"metafizyka" w uprawie roslin

1. Data: 2001-11-27 09:20:46

Temat: "metafizyka" w uprawie roslin
Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byl niedawno watek filozoficzny o uprawie roslin
ja chcialbym zasiegnac Waszej opini o metafizyce w uprawie roslin
tzn radiestezji
hehe
nie dalej jak wczoraj dalem sie naciagnac
i przywiozlem na swoja dzialke (podobno najlepszego w okolicy) rozdzkarza
:)
glownie chodzilo mi o zasilanie stawu
czy bedzie li to tylko woda podskorna
czy ewentualnie moge podlaczyc sie pod jakas zylke
:)
korzystajac z okazji podpytywalem o roznosci
z ktorych pare mna na tyle "zatrzeslo"
ze pozniej caly wieczor w sieci szukalem
co prawda a co falszem jest ale jeszcze mysle nad
i bardzo ciekaw jestem Waszych doswiadczen na tym polu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2001-11-27 11:20:00

Temat: Re: "metafizyka" w uprawie roslin
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Smal Tadeusz napisał(a):

> [...]

> tu nie ma hehe, coś w tym jest!

> i przywiozlem na swoja dzialke (podobno najlepszego w okolicy) rozdzkarza

nie ma najlepszych, ok 80% ludzi ma możliwości poprawnie różdzkš się
posługiwać.

> korzystajac z okazji podpytywalem o roznosci z ktorych pare mna na tyle
> "zatrzeslo" ze pozniej caly wieczor w sieci szukalem co prawda a co falszem
> jest ale jeszcze mysle nad

Ci tzw. "najlepsi" radiesteci, tzn ci, ktorzy robiš na tym pienišdze, do
pewnych swoich (dość prostych i oczywistych) umiejętności dla ogłupienia
płacšcego klienta używajš kretyńskiej paranaukowej terminologii majšcej
zrobić wrażenie! Szczególnie dużo jest zaadaptowanych pojęć z dziedziny
fizyki, ktore z definicjami z tego zakrsu nic albo bardzo niewiele majš
wspólnego. Używajš też w sposób zadziwiajšco beztroski i bezsensowny pojęć z
filozofii i religii dalekiego wschodu.
Wszystko dla ogłuszenia klienta! :-((((((
Kilka lat , ja techniczny, zadawałem się z podobnym towarzystwem i wiem o
czym mówię!
Jakieś zjawiska nie opisane jeszcze przez naukę istniejš bez wštpienia.
Jednak ich tlumaczenie, przez tych "najlepszych", jest grandziarskie i
przyprawia mnie o paroksyzmy smiechu :-)))))))))))))))

A propos! Wyjšłem przed chwilš z kieszeni wahadełko. I przytrzymałem go nad
wydrukiem Twojego listu. Zaczęło latać jak oszalałe!
Wiesz co to znaczy???? Robiš Cię w konia!!! :-((((((((((

> i bardzo ciekaw jestem Waszych doswiadczen na tym polu

Na Twoim polu nie miałem zadnych doświadczeń! Gdy zrobisz winnicę, piwniczkę
i wino, a zaprosisz na to pole - być może jakieś doświadczenia mogę mieć!
:-))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2001-11-27 20:46:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
> A propos! Wyjąłem przed chwilą z kieszeni wahadełko. I przytrzymałem go
nad
> wydrukiem Twojego listu. Zaczęło latać jak oszalałe!
> Wiesz co to znaczy???? Robią Cię w konia!!! :-((((((((((

To latanie wahadełka to raczej od trzęsącej się ręki.
Znów sprawdzałeś czy wyrób nabrał mocy.
Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że masz jakiś ukryty żal do zarabiających
wahadełkiem ? Czyżbyś sam próbował i nie udało się?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2001-11-27 23:56:34

Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu nie ma hehe, coś w tym jest!

