międzynarodówka

1. Data: 2003-12-05 13:07:29

Temat: międzynarodówka
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czasie okołoświątecznym będę gościć: Francuzkę, jej męża Japończyka i
czwórkę ich dzieci: 17,16,14 i 3 lata. Towarzystwo to mieszka na stałe w
Brukseli ;)

Sugestie kulinarne bardzo mile widziane :)
--
dziekuję, pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-05 14:52:16

Temat: Re: międzynarodówka
Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> W czasie okołoświątecznym będę gościć: Francuzkę, jej męża Japończyka i
> czwórkę ich dzieci: 17,16,14 i 3 lata. Towarzystwo to mieszka na stałe w
> Brukseli ;)

Wszystko co polskie: polecam dania barowe: bigos "na wine", flaki, pierogi
ruskie, barszcz ukraiński, płucka na kwaśno, gulasz z serc, kluski śląskie
etc.:)))
To tak na poważnie to kuchnia stropolska, dla takiego towarzystwa to będzie
dopiero "egzotyka". Jeżeli będą na Wigilii to tradycyjnie , U mnie w Galicji
(z naleciałościami dużymi z Wilna i okolic) to karpik, śleżyki, kisiel z
żurawin, śledzie, barszcz czerwony, pierogi z grzybami (mniam,mniam) itd.
Jezeli uroczysty obiad świąteczny: to schab pieczony, ew. kaczka czy gęś
pieczona z jabłkami nadziewana albo jak nie będzie smakować - Pizza Hut i
bedzie internacjonalnie.
Grzegorz J.

1. Data: 2003-12-05 15:27:06

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz J. napisał:

> Wszystko co polskie: polecam dania barowe: bigos "na wine", flaki, pierogi
> ruskie, barszcz ukraiński, płucka na kwaśno, gulasz z serc, kluski śląskie
> etc.:)))

Dzięki, ale żadnych płucek ani serc ;/ Wystarczy, że prawie codziennie
babrzę się tym dla psa... ;p

> To tak na poważnie to kuchnia stropolska, dla takiego towarzystwa to będzie
> dopiero "egzotyka". Jeżeli będą na Wigilii to tradycyjnie

Na poważnie, to też tak myslałam, by jak najbardziej 'po polsku'. Czapką
do ziemi :) Na wigilii nie będą. Francuzka mniej więcej wszystko zje,
już to przerabiałam, ale Japończyka będę gościła pierwszy raz i nie mam
pojęcia, co z naszych potraw może się okazać dla niego 'obrzydliwe'.
Planuję bigos - staropolski, bogaty, solidny i barszcz, ale nie
ukraiński, a czysty, z uszkami, na pewno też ryby i owoce morza, by ich
nie przytłoczyć ta ciężkopolszczyzną :) Słodkości będą...

Zastanawiam się, jaki ukłon wykonać w stronę Kioto... Jeśli ktoś tu zna
ciekawe ichnie potrawy, będę zobowiazana za przybliżenie. Choć mam mocne
obawy, że to wyjdzie w stylu, jak dla Greka "ryba po grecku' lub, o
właśnie! :) "śledź po japońsku" dla mieszkańca Kraju Kwitnącej...

, U mnie w Galicji (z naleciałościami dużymi z Wilna i okolic)

Ooo, u mnie też Galicja z naleciałościami Wilna i jeszzcze Lwowa :)
A strudel robisz czasem?
--
pa, Basia Bjk

1. Data: 2003-12-05 15:56:27

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się, jaki ukłon wykonać w stronę Kioto... Jeśli ktoś tu zna

Tu proponuję Sukiyaki (japońska potrawa narodowa) ,Gju kare, albo omlet z
krabami.ewentualnie ryż z imbirem
Przepisy mam jak bedziesz zainteresowana to wyślę na priva albo dam na
grupę

> A strudel robisz czasem?

ja osobiście nie ale mama czasami tak , za to moje świetej pamięci Babcie to
robiły strudle ech, takich do tej pory nie jadłem

Grzegorz Jankowski - Kraków
kwant<no_spam>@op.pl
GG 2046561
www.kwant-gj.com

1. Data: 2003-12-05 16:31:45

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obawy, że to wyjdzie w stylu, jak dla Greka "ryba po grecku' lub, o
> właśnie! :) "śledź po japońsku" dla mieszkańca Kraju Kwitnącej...

Osobiscie nie podawalabym niczego "po japonsku", bo to tak jakby Japonczyk
uraczyl mnie bigosem.
Jezeli zabawia u Ciebie dluzej, to zorientujesz sie co podawac, ale jezeli
to jedno przyjecie, to w Polsce niech pozna polska kuchnie.
Ilona

1. Data: 2003-12-05 17:14:24

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, jesli priv, to na b...@g...net
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-05 17:38:44

Od: "kudlata" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Brukseli ;)
>
>Sugestie kulinarne bardzo mile widziane :)

Tak sobie mysle, ze
1)japonczyk juz jest zeuropeizowany, wiec lekkie jedzenie polskie ( hmm, znasz
takie?) bez klopotu
2) kiedys goscilam chinke, malo zeuropeizowana, prychnela: kto robi dzem z
kapusty? na bigos. Natomiast bardzo, ale to bardzo smakowala jej buleczka z
maslem na fasolce szparagowej.
3) wiec moze - m.in. leniwe pierogi z maslem i buleczka, niekoniecznie z
cukrem?
4)takoz pyzy na parze z sosem spod pieczeni - kupisz gotowe, w wersji ekstra
do tego pieczona kaczka z jablkami i modrom kapustom
Generalnie jak ja sie rozumiem, to wszystkie dzieci kochaja kluchy - rodzice
tez zjedza, bo nie beda mieli wyjscia.
I upiecz im placek z kapusta - przepis w archiwum, to tak dla egzotyki
o, golabki beda szalenie egzotyczne, szczegolnie jak je zrobisz z kasza...
Polecam sie, jakby co to pytaj Qd

