menu weselne

1. Data: 2003-03-11 10:41:34

Temat: menu weselne
Od: "Anna" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów!

Może podpowiecie mi, jakie potrawy, przystawki itp. podaje się na weselach.
Chodzi mi o takie przykładowe menu.
Co się sprawdza - tak aby trafic w gusta większości gości,
jak obliczyć ilość dań i przystawek aby nie zostać z górą jedzenia do
wyrzucenia
ale też aby nie zagłodzić gości :)
Może pamietacie menu ze swoich wesel, albo zwróciliście uwagę na to podczas
czyjegoś wesela?
Z góry pięknie dziękuję!

pozdr
Anka

1. Data: 2003-03-11 13:25:26

Temat: Re: menu weselne
Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@i...pl> napisał w
wiadomości news:24381-1047380095@213.17.128.66...

> Może pamietacie menu ze swoich wesel, albo zwróciliście uwagę na to
podczas
> czyjegoś wesela?
> Z góry pięknie dziękuję!

siostra brala slub w zeszlym roku, impreza na 200 osob. Z tego co pamietam
to bylo:
Dania gorace (kolejnosc przypadkowa):
- beef Strogonow,
- zurek z biala kielbasa,
- barszczyk z pasztecikami
- uda kurczaka w sosie grzybowym + kalafior/brokuly,
- golabki
- jakies takie kotlety z serem zoltym i/lub plesniowym
- karkowka po mysliwsku
- rosol,
- dzwonki lososia chyba grilowane

Ze slodkosci
- lody (chyba Vienetta) z bita smietana i truskawkami
- tiramisu,
- szarlotka na goraco z sosem waniliowym
+ standard: fura domowego ciasta, torty, cukierki itd.

A przystawek to zupelnie nie pamietam :(
co do ilosci, to tez nie wiem jak liczyli, ale niektore dania zeszly w
calosci a inne w polowie, trudno utrafic w gusta.

mag.

1. Data: 2003-03-11 13:34:11

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale też aby nie zagłodzić gości :)
> Może pamietacie menu ze swoich wesel, albo zwróciliście uwagę na to podczas

Z iloscia chyba trudno utrafic... Po moim slubie zostalo tyle, co na drugie
wesele. Musielismy pozyczyc duza zamrazarke i co sie dalo zamrozilismy,
rozdalismy itp.
Na obiad byl rosol oraz ziemniaki z wody + schabowe, kurczaki itp., nie
pamietam co jeszcze. Z przystawek byly rozne ryby (wszystkim smakowala ryba z
cebula na slodko, chyba z rodzynkami?) kalafior nadziewany, golonka w piwie,
rozne salatki... Okolo polnocy podano flaczki i barszcz z pasztecikami. Chyba
niewiele pomoglam, malo pamietam, wszystkim zajmowaly sie kucharki.
Acha, wesele przewidziane bylo na ponad 100 osob, dojechalo troche mniej.
Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-03-11 13:36:00

Od: "Nina" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrzucenia
> ale też aby nie zagłodzić gości :)
> Może pamietacie menu ze swoich wesel, albo zwróciliście uwagę na to

Witam

Najwazniejsza rzecza jest wiedziec, ilu gosci rzeczywiscie bedzie. Z wesela
brata pamietam, ze na poczatku byl barszcz z krokietem, potem konkrety - po
okolo 4 kawalki miesa "na twarz" - potrawka z kurczaka, tradycyjne schabowe,
rolady wolowe, faszerowane piersi z kurczaka, klopsiki - w sumie 8 roznych
gatunkow. z dodatkow po 2 porcje surowki, ziemniaki, pyzy, ryz (trzeba tak
"wycyrklowac", zeby goscie mogli sprobowac wszystkiego np. przy 50 osobach
35 porcji ziemniakow, tyle ryzu i innych).

Pozniej cos na zimno - moze byc tradycyjna salatka jarzynowa, platery z
wedlinami itp.

Dalej kawa i slodkie - obowiazkowo tort- po 1 kawalku na osobe, okolo 6
gatunkow ciast.

po polnocy dania na cieplo.

Jezeli robicie przyjecie w restauracji niech podadza wam przykladowe menu i
ocencie "na zdrowy rozum" ile jest sie w stanie zjesc, przez ile godzin,
jednoczesnie tanczac.

Swoja droga bylabym rowniez zainteresowana przykladowym menu - tyle, ze
bedzie to przyjecie na 15 osob po slubie cywilnym, okolo 4 godziny, bez
tancow.

pozdrawiam

Nina

1. Data: 2003-03-11 14:53:25

Od: "flower" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a) w wiadomości: <2...@2...17.128.66>...
> [...]
weselach.
>Chodzi mi o takie przykładowe menu.
>Co się sprawdza - tak aby trafic w gusta większo?ci go?ci,

Jednak dobra kucharka to 60% wesela, pozostałe 40 to kapela.
Inteligentna, która potrafi stopniowo rozkręcić salę i widzi, na co
akurat jest zapotrzebowanie, zamiast odbębnić swój stały program. Jak
jesteś z okolic Warszawy, to mogę dać namiar na taką.
Ale wracając do tematu: byłem ostatnio na weselu, i widziałem taki
trick: w rogu sali stał stół z wędlinami własnej roboty (to było wesele
wiejsko-miejskie). Tłuste naczosnkowane kiełbachy, czarny, kiszka,
swojski salceson (chociaż ja nie lubię), pasztet, piękny wielki kawał
domowo wędzonej szynki, smalec, wielkie kromy chleba, i do tego jakiś
samogon (naprawdę jakiś destylat) w baniaku, z kurkiem. Stolik było
oblegany chyba przez cały czas, przypuszczam że taki stolik skutecznie
obniża zużycie krojonych wędlin na stole, które zawsze zostają, a po
letniej nocy to się do niczego nie nadają.

"Dla podkreślenia wagi moich słów siłacz palnie pięścią w stół"
Kajko i Kokosz, "Szkoła latania"

1. Data: 2003-03-11 15:05:39

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@i...pl>
napisała:
> Może podpowiecie mi, jakie potrawy, przystawki itp. podaje się na weselach.
> Chodzi mi o takie przykładowe menu.

Zobacz tu:
http://www.naszslub.pl/mod_menu.html

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-03-12 08:44:40

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a):

> Może podpowiecie mi, jakie potrawy, przystawki itp. podaje się na weselach.
> Chodzi mi o takie przykładowe menu.

Witam,

niebawem i ja bede sie weselic na wlasnym weselu i wszelkie sprawy zwiazane z
menu weselnym rozstrzygam z pania kucharka, ktora jest doswiadczona osoba i
przygotowywala juz wiele wesel i Tobie radze popytac znajomych czy nie znaja
takiej osoby, ona najlepiej Ci doradzi.
Pozdrawiam i zycze powodzenia
Beata M.

p.s. a manu na wlasne wesele bede znac niebawem, jesli Cie interesuje daj znac
na priva, moze cos soebie "wezmiesz" z mojego.

1. Data: 2003-03-14 20:12:49

Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosol/flaczki + bigosik ze schabowym to podstawa ;)

Jean

Chowmein
Ziola
ARCHIWUM