miano przeciwciał anty-RH

1. Data: 2000-11-29 09:29:56

Temat: miano przeciwciał anty-RH
Od: "JacekS" <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w jakim celu określa się miano przeciwciał anty-RhD
w teście antyglobulinowym ?
pozdro
J-

2. Data: 2000-11-30 00:37:52

Temat: Re: miano przeciwciał anty-RH
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JacekS <j...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...astercity.net...
> Witam,
> w jakim celu określa się miano przeciwciał anty-RhD
> w teście antyglobulinowym ?
> pozdro
> J-

wysokie miano przeciwcial anty rh oznacza , ze osoba rh(-) zostala uczulona
pewna iloscia krwinek rh(+) -zwykle przetoczenie krwi, pierwsza ciaza, i
wytworzyla przeciw tym "obcym"krwinkom p-ciala (klasy IgG).

praktyczne zast tego badania - to prewencja konfliktu serologicznego
matczyno-plodowego ( i ewent chorob autoimmunologicznych)

obecnosc tych przeciwcial we krwi matki , w przypadku gdy dziecko jest rh
ujemne prowadzi do tzw konfliktu serologicznego (przejscie IgG przez
lozysko, polaczenie sie z antygenem rh krwinek dziecka, opsonizacja,
niszczenie krwinek na drodze immunofagocytozy lub ADCC).
skutek----> zoltaczka hemolityczna i niedokrwistosc ( zagrozenie zycia
dziecka

odpowiednia profilaktyka (podawanie immunoglobuliny antyD w ciagu 72 godz od
immunizacji) zapobiega wyst konfliktu

pozdr

RadeQ
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

3. Data: 2000-11-30 09:10:39

Od: "Aga J-S." <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

RadeQ wrote:

> [...]
> dziecka
>
> odpowiednia profilaktyka (podawanie immunoglobuliny antyD w ciagu 72 godz od

Witam.
Poniewaz udzieliles fachowej odpowiedzi mam prosbe o pomoc.
Oboje z mezem mamy grupe B Rh-. 5lat temu urodzilam corke rowniez ma grupe
B Rh-, w ciazy dwa razy robiono mi odczyn Coombsa(tak to sie chyba pisze).
Niestety na skutek duzej utraty krwi podczas porodu podano mi krew -w karcie
napisane bylo "zgodnej grupowo...". Krwi podano tyle ile bylo to niezbedne,
poniewaz jak to okreslila p.ordynator jest to grupa "trudna" do przetaczania.
I wlasnie to stwierdzenie do dzis mi utkwilo w pamieci. Czy teoretycznie moglo
sie zdarzyc, ze ta podana mi krew byla w jakis sposob "niezgodna" i
moj organizm wytworzyl jakies przeciwciala? Czy wskazane bedzie przed
nastepna ciaza powinnam zrobic jakies badania?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Aga J-S

4. Data: 2000-11-30 09:15:17

Temat: Odp: miano przeciwciał anty-RH
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RadeQ napisał

> obecnosc tych przeciwcial we krwi matki , w przypadku gdy dziecko jest rh
> ujemne prowadzi do tzw konfliktu serologicznego (przejscie IgG przez
^^^^^^ lozysko

A nie jest tak przypadkiem, gdy dziecko jest Rh dodatnie? Przecież, jeśli
płód nie ma czynnika Rh we krwi (czyli tak, jak piszesz jest Rh ujemne), to
mu żadne przeciwciała anty-Rh nie zaszkodzą i do konfliktu nie dojdzie. No
chyba, że czegoś nie zrozumiałam.

Maja

5. Data: 2000-11-30 17:55:32

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9058o9$9ks$...@n...tpi.pl...
> [...]
> mu żadne przeciwciała anty-Rh nie zaszkodzą i do konfliktu nie dojdzie. No

goddamit!!!

byla 2 w nocy , spac mi sie chcialo , farmy sie uczylem - oczywiscie, ze
masz racje.

przepraszam za kardynalny blad.

RadeQ
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

6. Data: 2000-11-30 19:42:44

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moj organizm wytworzyl jakies przeciwciala? Czy wskazane bedzie przed
> nastepna ciaza powinnam zrobic jakies badania?

hmmm , klinicystą nie jestem ( tylko studentem), wiec nie chce w zaden
sposob wprowadzic Cie w blad niezgodna z prawda informacja wynikajaca z
mojej niewielkiej jeszcze wiedzy stricte praktycznej.....

nie sadze jednak by zdarzylo sie podanie rh niezgodnej krwi mlodej , rh
ujemnej matce.
przy kazdej transfuzji jest troche formalnosci i papierkow do wypelnienia -
procedura jest podobno przestrzegana bardzo restrykcyjnie

nie martwilbym sie wiec ewentualnym uchybieniem personelu medycznego , jesli
jednajk masz watpliwosci zrob sobie kolejnego Coombsa ( tak - dokladnie tak
sie to pisze :))

poza tym najprawdopodobniej Wasze kolejne dziecko bedzie tez rh(-)

pamietaj - ekspertem nie jestem !

pozdr

RadeQ
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

7. Data: 2000-12-01 08:35:18

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RadeQ napisał

> przepraszam za kardynalny blad.

Nie ma problema.
Po prostu myślałam, że to ze mną już coraz gorzej ;~)

Maja

8. Data: 2000-12-01 09:52:29

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RadeQ napisał

> poza tym najprawdopodobniej Wasze kolejne dziecko bedzie tez rh(-)

Jeśli rodzice są Rh (-) , to dziecko nawet NA PEWNO będzie Rh (-). Inaczej
się nie da ;~)
Maja

9. Data: 2000-12-01 20:15:19

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli rodzice są Rh (-) , to dziecko nawet NA PEWNO będzie Rh (-). Inaczej
> [...]

jesli chodzi o antygen D ukladu rh - masz zupelna racje, ale czasami
zdarza sie reakcja immunologiczna skierowana przeciwko slabszym antygenom -
C lub E - to moze miec niekiedy znaczenie kliniczne w wypadku poprzedniego
uczulenia matki krwia rh(+)

ale to kazuistyka

pozdr

RadeQ
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

work for $$ true money
zmiana kasy (chorej)
test - nie zawracaj sobie glowy czytaniem
Blednik - strona www ?
soczewki kontaktowe