W literaturze zwiazanej z tym tematem
wyroznia sie radiestezje fizyczna i mentalna.
Fizyczna zajmuje sie glownie wykrywaniem tzw zyl wodnych
zloz mineralow .
Natomiast w radiestezji mentalnej reakcja wahadełka lub rozdzki
jest odpowiedzia na pytanie zadawane przez rozdzkarza,
jej mozliwosci sa nieograniczone w czasie i przestrzeni,
mowi sie oprocz mozliwosci wykrywania zył wodnych,
złoz mineralnych, zagubionych przedmiotow i zaginionych ludzi,
diagnozowania chorob, okreslania przydatnosci i dawkowania lekow,
a nawet pomiarze cisnienia krwi bez uzycia aparatury.
Radiestezja mentalna ma ponoc odpowiadac praktycznie na wszystkie pytania
dotyczace przeszlosc, terazniejszosci i przyszłosci, stajac sie rodzajem
jasnowidzenia !!!!!!
:)))))))))))))))))))
Ta mentalna jest dla mnie zbyt metaficzna i wiele nad nia sie nie
zastanawialem
w tej fizycznej niby cos jest ale wspomnialem
wglebilem sie wczoraj w temat
przeczytalem min szereg artykulow krytycznych
prof. dr hab. Henryka Szydłowskiego, oraz dr Przemysław Kiszkowski
a ponadto zlukalem wyniki roznych testow porownawczych skutecznosci
radiestetow
i najblizszy mi jest poglad wymienionych powyzej z nazwiska poznanskich
naukowcow
podsumowujacy 20 lat ich badan i doswiadczen nad tym tematem:
"... Po latach badań nasza wiara w radiestezję musiała ustąpić
sceptycyzmowi. [...] Uzyskane przez nas wyniki wykluczają, naszym zdaniem,
zarówno samo istnienie "żył wodnych" w formie, którą przypisują im
radiesteci, jak i związane z nimi promieniowanie oraz możliwość jego
detekcji. [...] Naszym zdaniem, jest to tylko sugestia lub nawet zbiorowa
sugestia (jak to miało miejsce w przypadku seansów telewizyjnych
"uzdrawiaczy"), której tak łatwo ulegają ludzie pragnący zdrowia lub
przedłużenia życia za wszelką cenę"

rozdzkarza
> nie ma najlepszych, ok 80% ludzi ma możliwości poprawnie różdzką się
posluguja.

hehe
kazdy z nich w rozmowie jest lepszy niz konkurencja
a na potwierdzenie przytaczaja wiele przykladow fascynujacych osiągniec,
graniczacych czesto z cudem
:))))

> [...]
nad
> wydrukiem Twojego listu. Zaczęło latać jak oszalałe!
> Wiesz co to znaczy???? Robią Cię w konia!!! :-((((((((((
jednym z "kwiatkow" jakimi uraczyl mnie ten pan, byla informacja,
ze rzezbienie przeze mnie brzozie jest dla mnie bardzo szkodliwe
i jeszcze podczas jazdy, w kabinie busika "zaprezentowal" mi to szkodliwe
promieniowanie na jednej z moich dlubanek
A jesli wierzyc literaturze rozdzkarskiej brzoza "promieniuje" dodatnio
:)))))

> [...]
piwniczkę
> i wino, a zaprosisz na to pole - być może jakieś doświadczenia mogę mieć!

Januszku, zasugerowales mi rozwiniecie pomyslu z loszku w gorce
ktory najprawdopodobniej zrealizuje wiec chocby za to masz "tytul prawny"
do zlozenia mi tam wizyty
:))))
Stawek i gorka juz sa wytyczone
od jutra koparka kopie za miedza u znajomych
a za 3-4 dni wjedzie do mnie
- po zakonczeniu prac bedziemy mieli doline 3 stawow
:)
Ryby zaczne wpuszczac juz teraz
wiosna zasadze w przygotowanych (wkrotce) dolkach winorosla
ale nie wiem kiedy doczekam sie tam plonow?
Niemniej juz teraz zapraszam
:)

