"męty" raz jeszcze

1. Data: 2003-05-09 12:23:59

Temat: "męty" raz jeszcze
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...zabawne, czego można się doszukać wpisując w wyszukiwarce googli ten
wyraz!.. :-)
...niestety bardzo niewiele było informacji nt. "mętów" w oku (dużo więcej o
"mętach" społecznych), a interesuje mnie, skąd się właściwie w ciele
szklistym biorą, no i bardziej szczegółowo o tym problemie?... ...będę
wdzięczna za wszystkie informacje, a także liki...

pozdrawiam,

Agata

2. Data: 2003-05-09 17:10:31

Temat: Re: "męty" raz jeszcze
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szklistym biorą, no i bardziej szczegółowo o tym problemie?... ...będę
> wdzięczna za wszystkie informacje, a także liki...

Hmmm.....kiedys ( w sumie niedawno ) popelnilem dosc duzy post na ten temat
:-)))) - sprobuj znalezc w archiwum

pozdrawiam
casus

3. Data: 2003-05-09 18:10:57

Temat: Odp: "męty" raz jeszcze
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b9gne9$t6q$...@i...gazeta.pl...

> Hmmm.....kiedys ( w sumie niedawno ) popelnilem dosc duzy post na ten
temat
> :-)))) - sprobuj znalezc w archiwum
>
> pozdrawiam
> casus

...próbowałam znależć w archiwum... ..maało!.. :-( ...przekopałam ten
rok, wszystkie tematy związane z oczami - było rzeczywiście coś temat mętów
niedawno, ale chciałabym więcej!... ...hmm, może nie trafiłam na właściwy
post?!?... ...pamiętasz tytuł?

Agata

4. Data: 2003-05-09 20:48:53

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mętów
> niedawno, ale chciałabym więcej!... ...hmm, może nie trafiłam na właściwy

nie pamietam:-(((
coz....naprawde duzo jest do pisania na ten temat. Ja odpowiadam jesli jest
problem. Nie jestem w stanie robic pelnych wykladow, bo po pierwsze nie mam
na to czasu, po drugie nie ma sensu. Wiele wiadomosci mozna znalezc w sieci,
dostepne sa tez zupelnie zrozumiale podstawowe ksiazki okulistyczne, np dla
studentow medycyny.
Jesli masz konkretny problem napisz prosze - tu lub na priv. W miare
mozliwosci pomoge.

pozdrawiam

casus

5. Data: 2003-05-09 21:51:42

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:
>Wiele wiadomosci mozna znalezc w sieci,
> dostepne sa tez zupelnie zrozumiale podstawowe ksiazki okulistyczne, np
>dla studentow medycyny.

..z siecią nie jest do końca tak prosto - ta są te wiadomości, które ktoś
chciał zamieścić, ale niekoniecznie te, których ja poszukuję... ..żeby
znaleźć odpowiedź na niektóre pytania, trzeba te tony informacji nieźle
przetworzyć.. :-)

> Jesli masz konkretny problem napisz prosze - tu lub na priv. W miare
> mozliwosci pomoge.
>
> pozdrawiam
>
> casus

.....dokładnie chodzi mi o tzw. profilaktykę... ..z istnieniem mętów w polu
widzenia jestem oswojona, mam je od zawsze, niestety ostatnio pojawia się
ich więcej... :-( ...krople v. stosowałam, po paru tygodniach nie było
widać rezultatów, a przecież, jak każdy lek, mają skutki uboczne, i to
niemałe... ..pomyślałam, że wiedząc więcej o tym, jak powstają te
"farfocle" może poszukam sposobu, jak temu zapobiec?... ..a drugi powód, to
zwykła ciekawość - jestem z tych, którzy lubią wiedzieć... :-)

pozdrawiam,

Agata

6. Data: 2003-05-10 19:39:30

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "farfocle" może poszukam sposobu, jak temu zapobiec?... ..a drugi powód,
> zwykła ciekawość - jestem z tych, którzy lubią wiedzieć... :-)

Jesli bralas Vitreolent - a z reguly te krople czyszcza cialo szkliste - to
efekt przychodzi po ok. 2-4 miesiacach stosowania 2-3x/ dziennie.
Dzialaniami ubocznymi sie nie przejmuj - sa znikome. Duza grupa pacjentow je
uzywa przez kilka lat i nic sie nie dzieje.
Sposobu na mety nie znajdziesz. Zwlaszcza u osob krotkowzrocznych.
Jesli widzisz ich wiecej, to moze byc rowniez efekt nadejscia jasniejszych
dni i mocniejszego slonca. Oczywiscie daj sie zbadac - i mysle, ze jezeli
okulista nic poza nimi nie znajdzie, to powinnas powrocic do Vitreolentu.

pozdrawiam

casus:-)

7. Data: 2003-05-11 18:58:56

Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 May 2003 21:39:30 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

>Jesli bralas Vitreolent - a z reguly te krople czyszcza cialo szkliste - to
>efekt przychodzi po ok. 2-4 miesiacach stosowania 2-3x/ dziennie.

Pytanie: Czy jeśli męty już przejdą, to odstawić krople? Męty wrócą,
czy nie?

>Dzialaniami ubocznymi sie nie przejmuj - sa znikome. Duza grupa pacjentow je
>uzywa przez kilka lat i nic sie nie dzieje.

Mógłbyś rozwinąć te przeciwskazania?

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl

"Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

8. Data: 2003-05-11 19:32:10

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie: Czy jeśli męty już przejdą, to odstawić krople? Męty wrócą,
> czy nie?

Nikt na to nie zna odpowiedzi. Tak samo jak nie wiemy, dlaczego u jednych
sa, a u drugich nie. Sa tylko grupy schorzen, kiedy mety wystepuja wrecz
obligatoryjnie - np. krotkowzrocznosc. No i oczywiscie stany pozapalne - ale
to juz inna dzialka.

> Mógłbyś rozwinąć te przeciwskazania?
> żuko / Shark von Cygnus

nadwrazliwosc na jod i jego pochodne

casus

9. Data: 2003-05-11 20:10:36

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b9m8fs$ikc$...@i...gazeta.pl...

> nadwrazliwosc na jod i jego pochodne
>
> casus

..hmm, czy ew. problemy z tarczycą są przeciwskazaniem?

Agata

10. Data: 2003-05-11 21:02:57

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..hmm, czy ew. problemy z tarczycą są przeciwskazaniem?
>
> Agata

Dawniej firma jednoznacznie pisala o bezwzglednym przeciwwskazaniu. Obecnie
tylko wymienia nadwrazliwosc na jod. Wyplywa to z tego, ze ilosc jodu, ktory
dostaje sie po zakropieniu do oka jest minimalna, a konkretniej , po
przejsciu przez bariery oczne oraz do krwioobiegu stezenie jest tak znikome,
ze nie wywoluje zadnych reakcji dot. tarczycy.

casus

Re: O potrzebie umiaru (być może OT)
summamed
Medycyna - do sprzedania