medycyna

11. Data: 2002-12-30 20:20:54

Temat: Re: medycyna
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Patrz Waldim - splonkowal i pozdrowil jeszcze do tego... ach ta
> dzisiejsza mlodziez - wychowana ponad wszelka miare.
> ;-)

formalina zrobi porzadek z jego umyslem...
uspokoi stargane nerwy i zredukuje nadmierna pobudliwosc...
albo sie przystosuje...
oczywiscie jesli bedzie mial okazje jej powachac...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

12. Data: 2002-12-30 20:39:29

Od: "Tomek " <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Nie przejmuj sie chamstwem pana Waldima. Facet jest ginekologiem i chyba nie
chce miec w przyszlosci konkurencji. To bardzo smutne, ale takich ludzi w
kraju jest coraz wiecej...
Ja osobiscie nie studiuje medycyny, ale powiem Ci to co slyszalem.

> 1. Z jakich przedmiotów jest gzamin wstepny ?

Test wyboru z biologii, fizyki i chemii. Chyba po 40 pytan z kazdego
przedmiotu. Troche podchwytliwy, sporo pytan, gdzie trzeba troche pomyslec.
Jak sie postarasz to w internecie znajdziesz pytania z poprzednich lat.

> 2. Czy ciezko jest sie dostać na medycyne ?

Nie jest ciezko. Jesli chodzi o liczbe kandydatow to bardzo niewielu,
przynajmniej w Lodzi gdzie mieszkam. Chyba 1,7 na jedno miejsce, czyli w
prakntyce chyba dostana sie wszyscy, ktorzy zdadza.

> 3. Ogólnie jakie kryteria trzeba spełnioać aby sie dostać na 100%

trzeba byc przygotowanym, a w zyciu niczego nie mozna byc na 100% pewnym wiec
najlepiej zdawaj rowniez na inne kierunki.

> 4. Czy znacie jakieś linki informacyjne dla uczelni medycyny we wrocławiu ?

poszukaj w wyszukiwarkach

Na koniec powiem Ci jeszcze jedno. Mimo, ze dostac sie nie jest wielki
problem to wyleciec bardzo latwo. Poziom trudnosci podobno ogromny. Sa to
studia "wysokiego ryzyka" wiec dobrze sie zastanow i najlepiej pogadaj z
jakims studentem, zeby zorientowac sie jak jest. Poza jak zapewne wiesz
sytuacja materialna lekarzy jest obecnie fatalna.... Zastanow sie dobrze,
jesli jednak naprawde chcesz byc lekarzem to zdawaj bez zastanowienia.
Powodzenia na egzaminach!
Tomek

13. Data: 2002-12-30 21:21:37

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak na warszawska to sie pewnie spotkamy ;P
> a jak nie, to ani ja ani moj szef plakac nie bedziemy ;)
>
> --
>
> WaldiM
A jak na łódzką, to czekam na 4ym roku :)
AJ

14. Data: 2002-12-30 21:27:05

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek " <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

>ciach
ech

rzeczy zasłyszane są niekoniecznie prawdziwe - zatem nie należy ich
rozpowszechniać

co z tego że jest 1,7 osoby na miejsce? tu nie ma przypadkowych osób -
tam gdzie jest 10 os/miejsce dużo łatwiej się dostać- nikt medycyny nie
obstawia jako plan b.
radziłbym porobić w/w testy i przekonać się o ich trudności
IMHO 1 rok pracy to za mało , trzeba się zdeklarować już w trzeciej klasie
LO ( w większości przypadków)
jak już się dostaniesz - to nie martw się - uczelnia " dopilnuje " byś był
odpowiednio zmotywowany aby nie wylecieć - większość ludzi się naprawdę
uczy - jak ktoś zapieprzał 8 godzin testów dziennie przez parę miesięcy - to
tak łatwo sobie nie poduszcza ,
poza tym po dostaniu się na tą uczelnię nie ma już nic chyba tak
obciążającego - przynajmniej dla mnie nie było.
po za tym mało jest ludzi z przypadku - wiec nie widać efektu odsiewu >
na rok na 100 os. wylatują-3 , z czasem i to się zmniejsza - tak jest /było
w Warszawie , jak jest gdzie indziej nie mam zielonego pojęcia.

