mikrofala - kwarc vs nołkwarc

1. Data: 2005-05-07 22:15:09

Temat: mikrofala - kwarc vs nołkwarc
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jutro prawdopodobnie wybiore sie po mikrofalowke (chyba ze nic nie
powiecie ciekawego, to poczekam dluczej :)
Mam dylemat miedzy dwoma urzadzeniami, ktore roznia z grubsza tym:

1) LG, grill kwarcowy, bez crisp'u
2) Samsung, grill zwykly, crisp

Cena dosc podobna (ok. 500pln)
Wzialbym numer 2, ale zastanawiam sie mocno, na ile lepszy jest
grill kwarcowy od zwyklego - i czy warto decydowac sie przez to
na wariant 1. Bo ze lepszy - to wiem, ale warto? O crisp'ie tez sie
naczytalem - mialby sluzyc do odgrzewania pizzy (nie tej kupowanej
w folii, albo zamowionej, albo zrobionej wlasnorecznie) i byc moze
do innych rzeczy (zapiekanki, frytki?)
A moze inna mikrofala do ok. 500pln?
(mam piekarnik, ma to byc uzupelnienie tegoz urzadzenia)

Sierp

2. Data: 2005-05-08 10:14:01

Temat: Re: mikrofala - kwarc vs nołkwarc
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <sierpNO@łspamsierp.net> wrote:

> [...]
> grill kwarcowy od zwyklego - i czy warto decydowac sie przez to
> na wariant 1. Bo ze lepszy - to wiem, ale warto?

Warto! Szajsung i ElDżi są porównywalne jakościowo, natomiast
grill kwarcowy a zwykły to cała jakościowa epoka róznicy,
kwarcowy jest lepszy pod każdym względem (najważniejsze - dużo
szybciej się rozgrzewa, równie szybko potem stygnie, sam się
czyści, lepiej opieka)

> [...]
> kupowanej
> w folii, albo zamowionej, albo zrobionej wlasnorecznie) i byc

Crisp to taki marketingowy bajer, jak wstawisz do mikrofalki bez
crispa tą "pizzę" (nie mylić "pizzy" z pizzą) na aluminiowej
tacce, to też będziesz miał crisp. Zresztą sam piszesz, że masz
piekarnik, mikrofala ma być tylko uzupełnieniem, więc służyć w
90% do szybkiego odgrzania/rozmrożenia czegoś a pozostałe 10% to
jakies kiełbaski pod tym grillem. Z innych funkcji się zwykle nie
korzysta.

J.

3. Data: 2005-05-08 10:41:24

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 90% do szybkiego odgrzania/rozmrożenia czegoś a pozostałe 10% to
> jakies kiełbaski pod tym grillem. Z innych funkcji się zwykle nie

czytalem Twoje wypowiedzi w archiwum :-)
odgrzewanie/rozmrozenie to w sumie mikrofale, nie grill
ja glownie stosowalem mikrofalowke do:
1) robienia zapiekanek
2) odgrzewania gotowego jedzenia (pizza, nie "pizza" :) jakis makaron
z czymstam co klopotliwe jest do odgrzania w piekarniku, rzeczy
klopotliwe do odgrzania w garnku - np. polowa kurczaka ktora zostala
z wczoraj etc)
3) rzadko do rozmrazania, choc czasem..

oczywiscie do 1 i 2 czesto uzywalem grill + mikrofale lub sam grill.
I teraz w swietle tych zeznan - nie warto czasem w crisp'a zainwestowac
zamiast w kwarc? (bo nie znalazlem kwarca + crisp w tej cenie..)
Ani jednego ani drugiego nie uzywalem, wiec nie mam rozeznania, a
chce byc w miare pewny, ze wiadomo o co mi chodzi i ze bede happy ;-)

Sierp

4. Data: 2005-05-08 10:45:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <sierpNO@łspamsierp.net> wrote:

> odgrzewanie/rozmrozenie to w sumie mikrofale, nie grill

Oczywiście, ja mówiłem ogólnie o zastosowaniach całości, nie
samego grilla

> [...]
> I teraz w swietle tych zeznan - nie warto czasem w crisp'a
> zainwestowac zamiast w kwarc? (bo nie znalazlem kwarca + crisp

Wydaje mi się, że nie. Kwarcowy grill jest po prostu lepszy,
jeśli chcesz go wogóle uzywać (zapiekanki i takie tam), to
kwarcowy będzie po prostu lepszy, a funkcja crisp to takie coś z
niczego, aluminiowa tacka włozona w najprostszą mikrofalke to też
będzie funkcja crisp :-)

J.

