migdałki czy coś innego?

1. Data: 2005-09-02 21:19:02

Temat: migdałki czy coś innego?
Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

za miesiąc czeka mnie operacja usunięcia mogdałków. byłem u 3
laryngologów, z których dwaj nie byli pewni czy są to napewno migdałki
bo nie były powiększone ale mimo to dostałem skierowanie na zabieg.
żadnych badań prócz zajżenia do gardła nie przechodziłem. a objawy mam
następujące. rano wypluwam krew z gardła, od pewnego czasu często
zapadam na różne infekcje gardła, grypy i przeziębienia, kilka miesięcy
temu miałem ropień w gardle, bóle gardła mam nawet w upalne dni, ale
najgorszy jest mój oddech, który od kilku miesięcy jest nieznośny... co
jeszcze prócz migdałków może powodować takie objawy?

2. Data: 2005-09-03 00:27:33

Temat: Re: migdałki czy coś innego?
Od: "Ufit" <k...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad" <z...@o...pl> wrote in message
> [...]
> najgorszy jest mój oddech, który od kilku miesięcy jest nieznośny... co
> jeszcze prócz migdałków może powodować takie objawy?

Ja mysle ze jakies gronkowce albo kawalki jedzenia w migdalkach
jak pisalem wczesniej. Czasami jak jakies brudy sie dostana do migdalkow
to gniezdza sie tam bakterie i naprawde ciezko je wytluc.
Moze sprobuj polac je amolem tak jak ja zrobilem.
Ja bym nie wycinal.

UF

3. Data: 2005-09-03 08:56:49

Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ufit napisał:

> [...]
> to gniezdza sie tam bakterie i naprawde ciezko je wytluc.
> Moze sprobuj polac je amolem tak jak ja zrobilem.

a gdzie w ogóle ja mam te migdałki i czemu one służą? wg rysunku jaki w
necie znalazłem to to są te takie jakieś fałdki na podniebieniu. tak?
obiło mi sie o uszy że wycięcie ich może się odbić za kilka lat na
zdrowiu, prawda to? a jak te brudu z migdałków usunać? wytłukłeś amolem
bakterie?

4. Data: 2005-09-03 19:21:45

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad wrote:

> [...]
> tak? obiło mi sie o uszy że wycięcie ich może się odbić za kilka lat
> na zdrowiu, prawda to? a jak te brudu z migdałków usunać? wytłukłeś

Napisze to samo co w odpowiedzi na post Ufit.
Ja chce wyciac migdaly [gronkowiec, zaczopowane ponownie a bola mnie stawy i
nie wiem czy to nie z tego powodu, dopiero wybieram sie laryngologa]. Zawsze
mnie straszono ze bede czesciej chorowac szczegolnie na pluca. Moj tato mial
wyciete jak mial chyba 5 lat a siostra jak miala ok 22 lata. Oboje choruja
znacznie rzadziej niz ja. Wrecz powiedzialabym ze oni choruja czy sa
przeziebieni od swieta. A ja bardzo czesto.

Popros o zrobinie wymazu z gardla i na jego podstawie powinni dobrac ci
leki.

Zazula

5. Data: 2005-09-03 21:12:59

Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zazula napisał:

> [...]
> przeziebieni od swieta. A ja bardzo czesto.
>
> Popros o zrobinie wymazu z gardla i na jego podstawie powinni dobrac ci

czyli jednak lepiej nie wycinać...

6. Data: 2005-09-03 21:46:17

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad" <z...@o...pl> napisał w
> czyli jednak lepiej nie wycinać...

Tego nie wiem. Ale NA PEWNO należy ciąć cytaty.

Pozdr. Ewa

7. Data: 2005-09-03 22:08:27

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad wrote:

> czyli jednak lepiej nie wycinać...

Ja juz mialam proby leczenia migdalow po pokazaniu wyniku wymazu. Pomoglo na
prawie dwa lata. Na tych wakacjach wyjatkowo dokuczyli mi migdaly. Dodatkowo
dobijaja mnie bole stawow i sadze ze wiecznie chore migdaly maja z tym cos
wspolnego. Wybieram sie laryngologa z prosba o skierowanie na zabieg
wyciecia ich w cholere :) Po wycieciu ich u siostry i taty nie zauwazono
wzmozenia zachorowan czy przeziebien.

Zazula

8. Data: 2005-09-03 22:29:56

Od: "lokis paukas" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> najgorszy jest mój oddech, który od kilku miesięcy jest nieznośny... co
> jeszcze prócz migdałków może powodować takie objawy?

zagraj w 3 kubki albo zaproponuj laryngologom rosyjską ruletkę. który
przeżyje, ten prawidłowo zdiagnozował.
jednak na moje, to mniej strzelaj minetę podczas okresu, fuj!
buziaczki od lokiego paukasa

9. Data: 2005-09-09 11:14:02

Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak sie robi wymaz z gardla?czy to jest bolesne?

10. Data: 2005-09-09 15:50:29

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ilka wrote:
> a jak sie robi wymaz z gardla?czy to jest bolesne?

Kupilam w aptece taka szpatulke specjalna do wymazu. Wyglada jak duzy wacik
do uszu. Lekarz zbiera bakterie i wirusy na nia tzn pobiera na nia
wydzieline jaka masz na migdalkach i okolicach. Pozniej to idzie do analizy.
Dostajesz papier z wykazem co znaleziono u ciebie i na co to cos zareagowalo
a na co nie [w ten sposob powinno dobrac sie antybiotyki i inne leki]. Samo
pobieranie materialy nie jest bolesne. I jest bardzo szybkie.

Zazula

KOPIA RTG
chemioterapia a jelita i watroba
migdałki