med.alternatywna

1. Data: 2001-09-27 13:07:43

Temat: med.alternatywna
Od: "Marzenka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam goraco
Szukam wiadomosci o skutkach zastosowania medycyny alternatywnej u pacjentow
chorych na raka watroby(moga byc takze informacje mowiace o skutkach
zastosowania w leczeniu innych nowotworow).Moze znacie ciekawe strony www.
dotyczace tego tematu ?
Z pozdrowieniami dla Wszystkich
Marzena

2. Data: 2001-09-27 16:19:53

Temat: Re: med.alternatywna
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9ovdds$osh$1@zeus.polsl.gliwice.pl>, g...@w...pl says...
> [...]
> Szukam wiadomosci o skutkach zastosowania medycyny alternatywnej u pacjentow
> chorych na raka watroby(moga byc takze informacje mowiace o skutkach

Od razu sobie pomyslalem - Vilacora dobra na wszytko.;-))

3. Data: 2001-09-28 06:13:02

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od razu sobie pomyslalem - Vilacora dobra na wszytko.;-))

Informacje o Vilcacorze znajdziesz pod adresem
http://wiem.onet.pl/wiem/0168f5.html
Podobno może pomóc ale nie można jej brać w czasie chemioterapii. Myślę, że
można jej używać do wspomagania leczenia nowotworów. Ja to zamawiałem dla
chorego na raka. Ostatnio (styczeń) jednak polscy celnicy z tym walczyli
silnie uprzykrzając ludziom życie. Oprócz Vilcacory (w Ameryce Cat's Claw)
zamawiałem jeszcze inne zioła tak, że robiła się z tego spora kwota (ok.
1200zł / pół roku). Czy to działało to nie wiem ale chory żyje (rak jelita
grubego nieoperacyjny z przerzutami do wątroby 4,5cm i 2,5cm oraz w kierunku
kości kulszowej) ponad 2 lata. Przeszedł 9 serii chemii od listopada
zeszłego roku (po 5 dni każda co 3-4 tygodnie). Nie wiadomo co dalej będzie
bo nikt z lekarzy specjalnie nim się nie zajmuje. Taka sobie pozycja w
kartotece. Za miesią ma mieć robione markery. Podobno ogniska w wątrobie się
zmniejszyły ale na szpitalnym tomografie i USG niewiele widać bo taki to
sprzęt. Na 12 dni przed pierwszą chemią chory przeszedł na tzw. dietę
optymalną. Od lekarza nie miał żadnych zaleceń dietetycznych, a więc była to
jego własna decyzja. Od tego czasu zjada około 6-10 żółtek dziennie oraz
pilnuje limitu węglowodanów na poziomie 35g i unika dodatkowego białka w
pożywieniu. Bardzo ważne aby się nie przejadać. Może to dzięki temu bardzo
dobrze zniósł chemię, bo nawet nie stracił włosów, a ma już ponad 70 lat.
Niestety żyły rąk ma popalone. W początkowym okresie tej diety tuż przed
pierwszą chemią było wyraźne powiększenia węzłów chłonnych w pachwinach, ale
diety nie przerwał. Co dalej nie wiadomo, bo zioła mu się właśnie kończą.
Zbyszek

4. Data: 2001-09-28 06:16:20

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pacjentow
> chorych na raka watroby(moga byc takze informacje mowiace o skutkach

www.quackwatch.com

Sa to niezwykle dokladne strony o wszystkich metodach medycyny
alternatywnej. Ale raczej wykazuja jej nieskutecznosc.

Piotr Zielinski

5. Data: 2001-09-28 11:32:16

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> diety nie przerwał. Co dalej nie wiadomo, bo zioła mu się właśnie kończą.

Twierdzisz, ze nie mozna brac Vilcacory w czasie chemioterapii, i że
myślisz, że można jej używać do wspomagania leczenia nowotworów.
Pamietaj, ze sa to bardzo niebezpieczne stwierdzenia i bierzesz za nie
odpowiedzialnosc. Czy masz prawo wykonywania zawodu lekarza? Pytam, bo
podobne zalecenia mozna bylo slyszec co do preparatu antynowotworowego
Tolpy, ktory okazal sie jedynie szkodzic.

Piotr Zieliński

6. Data: 2001-10-01 13:03:57

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twierdzisz, ze nie mozna brac Vilcacory w czasie chemioterapii, i że
> myślisz, że można jej używać do wspomagania leczenia nowotworów.