5. Data: 2005-05-08 10:52:23

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwarcowy będzie po prostu lepszy, a funkcja crisp to takie coś z
> niczego, aluminiowa tacka włozona w najprostszą mikrofalke to też

zawsze pamietalem coby metalu do mikrofalowki nie wkladac :-)
o jakiej tacce piszesz? i czy jestes pewien tego co piszesz? ;-)
(tz sprawdzales smak potrawy z tacki i z crispa? :)

Sierp

6. Data: 2005-05-08 12:27:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ;-)
> (tz sprawdzales smak potrawy z tacki i z crispa? :)

Funkcja crisp nie jest w żaden sposób wbudowana w samą mikrofalę,
to po prostu aluminiowa bądź duralowa taca znajdująca się na jej
wyposażeniu, często ma ona jakis izolowany termicznie spód
najwyżej. Zasada działania crispa wynika wprost z przyczyny dla
której do mikrofalki nie powinno się _normalnie_ wkładać niczego
metalowego - w metalu wzbudzają się prądy wirowe i rozgrzewają
tenże metal. Jeśli metalu będzie zbyt dużo, mikrofalkę to
przeciąży, ale popularne aluminiowe tacki (często od razu do
kupienia wraz z mrożoną "pizzą") zbyt duże nie są, są nawet ciut
za cienkie, żeby wywołać właściwy efekt.
Czy jestem pewien? Powiedzmy, że na 95% :-) Smaku potrawy nie
porównywałem, ponieważ mikrofalki używam jedynie do podgrzewania
a mrożone "pizze" i tym podobne wywołują u mnie skojarzenia
zdecydowanie negatywne :-)

J.

7. Data: 2005-05-08 13:59:43

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porównywałem, ponieważ mikrofalki używam jedynie do podgrzewania
> a mrożone "pizze" i tym podobne wywołują u mnie skojarzenia

dobra, to jade zatem po LG MB-4334B - w euro rtv-agd 529pln
(znalazlem w necie 21pln taniej, ale mam na dzis kurczaka do odgrzania
i to mnie zmobilizowalo aby wreszcie ja kupic ;-)
w razie czego bedzie na Ciebie ;-)

Sierp

8. Data: 2005-05-08 16:45:23

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 8 May 2005 14:27:20 +0200, Jarek P. <jarek> wrote:

> Funkcja crisp nie jest w żaden sposób wbudowana w samą mikrofalę,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

mój Whirlpool M18, oprócz crisp talerza ma również przycisk
uaktywniający funkcję crisp. Ale dokładnie na czym to polega się nie
zastanawiałem, ale jeśli się nie myle powoduje, że działa wtedy zarówno
mikrofala jak i grill. W każdym bądź razie akurat ta funkcja kuchenki mi
się podoba, w odróżnienieniu od samego grilla, który jest za mały i
nagrzewa tylko środek talerza.

> kupienia wraz z mrożoną "pizzą") zbyt duże nie są, są nawet ciut
> za cienkie, żeby wywołać właściwy efekt.

A może to jednak powinien być metal o jakiejś określonej przenikalności
EM ?

Pozdrawiam,

R.

9. Data: 2005-05-08 16:52:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> wrote:

> [...]
> się nie
> zastanawiałem, ale jeśli się nie myle powoduje, że działa wtedy

Whirlpool rodziców ma tak samo, ale z tego co wiem (zastrzegam -
nie wiem na 100%) nie powoduje to niczego istotnego poza chyba
niewielkim ograniczeniem mocy mikrofal, co przeciez można zrobić
ręcznie. Grill jest włączany ekstra, żeby przypiekać i od góry.

> A może to jednak powinien być metal o jakiejś określonej
> przenikalności EM ?

Nie wydaje mi się, wygląda mi to na zwykły dural.

J.

10. Data: 2005-05-08 17:34:27

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrnd7sfoq.29c.rrozak@deb.dom.pl...
> [...]
> uaktywniający funkcję crisp. Ale dokładnie na czym to polega się nie
> zastanawiałem, ale jeśli się nie myle powoduje, że działa wtedy zarówno

co do dzialania samych mikrofal - to to wlasnie tym jest
zreszta - to byla wymagana funkcjonalnosc mikrofalowki, aby moc
_jednoczesnie_ uzywac mikrofal i grilla (w whirpoolu w pracy jest to
rozwiazane beznadziejnie, tz mozna ustawic kombo, ale najpierw odpala
sie grill a jak skonczy grill - mikrofale... jak dla mnie to kiepski pomysl,
a jezeli juz - powinno byc odwrotnie)

Sierp

Pytanie o alarm
Jak usunąć plamy farby olejnej (ftalowej) z polaru???
jak wytapetować pokój
firany
problem z odkurzaczem