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-12-05 17:59:12

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę, jesli priv, to na b...@g...net
***
wysłałem 3 przepisy na priva

--
Grzegorz Jankowski - Kraków
kwant<no_spam>@op.pl

1. Data: 2003-12-05 18:07:08

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ina grupę też dam, a co :)
Sukiyaki
200g ryżu, 300g polędwicy, 40g szpiku lub smalcu wieprzowego, 200g
makaronu-wstążki, swieże grzyby, 3 małe cebule, 4 pory, 200g białej kapusty,
200g świeżego szpinaku (mrożony),pędy bambusa z puszki.
Sos
sos sojowy, 200ml wina ryzowego lub białego 10 g cukru pudru, 4 żółtka
ryż zalać wodą tak aby go przykrywała i krótko gotować bez przykrycia. Gdy
zmięknie, przykryć garnek i odstawić w ciepłe miejsce.
Mięso pokrajać jak najcieniej w plastry(wlożyć wcześniej do na 2 godziny do
zamrażarki). Pokrajane mięso ułożyć na szerokiej patelni na środku ułozyc
smalec lub szpik, przykryć folia i wstawić do lodówki. Osobno ugotować
makaron i świeże pokrojone grzyby. Cebulę i por pokrajać w talarki, kapustę
rozebrać, duże liście poprzekrajać na 4 części. Pędy bambusa pokroić. sos
sojowy zagotować z winem , cukrem i klikoma łyżkami zalewy z bambusa i
cukrem. Szpinak przebrać i wypłukać. Umieścić w osobnych miseczkach sos,
jarzyny, grzyby,makaron. W większych miskach - porcje ryżu, mięsa, surowe
żółtka. Teraz każdą porcję przyrządza się osobno. Patelnię wysmarowac
smalcem/szpikiem, krótko obsmażyć 1 porcję mięsa i przełożyć na talerz,
potem dusic makaron 3 min., po czym osobno jarzyny 3 min. Ciepły ryż polać
sosem .

Każdą porcje robi się osobno wg tradycji japońskiej i jest to pracochłonne.

Raz to robiłem ale tylko dla 2 osób - roboty dużo, aha żółteczko jak na
tatara kładziemy na wierzch.

Gju kare

600g zmielonej wołowiny, olej, 20g suszonych grzybów,2 zielone papryki,
curry, 100ml sosu sojowego, sól , pieprz zmielony, 1 cebula, 2 marchewki, 2
ząbki czosnku.

Zmielone mięso obsmażyć na oleju, dodać namoczone grzyby, pokrajene w paski
papryki, dużo curry i sos sojowy. Dodać posiekaną zrumienioną cebulę,
plasterki marchwi i rozgnieciony czosnek Dusić na małym ogniu do miękkości.
Smacznego

Omlet z krabami

1 puszka krabów, 4 jaja, 1 łyżka wina ryżowego lub białego, 1 łyżeczka sosu
sojowego, 1 łyżka mąki, 1 łyżka zielonego groszku 1 łyżka oleju.

Osączone kraby wymieszać z razmąconymi jajami, winem , sosem sojowym, mąką i
zielonym groszkiem. Smażyć na rozgrzanym oleju omlety i pokroić w kwadraty.
Pychota.

Grzegorz Jankowski - Kraków
kwant<no_spam>@op.pl
GG 2046561
www.kwant-gj.com

1. Data: 2003-12-05 18:11:31

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

1. Nie podawaj sledzia! japonczycy zajadajacy sie surowymi rybami nie jedza
sledzi bo im smierdza.
2. Ryba musi byc nienagannie swieza, najlepiej morska
3. Sosow nie zaprawiaj maka
4. Skosnooki mieszkajacy w Belgii przyzwyczajony jest dokuchni walonskiej
albo flamandzkiej. Jesli do tej ostatniej, to bigosem nie zrobisz zadnego
wrazenia, bo w belgii nazywaja go zuurkool.
5. Podaj wedzone szynki albo poledwice na delikatnej salacie i nie zapomnij
o grzybach marynowanych. Prawdziwe wedzonki tam nie istnieja
6. Dobra zupa grzybowa z prawdziwkow w Belgii kosztuje fortune. Podaj
7. Zamiast ziemniakow podaj roznego rodzaju kasze. Pamietaj jednak ze dla
cudzoziemca kasza jaglana jest dziwnym zapachem
8. Zapomnij o ryzu i brukselce
9. obowiazkowo makowiec
10. Sos chrzanowy. japonczycy znaja "wasabi"wiec w takiej postaci zrobisz im
niespodzianke
11. Koniecznie dziczyzne. W Belgii "dziczyzna"pochodzi z hodowli, wiec to
beda inne doznania smakowe.
12. Podaj wodki. Nie biale, ale te stare i dobre, a na zachodzie nie znane -
orzechowke, jarzebiak, starke.... Dobierz je smakowo do potraw
13. Powidla sliwkowe i wisniowe. Rozkosz w gebie. I nie zapomnij o miodach
sosnowych, lipowych, i o miodach pitnych. To rodzima specjalnosc
14. Ptasie mleczko. Koniecznie. Reszte odpusc. W belgii maja najlepszych
bomboniarzy w europie
15. Zsiadle mleko i ogorek kiszony, ale z tym moga byc problemy

Dario

Swieta - co mozna przewozic ?
A co po Wigilii?
pasztet z indyka?