menu dla polonusa co kraj odwiedza potrzebne

1. Data: 2002-02-05 11:36:23

Temat: menu dla polonusa co kraj odwiedza potrzebne
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najwspanialsi!
Wróciłam w niedziele z urlopu, jeszcze pełna cudownego lazuru nieba nad
Kołobrzegiem i z pąkami bazi w oczach, odwyknięta od garów. I właśnie wczoraj
sie dowiedziałam, że w piątek mam na obiedzie znajomego, który od 10 z górą lat
w Szanghaju siedzi. No i najlepiej żeby były kiszone ogórki... Pięknie, ale co
do tych ogórków? Taka sie czuje wygłupiona, bo w Kołobrzegu jadałam w domu
wczasowym co menu ma tradycyjne ( zupa mleczna na śniadanie w dzień powszedni,
a kakao w niedziele i tak dalej), w zamrażarce z kolei wegetuje sos boloński i
bigos ( na marginesie: chińska żona znajomego bigos podsumowała krótko : kto
robi dżem z kapusty?)i doszłam do wniosku, że nie poradzę, nie wymyślę...
Poratujcie, proszę...
Pozdrawiam absolutnie skołowana Qd

1. Data: 2002-02-05 12:29:48

Temat: Re: menu dla polonusa co kraj odwiedza potrzebne
Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile pomne watek czym nakarmic polonusa byl juz kiedys walkowany chyba pod
tytulem wujek z ameryki czy cos ale moge sie mylic

jak lubi kiszone to moim zdaniem nie od rzeczy beda dania typu
barszcz na zakwasie
zur,bialy barszcz
no i oczywiscie ogorkowa

na drugie kiszona kusta jako surkowka
zrazy zawijane z ogoreczkiem w srodku
kasza gryczana
przeglad pierogow polskich

no i oczywiscie wodeczka
zubrowka, starka to najbardziej polskie

na przystawke nie od rzeczy bedzie wiec sledzik
Czarek

in article 6...@n...onet.pl, k...@p...onet.pl

1. Data: 2002-02-05 12:50:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Feb 2002 12:36:23 +0100, <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>sie dowiedzia?am, ?e w pi?tek mam na obiedzie znajomego, który od 10 z gór? lat
>w Szanghaju siedzi. No i najlepiej ?eby by?y kiszone ogórki... Pi?knie, ale co
>do tych ogórków? Taka sie czuje wyg?upiona, bo w Ko?obrzegu jada?am w domu
>wczasowym co menu ma tradycyjne ( zupa mleczna na ?niadanie w dzie? powszedni,
>a kakao w niedziele i tak dalej), w zamra?arce z kolei wegetuje sos bolo?ski i
>bigos ( na marginesie: chi?ska ?ona znajomego bigos podsumowa?a krótko : kto
>robi d?em z kapusty?)i dosz?am do wniosku, ?e nie poradz?, nie wymy?l?...

jedza cos bardzo podobnego do bigosu oraz ruskich pierogow
(nadzienie nie serowo-kartoflane i gotowane na parze, ale
Chinczykom, ktorym chcialam frajde zrobic na Swieta i bigosem i
pierogami tak mi powiedzieli...)

a z ogorkow kiszonych tylko i wylacznie wielki sagan zupy
ogorkowej!!!

wydaje mi sie ze wszystko oparte na bialym serze tez bedzie dobre
(neguje troche te ruskie z wyzej, ale...) - np gzik, pieczone
jablka z rodzynkami, makowiec.
zrazy zawijane z kasza gryczana
zrazy lub kartofle po nelsonsku!!

