007-04-15 14:52:05

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R" <n...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zastosowałem jakąś "chemię" ale nie wydaje się zbyt skuteczna. Czy
> mięliście podobny problem, czy udało się Wam zwalczyć ten problem i czego

Już radzę: polubić :) - serio - u mnie, gdzie rosną iglaki rośnie sobie
mech, grzyby, jakieś kwitnące leśne zielsko - słowem - jak w lesie.
Naturalnie i bez chemii.

Pozdrawiam
Janusz K.

4. Data: 2007-04-16 07:45:41

Od: "R" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakoś obcowanie z mchem mi nie odpowiada, boję się, że zdominuje mi
większość trawniak, a grzyby są nie jadalne, ale może halucynogenne ;-)

Chciałem użyć środka na mech z nawozem do trawy, jest jakiś taki wynalazek,
ale jego rozprowadzanie na większą powierzchnię jest nieco uciąliwe, więc
pomyslałem o czymś takim:
http://www.separett.pl/ejectortank.htm

ale sam zbiornik 50l jest trochę za duży jak na moje potrzeby nie nie ma
możliwości dozowania stosunku wody do płynu. Opryskiwacz ogrodowy jest chyba
też trochę za mało wydajny.
W perspektywie czasu wydaje mi się, że urządzenie można byłoby jeszcze
wykorzystać do nawożenia, więc może nieco zmieniam temat, ale:
może ktoś widział podobny opryskiwacz podłączany do węża ogrodowego?

5. Data: 2007-04-16 08:00:16

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> większość trawniak, a grzyby są nie jadalne, ale może halucynogenne ;-)
>
> Chciałem użyć środka na mech z nawozem do trawy, jest jakiś taki

To jest walka z wiatrakami:( Antymech zadziala, zerwiesz spalony mech lub
przekopiesz, nawet posypiesz wapnem, a nastepnie posiejesz nowa trawe... i
jesli to zrobisz wiosna, jeszcze tego samego roku pojawi sie nowy mech. Albo
w nastepnym roku, w zaleznosci od pogody, ilosci podlewan i wilgotnosci
terenu.
BTW - grzybki jadalne wyrastaja po kilku latach. Mozna przyspieszyc,
zakladajac wlasna mini-hodowle ;)
JBP

6. Data: 2007-04-16 08:07:45

Od: "R" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to mnie pocieszyłeś ;-) Dlatego myślałem o takim spryskiwaczy, żeby
sukcesywnie np. raz w roku spryskać taką chemią zamiast przekopywać trawnik.

Pozdro

7. Data: 2007-04-16 08:41:53

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to mnie pocieszyłeś ;-) Dlatego myślałem o takim spryskiwaczy, żeby
> sukcesywnie np. raz w roku spryskać taką chemią zamiast przekopywać
> trawnik.

Skoro o pocieszeniu piszesz - mech Ci rosnie w poblizu iglakow i podobnie
jak one lubi kwasna glebe. Chcesz miec dorodne iglaki, polub mech:) Chyba,
ze jednak wolisz trawe. Srodki niszczace mech zwykle zawieraja zwiazki
zmniejszajace kwasowosc. Te srodki w jakiejs czesci wnikaja w glebe, a w
glebie pod mchem sa przeciez korzenie iglakow. Jestes amatorem zoltych,
lysiejacych iglakow? ;)
Jesli bardzo nie lubisz mchu, posadz w tym miejscu np.fiołki lesne. Bardzo
pieknie wyglada taki ciemnozielony - wiosna kwitnacy - dywan ponizej i wokol
iglaka lub rododendrona. W wypadku tej rosliny mozna kontrolowac jej
rozprzestrzenianie. Paproci nie polecam, bo mech zostanie, a jej korzenie sa
glebokie i wedruja daleko.
JBP

Plastiki do bloku
Re: Karaluchy. Gniazdo namierzone.