menu na wesele

1. Data: 2005-11-06 23:04:03

Temat: menu na wesele
Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, właśnie staram się ułożyć jakieś rozsądne menu weselne i potrzebuję
pomocy. Co chętnie widzielibyście podczas takiej imprezy na stole? Dodam, że
danie mięsne raczej jedno - główny obiad, preferuję lżejszą kuchnię i
chciałabym mnóstwo ryb. Podrzućcie kilka pomysłów.

m.

2. Data: 2005-11-07 07:18:50

Temat: Re: menu na wesele
Od: "M.Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> danie mięsne raczej jedno - główny obiad, preferuję lżejszą kuchnię i
> chciałabym mnóstwo ryb. Podrzućcie kilka pomysłów.
>
> m.

Dwa lata temu też urządzalismy wesele. Odbywało się w restauracji.
Tam zaproponowano nam spis potrw, które przeważnie są zamawiane
i do tego jeszcze to, co oni mają w swoim "repertuarze". Wybieralismy
spośród zaproponowanych pozycji. Oprócz tego była mozliwość
własnych sugestii. Z ryb mielismy faszerowanego łososia pięknie
ułożonego w całość na ogromnym półmisku, a także sledzie.
Były wędliny na półmiskach, kilka sałatek. Zresztą zapytam syna i synową
czy mają jeszcze gdzieś ten spis, wtedy podesle Ci na priva.
Muszę jednak powiedzieć, ze wieksze wziecie miały potrawy mięsne
niż rybne.
Pozdrawiam.
Mira Z. (Wrocław)

Ps. Przy daniach ciwepłych były trzy rodzaje miesa a oprócz tego
jako dodatek do tego bardzo spóźnionego obiadu były zarówno
ziemniaki, jak i kluski śląskie (miały ogromne "wzięcie") oraz ryż.
No i kilka surówek do wyboru.
kilka sałatek

3. Data: 2005-11-07 07:42:08

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> danie mięsne raczej jedno - główny obiad, preferuję lżejszą kuchnię i
> chciałabym mnóstwo ryb. Podrzućcie kilka pomysłów.

ty preferujsz elzejsza kuchnie ale wesele jest dla gosci i wypadaloby
aby akzdy cos zjadl niz wpsominal twoje wesele jako"rybno-nijakie"
p.

4. Data: 2005-11-07 08:02:41

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał(a):

> ty preferujsz elzejsza kuchnie ale wesele jest dla gosci i wypadaloby
> aby akzdy cos zjadl niz wpsominal twoje wesele jako"rybno-nijakie"
> p.

Swięte słowa. WIęKszość Polaków trawi karpia na wigilię i śledzia pod
żyto. Tylko.
Bo jak podasz rybną zupę, to będzie im śmierdziała, a łosoś to dziwnie
czerwony i tak dalej.
CHyba że masz pewność, co do garnituru gości, że będą zachwyceni rybami.

--
JackOss

5. Data: 2005-11-07 09:23:40

Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> Dodam, że

W rodzinie naszych znajomych było wesele wegetariańsko-bezalkoholowe.
Goście "ugerowali" że powinno być coś do jedzenia i picia, a kilka osób po
prostu wyszło.

Ewa

6. Data: 2005-11-07 09:55:08

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości

> W rodzinie naszych znajomych było wesele wegetariańsko-bezalkoholowe.
> Goście "ugerowali" że powinno być coś do jedzenia i picia, a kilka osób po
> prostu wyszło.

Hm, a ja na "zwykłych" weselach siedzę i tylko patrzę, jakby nie można
było między te mięcha i bigochy wstawić jakichś sałatek czy frykasów
bezmięsnych trochę bardziej kunsztownych niż jaja w majonezie i sałatka
klasyczna drugiej świeżości w ilości homeopatycznej a oprócz wódy postawić
trochę wina nie koniecznie marki wino?

W sumie nie wyszłam nigdy z tego powodu, ani nigdy nie wyraziłam oficjalnie
swojego rozczarowania, bo jednak przychodzę na wesele dla młodych a nie
nażreć się po dziurki w nosie albo robić fochy na pokaz i zatruwać im _ICH_
wesele, ale jednak miłą odmianą by była pewna różnorodność na stołach.

BTW - nawet jak mięso jadłam, to i tak zawsze było dla mnie zagadką, po jaką
cholerę wyjeżdżają na stół "publiczny" tak kontrowersyjne w odbiorze potrawy
jak śmierdziele typu flaki, czy tatar z cebulą. Nawtyka się taki tych
flaków, poprawi tatarem z cebulą, zapije wódką i potem z takim "ożeźwiającym
" chuchem prosi do tańca. :>

Czy to nie można sobie takiego frykasa zjeść we własnym domu jak juz ktoś
tak bardzo to lubi i ziajać własnej rodzinie?
Kurde, czy ja latam po ulicy napasłszy sie uprzednio sałaty z czosnkiem i
golnąwszy kielicha do kompletu na ładniejszy zapach z paszczy? :>

--
Edyta Czyż
// Jest tak wiele oryginałów i tak wiele słów // Zelazny

7. Data: 2005-11-07 10:02:25

Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> W rodzinie naszych znajomych było wesele wegetariańsko-bezalkoholowe.
> Goście "ugerowali" że powinno być coś do jedzenia i picia, a kilka osób po

Miało być "sugerowali"

Ewa

8. Data: 2005-11-07 10:08:14

Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> klasyczna drugiej świeżości w ilości homeopatycznej a oprócz wódy postawić

Skąd ja to znam. Mój mąż był ostatnio w hotelu Gołębiewski w Wiśle i wrócił
podłamany. Okazało się, że w restauracji serwującej obiady dla kilkuset osób
w postaci szwedzkiego stołu mógł zjeść jedynie surówki, niektóre sałatki,
ryż i ziemniaki.

Ewa

9. Data: 2005-11-07 10:23:15

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wrócił podłamany. Okazało się, że w restauracji serwującej obiady dla
> kilkuset osób w postaci szwedzkiego stołu mógł zjeść jedynie surówki,

No. Klasyka gatunku, i tak niech się cieszy ze miał do wyboru ten ryz z
ziemniakami bez skwarek. :>
BTW nie wiem co tam robił, ale właśnie sonduję Wisłę Malinkę i w hotelu
Millenium zaklinali się, że da się tam nas wykarmić bezmięsnie. No
zobaczymy, czy zupa będzie starannie odcedzona, choć jadąca wędzonką na
kilometr. ;)))

--
Edyta Czyż

10. Data: 2005-11-07 10:42:36

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:436f1d00@news.vogel.pl, Ewap wrote:
> W rodzinie naszych znajomych było wesele wegetariańsko-bezalkoholowe.
> Goście "sugerowali" że powinno być coś do jedzenia i picia, a kilka
> osób po prostu wyszło.

Dla mnie to dość chamskie... Nie wyobrażam sobie, żebym przyszła do kogoś
na przyjęcie - niezależnie od tego, czy to wesele, czy inna okazja - i
zaczęła wydziwiać, że nie odpowiada mi rodzaj potraw, a potem wyszła. To
smutne, że ludzie na wesele przychodzą najeść się mięsa i napić wódki.

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

maszyna do chleba
poproszę o przepis na trt orzechowy
Jak usunąć atrament ze skóry ekologicznej?
jak zrobic takie miesko?
miody litewskie - gdzie??