Krysia, jakas rzadna wszystkich w/w potraw mimo iz jest po
kanapce z wedzonym pstragiem...papier po nim oblizalam tez
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-05 16:47:11

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Feb 2002 12:36:23 +0100, <k...@p...onet.pl> wrote:

>Najwspanialsi!
ciach
>w Szanghaju siedzi. No i najlepiej żeby były kiszone ogórki... Pięknie, ale co
>do tych ogórków?
ciach
>Pozdrawiam absolutnie skołowana Qd

Wodka ...
;->>>>

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-02-05 17:05:27

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> robi dżem z kapusty?)i doszłam do wniosku, że nie poradzę, nie wymyślę...

PIEROGI!!!! Dobre, polskie ruskie pierogi - do nich zawsze sie teskni
zagranica. Chinka tez pierogi zje, bo u nich maja, choc inne nadzienie.
Ziemniaki, pod kazda postacia, bo w Chinach nie ma. Schabowy, zurek,
zupa grzybowa, paszteciki, bitki wolowe, golabki z kasza, kaczka z
czerwona kapusta, cielecina z lazankami - to dania egzotyczne za
granica, o ktore prosze Mame, jak jade do Polski. Mysle, ze najlepiej
zapytac znajomego, jakie danie bylo ukochanym w dziecinstwie, i to mu
zrobic.
MB

1. Data: 2002-02-05 17:47:44

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

i doszłam do wniosku, że nie poradzę, nie wymyślę...
> Poratujcie, proszę...
> Pozdrawiam absolutnie skołowana Qd

No przeciez ze biala kielbase !!!!!!!!!! I ogorki...
(chyba wsiade w samolot)
******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-06 08:51:53

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i doszłam do wniosku, że nie poradzę, nie wymyślę...
> >

> No przeciez ze biala kielbase !!!!!!!!!! I ogorki...
> [...]
Bedzie tak: biała kiełbaska ( wieprzowa, żadna drobiowa) oraz śledź w oleju z
cebulką, razowiec, masło i dobrze zmrożona żubróweczka
szczawiowa z jajkiem i zubróweczka
pierogi ruskie i żubróweczka
zrazy wolowe ( bitki ) w sosie grzybowym, kasza gryczana i ogórek kiszony i
żubróweczka
sernik i makowiec i.. żubrówka sie skończyła, starka????
Na szczeście chińska żona pozostała w Szanghaju, a od potraw dzieciństwa jest
jego rodzona mamusia ( co ja sie bede wpychać).
Dzieki Waszej pomocy wiem juz co i jak, ruszam po zakupy, jutro przy garach (
dzisiaj odbywam tłusty czwartek, czemu tak? bo tak i już, faworki i paczki dziś)
w poniedziałek doniose czy żubróweczka smakowała. Na wszelki wypadek zamroże
jescze butelczyne boroviczki.Bedzie dobrze. Pozdrawiam cała wdzięczna za pomoc
Qd

1. Data: 2002-02-06 11:11:34

Od: "H.G. van Dijk" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bedzie tak: biała kiełbaska ( wieprzowa, żadna drobiowa) > Qd

To biore pierwszy lot do W-wy. Tej kielbasy ci nie daruje i dosiadam sie ze
slubnym i dziecmi do Waszego stolu (Juzusienku, jakie menu).
Pozycz krzesla od sasiadow )))

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-06 12:55:55

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i krupnik i miód pitny!

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2002-02-06 13:52:20

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A po czgo do WarszawY? do Berlina, kochana, tylko 150 km stamtąd do mnie czyli
Szczecina, a do Wawy 500 km...
Tej kielbasy ci nie daruje i dosiadam sie ze
> slubnym i dziecmi do Waszego stolu (Juzusienku, jakie menu).
> Pozycz krzesla od sasiadow )))
A ile Was razem? nas bedzie 5, krzesl w chalupie do kupy 9 plus dwa plastiki
balkonowe plus 3 stolki kuchenne....jak stol rozsune to sie zmiescimy wszyscy.
Znaczy mrozić wiecej tej zubrówki???? Czekam w piatek,8 lutego Qd

> ******
> m-gosia
> ******

do tych co piekli chleb-pilne