pozdrawiam Tichy
a Waldim - jest dobrym lekarzem i nauczycielem a to że głupota go razi ?
mnie tez razi

15. Data: 2002-12-30 22:11:17

Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.Tichy <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> pozdrawiam Tichy
> a Waldim - jest dobrym lekarzem i nauczycielem a to że głupota go razi ?

Witam!
Nie widać efektu odsiewu??? Jak ja byłem na I roku ( ŚLAM-Katowice)
powtarzało ok 30 osób- gł. histologia i anatomia, na II roku następne 30 osób
anatomia i biochemia, itd., nawet na VI roku ktoś powtarzał pediatrię, bo nie
wiedział w którym miesiącu dziecko zaczyna wyrzucać zabawki z łóżeczka. ŚLAM
to dobra akademia, ale niestety nie sprzyja studentom.
Życzę powodzenia i pozdrawiam
Przemek

16. Data: 2002-12-30 22:16:21

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

ŚLAM
> to dobra akademia, ale niestety nie sprzyja studentom.

w wawie jest inaczej - bardzo dużo egzaminów testowym nie sprzyja gnojeniu
studentów przez profesorów
a ile osób ze 100 przyjętych nie ukończyło studiów?
pzdr Tichy?

17. Data: 2002-12-30 22:30:52

Od: " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.Tichy <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> studentów przez profesorów
> a ile osób ze 100 przyjętych nie ukończyło studiów?

Obecnie to tak wygląda: Wydział Lekarski

Oddział Pielęgniarski
Studia zaoczne
pielęgniarskie Studia jednolite
magisterskieStudia stacjonarne
Licencjat
I rok 231 30 - 23
II rok 212 32 21 -
III rok 184 46 30 -
IV rok 210 42 29 -
V rok 235 - - -
VI rok 191 - - -

Mimo,że właściwie same testy (obecnie na VI roku tylko anestezja jest ustnie,
ale za rok tez bedzie test) kosza równo.
Pozdrowienia
Przemek

18. Data: 2002-12-30 22:37:35

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> I.Tichy <t...@w...pl> napisał(a):

> Licencjat
> I rok 231 30 - 23
> II rok 212 32 21 -
> III rok 184 46 30 -
> IV rok 210 42 29 -
> V rok 235 - - -
> VI rok 191 - - -
40 osób na 231 to nie jest strasznie dużo - i nie więcej niż w wawie -
napisałem 2- 3 na rok/ 100 os
pozdrawiam Tichy

19. Data: 2002-12-30 22:48:49

Od: " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.Tichy <t...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> 40 osób na 231 to nie jest strasznie dużo - i nie więcej niż w wawie -
> napisałem 2- 3 na rok/ 100 os
> pozdrawiam Tichy

Chyba popatrzyłes tylko na I i na VI rok. 184 na III czyli już prawie 50
odpadło, kolejne wzrosty jak życie uczy to ludzie po dziekankach, z innych
uczelni , spadochroniarze, etc. Ale dajmy temu spokój i nie czepiajmy sie
liczb. Pozdrawiam
Przemek

20. Data: 2002-12-30 22:54:41

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I.Tichy <t...@w...pl> napisał(a):

> Chyba popatrzyłes tylko na I i na VI rok.

racja

> odpadło, kolejne wzrosty jak życie uczy to ludzie po dziekankach, z innych
> uczelni , spadochroniarze, etc.

no ale w zasadzie liczy się fakt ukończenia :) nawet z przejsciami - jeden
moj znajomy "robił "uczelnie z 10 lat :)

>Ale dajmy temu spokój i nie czepiajmy sie
> liczb.
nie czepiajmy :)

Pozdrawiam
równiez pozdrawiam serdecznie Tichy