mięso mielone w sosie śmietanowym????

1. Data: 2006-03-29 10:16:20

Temat: mięso mielone w sosie śmietanowym????
Od: "j...@g...com" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

mam tego dosyć,
w moim domu spagetti to makaron, mieso mielone i sos pomidorowy,
owszem uwielbiam ale ile można !?!?!?!?!?!?
więc przyszło mi do głowy, żeby zamiast sosu pomidorowego
przygotować sos smietanowy,
mam pewne obawy, ponieważ moja rodzina lubi tylko to co tradycyjne,
czyli jak spagetti to tylko sos pomidorowy :((
chcę im udowodnić, że NIE !!!!!!
czy ktos zna przepis, sprawdzony, smaczny, na sos śmietanowy, i czy to
bęzie pasować do mięsa mielonego?

podpisano, młoda kuchareczka J. :):):):):)

2. Data: 2006-03-29 10:40:57

Temat: Re: mięso mielone w sosie śmietanowym????
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@g...com napisał(a) 29/03/2006 12:16:

> [...]
> bęzie pasować do mięsa mielonego?
>
> podpisano, młoda kuchareczka J. :):):):):)

Szczerze mówiąc biały sos do spaghetti z mięsem to tylko carbonara mi się
kojarzy, ale to nie mielone chyba zresztą bez śmietany. Mielone mi zupełnie
do śmietany nie pasuje (inna sprawa że miesa do niczego nie dodaję ;-) ).
Musi być z mięsem? Jest tyle fajnych, prostych sosów śmietanowych bez... I w
ogóle jest tyle fajnych sosów poza bolońskim, zresztą to co robisz to chyba
nie jest taki oryginalny boloński? Spróbuj faktami dokonanymi przełamać ich
uprzedzenia, zapewniam Cię że jak już dostaną spaghetti z jakimś pysznym
nowym sosikiem to nie będą wybrzydzać :-)

A co do przepisów, naprawdę całe mnóstwo jest w archiwum grupy:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

3. Data: 2006-03-29 10:43:23

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> chcę im udowodnić, że NIE !!!!!!
> czy ktos zna przepis, sprawdzony, smaczny, na sos śmietanowy, i czy to

Aha, jeszcze jedno: skoro się upierają przy pomidorowym, to niech będzie,
ale przecież samych pomidorowych sosów jest mnóstwo i mają bardzo różne
smaki, to też więc może być jakaś odmiana (np. pomodoro, neapolitański,
putanesca)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

4. Data: 2006-03-29 11:46:51

Temat: Re: mieso mielone w sosie smietanowym????
Od: "jagudka32" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

....carbonara !!! wlasnie sobie troche poczytalam o tym sosie , i nie
ulega najmniejszej watpliwosci ,ze w najblizszym czasie zaserwuje
go na moim rodzinnym stole :):):)

Juz od samego czytania slina leci :)

Jednakze tym faktem udowodnilam,ze marna za mnie kucharka :( dlatego
ruszam na podbój stron kulinarnych.

Dzieki za pomoc :)

5. Data: 2006-03-29 12:02:24

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jagudka32 napisał(a) 29/03/2006 13:46:

> ....carbonara !!! wlasnie sobie troche poczytalam o tym sosie , i nie
> ulega najmniejszej watpliwosci ,ze w najblizszym czasie zaserwuje
> go na moim rodzinnym stole :):):)
>
> Juz od samego czytania slina leci :)

Tak to jest podczas czytania grupy :-)

> Jednakze tym faktem udowodnilam,ze marna za mnie kucharka :( dlatego
> ruszam na podbój stron kulinarnych.

Eeee tam, nie przesadzaj z samokrytycyzmem! Ja tak na poważniej gotuje od
niecałego roku więc też mistrzem nie jestem, ale przekonałam się że potrafię
ugotować smacznie, nie tylko wg mojej opinii :-) Pozbyłam się więc
kompleksów co do dwóch lewych rąk w kuchni. Wystarczy chcieć, a wszystko da
się zrobić.

> Dzieki za pomoc :)

Od tego jest grupa :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

6. Data: 2006-03-29 12:46:29

Od: Lemina <m...@w...topl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29.03.2006 j...@g...com <j...@g...com> napisał/a:
> mam tego dosyć,

Ja czasem robię małe kulki z mięsa drobiowego w sosie śmietanowo-koperkowym.
Moim zdaniem do makaronu jest to bardzo dobre (szczególnie wstążki).

Natomiast jeśli chodzi o połączenie mięso + sos pomidorowy, to spróbuj czasem
zamiast mięsa wrzucić tuńczyka z puszki w oleju, ananasa, zioła. Miła odmiana.

Pozdrawiam

Lemina

7. Data: 2006-03-29 12:50:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lemina" <m...@w...topl> wrote in message

> [...]
> czasem
> zamiast mięsa wrzucić tuńczyka z puszki w oleju, ananasa, zioła. Miła

Albo zamiast przecieru pomidorowego przecier z wegierek...

8. Data: 2006-03-29 13:56:17

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lemina"napisał:

> Natomiast jeśli chodzi o połączenie mięso + sos pomidorowy, to
> spróbuj czasem zamiast mięsa wrzucić tuńczyka z puszki w oleju,
> ananasa, zioła. Miła odmiana.

Albo pierś z kuroka, ananas i chili, duzo chili! :)

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

9. Data: 2006-03-29 16:49:11

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

j...@g...com wrote:
> [...]
> bęzie pasować do mięsa mielonego?
>
> podpisano, młoda kuchareczka J. :):):):):)

Mozesz zrobic kulki z miesa mielonego, dusic je z z rosolem i grzybami,
dodac smietane na koncu.

Albo zamiast smietany, dodac troche przecieru do tego sosu.

A sos smietankowy to tak:

W malym garnku poddus na oliwie 1 zgnieciony zabek czosnku, dodac
szklanke smietanki, pol szklanki rosolu i gotuj na malym ogniu 5 minut.
Dodaj startego ostrego sera, wymieszaj i natychmiast wylej na makaron.
Podaj dodatkowy ser do posypania. Mozna do tego dodac pokrojona w paski
szynke parmenska, czy podsmazony boczek.

MB

KTO MA ?
A może coś z fasoli?
schab z kością