WOLONTARIAT OSOB NIEPELNOSPRAWNYCH I SPRAWNYCH W POLSCE Re: AKCJA INTERNET

1. Data: 2001-09-27 10:28:52

Temat: WOLONTARIAT OSOB NIEPELNOSPRAWNYCH I SPRAWNYCH W POLSCE Re: AKCJA INTERNET
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może, idšc dalej- inicjatywa ustawodawcza w sprawie dobrowolnego podatku
> na cele społeczne (jak w Niemczech)- 1% twojego podatku (nie podwyższonego!
> z dotychczasowej puli) idzie na wskazany cel- dla danego koœcioła, dla danej
> partii, dla domu dziecka, fundacji, organizacji.

Tutaj chyba zaistnial blad formalny.
W Niemczech podatek na kosciol to jest dodatkowy podatek: Kirchensteuer
i do tego obowiazkowy dla wyznaniowcow.

Bledem jest przeznaczanie podatku na cele do wyboru: fundacja, partia,
kosciol
gdyz to sa przeciwstawne cele.

Co wiecej: fundacja i partia moga aktywnie zwiekszyc swoj udzial w
podatku,
kosciol raczej nie bedzie o to walczyl i zostanie pozbawiony
jakichkolwiek dochodow, poza taca.
Zatem takie rozwiazanie podatkowe jest wadliwe.
Jak podatek to na okreslony cel , jeden cel a nie na kilka do wyboru o
ktoryms ktos inny zadecyduje.

Zatem propozycja

WOLONTARIAT W POLSCE

Powolanie w Polsce struktury Wolontariatu jak w Stanach.
Czyli umozliwienie osobom, ktore cos umieja, potrafia, chca cos robic,
bezplatnego udzialu w pracach na rzecz spoleczenstwa.

Dzisiaj w Stanach tysiace wolontariuszy pracuje bezplatnie w akcji po
katastrofie WTC.
I to w kapitalizmie ludzie pracuja bezplatnie na rzecz spoleczenstwa.

I tak umieszczenie w internecie listy osob ktore chca byc
wolontariuszami i
moga bezplatnie pomagac innym, w miare mozliwosci, sprawnym czy
niepelnosprawny, bezrobotnym, biednym.

Niepelnosprawny ktory uzyskuje preferencyjny kredyt, darowizne itd.
powinien sam deklarowac ze iles godzin bedzie pracowal jako wolontariusz
na rzecz innych niepelnosprawnych, ktorzy tego kredytu nie dostali.

I budowana jest piramida niepelnosprawnych wolontariuszy.

Ktory niepelnosprawny ma internet i chce byc wolontariuszem,
ten dobrowolnie uczy obslugi kopmputera, internetu kilku innych
niepelnosprawnych, ktorych zna, ci nastepnych i w ciagu roku wszyscy
niepelnosprawni potrafia korzystac z internetu i obslugiwac komputer.

Gdy niepelnosprawny otrzyma kredyt na komputer, internet to dobrowolnie
sie godzi przepracowac iles godzin jako wolontariusz i udostepnic
znajomym komputer w formie
KAWIARENKA INTERNETOWA DLA NIEPELNOSPRAWNYCH.

Podobnie szkola, urzad, instytucja.

Kazdy za prace w wolontariacie otrzymuje male punkty honorowe, ktore
pozniej moga byc
uznawane dodatkowo na plus przy przyznawaniu np. kredytow itd.

Taki Projekt NIEPELNOSPRAWNI NIEPELNOSPRAWNYM , BEZROBOTNI BEZROBOTNYM

moge pomoc zorganizowac, gdyz mam doswiadczenie w pracy i kierowaniu
miedzynarodowymi projektami w ktorym pracowaly tysiace osob

Co najwazniejsze.
Koszty projektu beda bardzo male, prokrywane praca wolontariuszy.
Projekt nie bedzie obciazal budzetu , ani spoleczenstwa podatkami.

Gdy bedzie grupa zainteresowanych (5-10 osob) to napisze wiecej
szczegolow jak to zorganizowac.

Jacek

2. Data: 2001-09-27 11:20:23

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kreska napisał:

> Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci
> podatku
> podwyższonego!
> danej

> ops
> mozliwe
> w takim razie to gdzie indziej
> a nie chce mi sie szukac gdzie
> ale fakt- byl obowiazkowy:)

Raz jeszcze.
Jest obowiazkowy w Niemczech, Austrii podatek na kosciol dla
wyznaniowcow.
Ale na kosciol, a nie do wyboru.