5. Data: 2001-11-28 08:59:05

Od: Maciej Szmit <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak BTW: to nie jest zadna metafizyka :-)

--
http://szmit.leto.com.pl

6. Data: 2001-11-28 12:01:40

Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Maciej Szmit" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

>Tak BTW: to nie jest zadna metafizyka :-)

hmm
nie wiem coprawda co to jest te BTW
ale dla mnie jasnowidzenia czy jeden z dzialow radiestezji mentalnej tzw
teleradiestezja, ktora umozliwia nie tylko prowadzenie badan
radiestezyjnych na odleglosc nad mapa lub fotografia ale nawet leczenie lub
szkodzenie(rzucanie urokow)
to dla mnie paranoja czyli NTG
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps, bardzo lubie literature i filmy z kregu fantazy, SF
ale nie oznacza to bynajmniej
ze traktuje to powaznie

7. Data: 2001-11-29 11:24:21

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smal Tadeusz wrote:

> [...]
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
>
> ps, bardzo lubie literature i filmy z kregu fantazy, SF

I tu musze zaprotestowac! Prosze nie mieszac Science-Fiction czy fantasy
z ufologami i parapsychologia ! <wrrr>

Anka- entuzjastka Science-Fiction

8. Data: 2001-11-29 11:40:01

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Sunnie napisał(a):

> I tu musze zaprotestowac! Prosze nie mieszac Science-Fiction czy fantasy
> z ufologami i parapsychologia ! <wrrr>
>
> Anka- entuzjastka Science-Fiction

Tzn. entuzjastka konkretnie czego?????? :-))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Jerzy, czy to Ci nie przypomina tego "o kanarku"???

9. Data: 2001-11-29 22:49:48

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> glownie chodzilo mi o zasilanie stawu
> czy bedzie li to tylko woda podskorna
> czy ewentualnie moge podlaczyc sie pod jakas zylke

Można się spierać o zdolności tego czy innego "fachowca", jednak coś z tą
wodą jest. W Szczyrku jest teren silnie kamienisty, wiadomo góry, wody jak
na lekarstwo. Ogólny problem całej miejscowości, czynna studnia i do tego
długo czynna to rarytas. Na szczęście przechodzą na wodociągi, ale nie
wszędzie. Na mojej działce [w połowie stoku], jeszcze przed budową domku,
wydawało się, że wodę będziemy przywozić z innej miejscowości. Żaden
różdżkarz nawet przyjść nie chciał, a miejscowi namawiali, żeby sobie
odpuścić szukanie wody. Gdy wreszcie jakiś "fachowiec" się zdecydował,
trzeba go było z przywieść prawie 50 km. I nic. Tatko się lekko zjeżył. On
wiedział, że woda jest. Był lekarzem, ale tym starszej daty. Umiejącym sobą
uśmierzyć nawet silny ból. Zabrał się tedy za tą różdżkę i dalej wędrować po
działce. Efekt - studnia na źródełku, ale głęboka na 5 m.
Tak to różnie z wodą bywa.

> [...]
> ze pozniej caly wieczor w sieci szukalem
> co prawda a co falszem jest ale jeszcze mysle nad
> i bardzo ciekaw jestem Waszych doswiadczen na tym polu

Jedyne co widziałam, to rośliny, które się "lubiły lub nie". Może jeszcze
drzewa, pod którymi dobrze lub źle się czułam,

Pozdrawiam
Krysia

--

Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
[ http://oferty.onet.pl ]

10. Data: 2001-11-30 10:32:29

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Tzn. entuzjastka konkretnie czego?????? :-))))))

Konkretnie Science-Fiction :)

Anka

Ciekawostka
Komuś brakuje roboty zimą?
Ostrzeżenie przed Centrum Ogrodniczym "Monika" w Gdyni
Konkurs dobiega konca!!
Nowe nominacje - trochę inaczej