Re: miejsce relaksu

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: miejsce relaksu
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Tue, 7 Jun 2016 11:15:44 +0200

Dnia Mon, 6 Jun 2016 23:28:58 +0200, Krycha napisał(a):

> Znajomi sprezentowali mi stół i ławy na działkę.
> http://tnij.org/zxily6e
> Mam teraz "materiał wyjściowy" do zrobienia miejsca do relaksu, po
> relaksującej, przecież, pracy na działce. :-)
>
> Przydałoby się położyć z czegoś podłogę, aby nie przestawiać do koszenia
> trawy.
> Jakieś zadaszenie przed deszczem. Może z brezentu? Z myślą o niższych
> kosztach.

Skoro ma być tanio, to po prostu splantuj i utwardź podłoże drobnym ubitym
żwirkiem i wyłóż czarną grubą agrowłókniną. Na to ażurowa podłoga z desek
na legarkach - zdejmowana i chowana na zimę. Piasek i woda wpadają pod
deski, szczelinami.

Koncepcja zadaszenia z brezentu jest prosta - począwszy od:
http://images51.fotosik.pl/645/7620a3f60bec15dcgen.j
pg
Płachtę brezentową mozna potem wykorzystywać do przykrycia mebli na zimę.

> Tę kratownicę drewnianą też trzeba wymienić, bo próchnieje.
> Ale winorośla potrzebują podpory. Co w zamian? Z drewna, metalu?

Metalowa konstrukcja wspierająca - ale drewniane elementy, do których
przymocujesz rośliny. Metal zimą jest zimniejszy niż drewno, w miejscach
styczności z żywą tkanką może działać niezabałdzo. No a plastiku t w ogóle
nie polecam, bo zwietrzeje po 2 sezonach.

> Nie ma pomysłu co i jak zrobić, aby było estetyczne, praktyczne i
> niedrogie w wykonaniu oraz łatwe w utrzymaniu i konserwacji.
> Sił coraz mniej do pracy, a działka co roku wydaje mi się jakaś większa
> do obrobienia ;-)

Z tym ostatnim to akurat mam tak samo :-)