mieszkanie - okna na północny-zachód

1. Data: 2006-06-28 12:53:57

Temat: mieszkanie - okna na północny-zachód
Od: "bogdan no" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Oglądając ostatnio nowo budowane mieszkania spodobało mi się jedno oprócz
jednego wielkiego 'ALE'
okna dużego pokoju (wraz z balkonem) i kuchni wychodzą wprost na północ,
okno małego pokoju wychodzi na zachód.

Czy taki układ okien ma jakieś plusy ? czy warto zainteresowac się ?

Czy jeżeli mieszkanie jest dopiero budowane (tzn. jest budowane kolejne
ostatnie 3 pietro , a miezkanie jest na drugim), jest mozliwe np. wykucie
jeszcze jednego okna na zachód i np. zrobienie tam balkonu , czy tez to
niewykonalne (oczywiscie przez developera) ?

pzdr bogdan

2. Data: 2006-06-28 12:59:41

Temat: Re: mieszkanie - okna na północny-zachód
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

bogdan no napisał(a):
> [...]
> okno małego pokoju wychodzi na zachód.
>
> Czy taki układ okien ma jakieś plusy ? czy warto zainteresowac się ?

Ma - w takie upały, jakie teraz panują, masz w salonie chłodno :-). Po
drugie - słońce nie świeci na telewizor.

Ja obecnie mam salon z kuchnią od strony północy (przerobiony z
mniejszego pokoju i kuchni na salon z aneksem kuchennym, bo pierwotny
duży pokój jest od południa) i bardzo sobie chwalę.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-06-28 12:59:58

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bogdan no" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> okna dużego pokoju (wraz z balkonem) i kuchni wychodzą wprost na północ,
> okno małego pokoju wychodzi na zachód.
>
> Czy taki układ okien ma jakieś plusy ? czy warto zainteresowac się ?

Północne okno w kuchni - żaden problem, lepsze takie niż zachodnie. Z kolei
zachodnie w małym pokoju - może się latem bardzo nagrzewać. Północne w
"salonie" - silnie zależy od wielkości pomieszczenia, wielkości okna,
otoczenia budynku, sposobu wykończenia balkonu itd., generalnie raczej
minus.

> Czy jeżeli mieszkanie jest dopiero budowane (tzn. jest budowane kolejne
> ostatnie 3 pietro , a miezkanie jest na drugim), jest mozliwe np. wykucie
> jeszcze jednego okna na zachód [...]

Prawie na pewno nie. Taka operacja wymaga zmiany projektu budowlanego.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2006-06-28 13:16:17

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bogdan no napisał(a):
> [...]
> okno małego pokoju wychodzi na zachód.
>
> Czy taki układ okien ma jakieś plusy ? czy warto zainteresowac się ?

Ja mam identycznie. Wybrałem nieco "z musu" ale teraz nie zamienię na
nic innego :) W lato jest dużo chłodniej niż w mieszkaniach południowych.
Zimą jest co prawda nieco ciemniej wieczorem, ale dla mnie nie ma to
własciwie znaczenia, bo i tak szybko włączam światło. Za to teraz w
upały - z miłą chęcią wchodzę do domku.

Dodam tylko, że postarałem się, aby wystrój salonu był ogólnie jasny,
żeby dodatkowo nie "ściemniać" pokoju.

Aha - no i ja mam mieszkanie właściwie pod dachem tak, że żaden inny
budynek mi dodatkowo nie zasłania tych okien.

> [...]
> jeszcze jednego okna na zachód i np. zrobienie tam balkonu , czy tez to
> niewykonalne (oczywiscie przez developera) ?

Raczej nie. Wymagałoby to zmian w projekcie budynku.
Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

5. Data: 2006-06-28 14:57:59

Od: "Tomek68" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja szukając rok temu mieszkania z góry wykluczyłem salon od północy, latem
od 10:00 do 18:00 mam słońce na wielkim balkonie ale nie w mieszkaniu. Mozna
sie opalać, a jak chcę mieć ciemniej w pokoju to zapuszczam żaluzje. Kuchnie
mam od północy (wielce wskazane), sypialnię też (jeszcze bardziej w
skazane), jedynie pokój dziecka mógłby być z innej strony świata, ale nie
mozna mieć wszystkiego na raz. Nigdy bym tego mieszkania nie zamienił na
inny "układ słoneczny".

6. Data: 2006-06-29 08:52:22

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bogdan no" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> okna dużego pokoju (wraz z balkonem) i kuchni wychodzą wprost na północ,
> okno małego pokoju wychodzi na zachód.

Ja mam wszystkie okna od zachodu... latem mozna jajo zniesc;) Nie ma gdzie
sie ukryc przed sloncem, cale mieszkanie, mimo rolet jest mocno nagrzane, w
kuchni... eh szkoda gadac:/ Wolalabym miec okna od polnocy.
Ciagle szukam zamiany.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

Zaciemniające rolety na okna
Czyuszczenie skóry