melatonina - przeciwwskazania

1. Data: 2004-02-16 21:49:34

Temat: melatonina - przeciwwskazania
Od: Marcyś <m...@N...zajob.net> szukaj wiadomości tego autora

Pani w aptece, kiedy kupowałem Melatoninę, zrobiła wielkie oczy i
powiedziała: "Nie powinien pan tego brać w tak młodym wieku". Mam 26 lat i z
przyczyn zawodowych prowadzę nieuregulowany tryb życia.
Dlaczego w "tak młodym wieku" nie powinno się stosować tego preparatu?
M.

2. Data: 2004-02-16 22:35:28

Temat: Re: melatonina - przeciwwskazania
Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcyś <m...@N...zajob.net> był(a) tak miła/y i napisał(a) w
wiadomości <c0re10$9ot$1@nemesis.news.tpi.pl> datowanej pon 16. lutego 2004
22:49:

> Dlaczego w "tak młodym wieku" nie powinno się stosować tego preparatu?

Trochę OT, ale o ile sobie przypominam wątek na grupie o melatoninie, to
jeśli nie cierpi się na nadmiar kasy, wówczas w ogóle nie należy tego brać,
bo skuteczność melatoniny w leczeniu bezsenności nie jest wcale
potwierdzona.

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

Pozdrawiam,
[nie-lekarz]
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

3. Data: 2004-02-16 22:40:23

Od: Marcyś <m...@N...zajob.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "woo-cash" <w...@W...konto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
brać,
> bo skuteczność melatoniny w leczeniu bezsenności nie jest wcale

z tego co czytałem w różnych publikacjach, melatonina nie jest LEKIEM NA
BEZSENNOŚĆ. Nawet w ulotce napsano: "melatonina jest hormonem produkowanym
przez komórki szyszynki znajdujacej się w centralnym systemie nerwowym.
Hormon ten normuje sen i bierze udział w regulacji zegara biologicznego".
Wielu moich znajomych łyka to to - tak samo jak ja pracują w systemie
zmianowym, raz dzień, raz wieczór, czasem nocka.

4. Data: 2004-02-16 23:10:27

Od: "Hoody" <hoodszy_@_o2_.pl_usunpodkreslenia> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego w "tak młodym wieku" nie powinno się stosować tego preparatu?

problem raczej nie dotyczy wieku
chodzi o "wyregulowanie zegara biologicznego"
np. przy zmianie stref czasowych czy pracy zmianowej
wtedy to dziala - potwierdzam, bo sam bralem przy dalekich
podrozach...
jako srodek na bezsennosc - odradzam

pzdr
H.

5. Data: 2004-02-17 15:46:01

Od: "daśka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyczyn zawodowych prowadzę nieuregulowany tryb życia.
> Dlaczego w "tak młodym wieku" nie powinno się stosować tego preparatu?

Fragment z informacji o leku:
"Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na melatoninę, choroby wątroby. Nie stosować
po spożyciu alkoholu. Nie zaleca się stosowania u dzieci."
Może baaardzo młodo wyglądasz? ;-)
Pozdrowionka!
daśka

6. Data: 2004-02-18 02:00:14

Od: Marcyś <m...@N...zajob.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "daśka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Może baaardzo młodo wyglądasz? ;-)

to fakt, dają mi mniej niż mam :-D

> Pozdrowionka!

odwzajemniam!!

EKG / prośba - diagnoza / PILNE
osteoporoza - czy jest jakaś profilaktyka?!
EKG / prośba - diagnoza / PILNE
urologa szukam wawa i okolice
sposób na owłosienie