Nie twierdzę, a powtarzam za "sprzedawcami tego zioła". Dokładne zalecenie
było:
przerwać podawanie vilcacory 3 dni przed chemią, w czasie jej trwania i 3
dni po jej zakończeniu.

> [...]
> podobne zalecenia mozna bylo slyszec co do preparatu antynowotworowego
> Tolpy, ktory okazal sie jedynie szkodzic.

Opisałem możliwie obiektywnie jedyny znany mi przypadek używania tych ziół.
Wydaje mi się, że mój tekst jest pod tym względem jednoznaczny.
Nie znajduję w tym co napisałem powodu do straszenie mnie
odpowiedzialnością.

Zbyszek

7. Data: 2001-10-01 17:14:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Oct 2001, Zbyszek wrote:

> [...]
> było:
> przerwać podawanie vilcacory 3 dni przed chemią, w czasie jej trwania i 3

Badania na temat tzw. vilcacory byly robione od dawna i publikowane
takze w naukowym pismiennictwie przez co dostepne takze w Medline.
Na podstawie tych badan a takze wlasnego doswiadczenia (pracuje
na oddziale, gdzie umieraja takze ludzie na raka pluca konkretnie)

1. wynik badan nad tym lekiem jest duzym rozczarowaniem.
W przeprowadzanych na malej grupie testach z osrodka w Lundl wykazano
jedynie, ze preparat ten stosowany lacznie z radykalna radioterapia
moze poprawiac tolerancje tkanek na uszkodzenia popromienne. Nie
ma zadnych dowodow na dzialanie przeciwnowotworowe w renomowanych
publikacjach

2. wszyscy pacjenci stosujacy ten preparat w ciezych postaciach
choroby nowotworowej obserwowani na moim oddziale zmarli
z powodu nastepst dalszego rozowoju tej choroby

Czym jest wiec vilkakora? Podobnie jak niegdys preparat Toplpy,
ktorego magia zniknela gdy pojawil sie w kazdej aptece -
vilkakora jest drogim (aby spelnila zadanie musi byc droga)
psychoterapeutykiem majacym za zadanie utrzymywanie ciezko
chorego czlowieka i jego rodzine w przekonaniu, ze niezaleznie
od etapu choroby nowotworowej robi sie wszystko aby pokonac
chorobe. Z taka swiadomoscia - jesli choremu jest to potrzebne
a rodzine stac na to - mozna ten preparat stosowac

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2001-10-02 05:52:00

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informację. Przypuszczam, że w przypadku choroby nowotworowej
efekt placebo też może być ważny dla chorego.
Zbyszek

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
On Mon, 1 Oct 2001,

9. Data: 2001-10-02 06:27:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Oct 2001, Zbyszek wrote:

> Dzięki za informację. Przypuszczam, że w przypadku choroby nowotworowej
> efekt placebo też może być ważny dla chorego.
> Zbyszek

to prawda, moze brzmi to brutalnie ale wyjdzie taniej podawanie
wody destylowanej jako tego typu leku.
Takie dzialanie jest
moralnie krytykowanie, ale podawanie leku, ktorego dzialanie
jest watpliwe w dodatku bardzo drogiego tez jest watpliwe
moralnie, wiec moze warto sie etycznie zastanowic nad tym ...

P.
----

10. Data: 2001-10-02 14:36:58

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@d...am.t
orun.pl>,
p...@a...torun.pl says...

> [...]
> jest watpliwe w dodatku bardzo drogiego tez jest watpliwe
> moralnie, wiec moze warto sie etycznie zastanowic nad tym ...

Piotrze - dlaczego uwazasz ze podawanie placebo jest moralnie watpliwe,
skoro wiele badan wykazalo (co zapewne doskonale wiesz) ze placebo daje
poprawe u prawie 30% pacejentow (oczywiscie z roznymi rozpoznaniami - ja
tak strzelam sredia "psychosomatyczno-napieciowa"). Bioraca to pod uwage
mozna przeciez uznac ze placebo jest lekiem o udowodnionej skutecznosci.
Kazdy inny preparat jest przeciez badany w odniesieniu do placebo.

Oczywiscie - zanzaczam 2gi raz - mowie o pewnych zespolach - nie o
wszytkich.

Dlaczego wiec watpliwe?

skurcze żołądka
WOLONTARIAT OSOB NIEPELNOSPRAWNYCH I SPRAWNYCH W POLSCE Re: AKCJA INTERNET
grupy pokarmowe
Promieniowanie.
Proszę podpowiedzcie