> a niby dlaczego?

No wlasnie dlatego ze statuty partii, fundacji, kosciola sie roznia.
Gdyby sie nie roznily to nie byloby potrzeby istnienia tych struktur
oddzielnie.

Sa ludzie, ktorych guzik obchadza koscioly czy
> niepelnosprawni, natomiast za Kwacha sie pokroic dadza... i odrotnie. Jednym
> prostym posunieciem likwidujemy dotacje dla partii, mozna juz opodatkowac
> kosciol- koniec z taca, organizacje i fundacje maja wlasne fundusze i niech
> sobie nimi rozporzadzaja....

To juz twoj pomysl.

> ??????????????
> taaa
> biedni pokrzywdzeni
> zapewniam cie ze im taca wystarcza az nadto:)
> niech qrcze walcza o wiernych jak im nie zalezy na duszach;) to moze na
> kasie bedzie:)))

Raz jeszcze.
Fundacja moze sie reklamowac w telewizji, partia moze tez, ale juz
kosciol w telewizji
sie reklamowac nie moze.

> nie ktos inny, tylko sam podatnik. Jak ktos kocha Krzaka niech mu da
> podatek, jak ktos uwielbia Rydzyka tez moze go wspomoc...a jak ktos mieknie
> na widok wozka to daje na fundacje niepelnosprawnych.

Ale tak wlasnie jest obecnie, tyle ze bez przymusu.

3. Data: 2001-09-27 11:49:23

Od: "Kreska" <k...@s...lex.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
a nie chce mi sie szukac gdzie
ale fakt- byl obowiazkowy:)

> Bledem jest przeznaczanie podatku na cele do wyboru: fundacja, partia,
a niby dlaczego? Sa ludzie, ktorych guzik obchadza koscioly czy
> [...]
sobie nimi rozporzadzaja....

> Co wiecej: fundacja i partia moga aktywnie zwiekszyc swoj udzial w
??????????????
> [...]

podatek, jak ktos uwielbia Rydzyka tez moze go wspomoc...a jak ktos mieknie
na widok wozka to daje na fundacje niepelnosprawnych.
of korse wybot scisle tajny jak dane wrazliwe:))))

--
kRESKA :: www.kodeks.wirt.pl :: www.kreskaswebart.prv.pl ::
'I know not with what weapons World War III will be fought, but

4. Data: 2001-09-27 12:56:39

Od: "Kreska" <k...@s...lex.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raz jeszcze.
> Jest obowiazkowy w Niemczech, Austrii podatek na kosciol dla
> wyznaniowcow.
> Ale na kosciol, a nie do wyboru.
a czy zawsze musimy malpowac czyjes rozwiazania?

> No wlasnie dlatego ze statuty partii, fundacji, kosciola sie roznia.
> Gdyby sie nie roznily to nie byloby potrzeby istnienia tych struktur
> oddzielnie.
nie dlaczego sa przeciwstawne - ale niby dlaczego nie moga byc do wyboru?
wszystko jest kwetsia inwencji...

> Sa ludzie, ktorych guzik obchadza koscioly czy
Jednym
> To juz twoj pomysl.
zgadza sie:)

> Fundacja moze sie reklamowac w telewizji, partia moze tez, ale juz
> kosciol w telewizji
> sie reklamowac nie moze.
taaaak? a to ciekawe. bo ja ich wiecznie w tv widze...
nie zapominaj, że koscioly maja duzo wieksze mozliwosci reklamowe niz
ktokolwiek inny. Nie wierzysz? Jedz na wies i posluchaj ksiedza z ambony...

> Ale tak wlasnie jest obecnie, tyle ze bez przymusu.

coz, natura ludzka jest taka, ze jak go nie zmusisz, to malo kto da:) Tzn,
te pieniadze I TAK ida na te cele, z tym, ze podatnicy nie maja wplywu na to
gdzie i w jakiej ilosci. A tak... :)))) Zysk oczywisty:) No i odpadlyby te
rzesze urzednikow, ktorzy calymi dniami siedza i lamia sobie glowe komu by
tu dac komu nie:))) (tak a propos ratowania budzetu hyhy)

--
kRESKA :: www.kodeks.wirt.pl :: www.kreskaswebart.prv.pl ::
'I know not with what weapons World War III will be fought, but
World War IV will be fought with sticks and stones.' A. Einstein.

grupy pokarmowe
Promieniowanie.
Proszę podpowiedzcie
usterki wymowy