mikrofalówka Whirlpool - dziewne zakończenie programu

1. Data: 2003-12-09 14:54:57

Temat: mikrofalówka Whirlpool - dziewne zakończenie programu
Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kupiłem mikrofalówkę Whirlpool i zdziwiło mnie to, że po zakończeniu pracy,
po sygnałach dźwiękowych i pojawieniu się napisu END na wyświetlaczu,
kuchenka ta nadal pracuje! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem - a w
instrukcji nic nie znalazłem na ten temat.
Czy ktoś wie o co chodzi?

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-12-09 15:28:58

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Kupiłem mikrofalówkę Whirlpool i zdziwiło mnie to, że po zakończeniu
pracy,
> po sygnałach dźwiękowych i pojawieniu się napisu END na wyświetlaczu,
> kuchenka ta nadal pracuje!

Ona bynajmniej nie _pracuje_, tzn nie ogrzewa potrawy mikrofalami a jedynie
dalej oświetla komorę, kręci talerzem (dla efektu) i utrzymuje włączony
wentylator (w sumie nie wiem po co), w każdym razie dla łyrpuli to normalne.

J.

1. Data: 2003-12-09 15:32:40

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> dalej oświetla komorę, kręci talerzem (dla efektu) i utrzymuje włączony
> wentylator (w sumie nie wiem po co), w każdym razie dla łyrpuli to

Tak podejrzewałem - bo testowałem potrafę i dalej się podgrzewała. Ha - no
to jak dla mnie rewelacja! Kręci talerzem i świeci - szkoda, że jeszcze nie
tańczy... ;-P

Dzięki
KK

1. Data: 2003-12-09 16:35:49

Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś wie o co chodzi?

tak
kreci - po to zebys sobie zatrzymal akurat w momencie jak masz np kubedzek
przy drzwiach i nie musial siegac na sam koniec zeby cos wyjac
swieci - zebys nie wyciagal po ciemku:)
a wentyluje - zeby pozbyc sie ewentualnej pary wodnej z wewnatrz

pzdr

matjaw

PS Uwazam to za bardzo praktyczne

1. Data: 2003-12-10 09:09:00

Od: "Norb" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> [...]
> jedynie dalej oświetla komorę, kręci talerzem (dla efektu) i
> utrzymuje włączony wentylator (w sumie nie wiem po co), w każdym

mój Zymens w takim wypadku pisze: "appliance cooling", wentylatorek dziala
(żeby przyśpieszyć to coolingowanie) ale światełko i talerz wyłącza ;-)

Norb

1. Data: 2003-12-10 16:32:58

Od: "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchenka ta nadal pracuje! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem - a w
> instrukcji nic nie znalazłem na ten temat.

Kuchenka nie pracuje ino swieci i kreci. Do tego co napisali przedmowcy
dodam, ze jak np. uzywasz grilla to dzieki temu nie spalisz potrawy (gril po
zakonczeniu programu nadal jest jeszcze przez chwilke goracy). Nie jestem
pewien, ale chyba po kilku minutach kuchenka sie wylacza calkowicie.

Janusz

1. Data: 2003-12-11 12:33:46

Od: "małgośka" <m...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchenka ta nadal pracuje! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem - a w
> instrukcji nic nie znalazłem na ten temat.

Cześć! Mam mikrofalkę Whirpool-a ale nia zakańcza programu w ten sposób.
Wyświetla się "end" i rzeczywiście jest koniec. Być może zależy też jaki model
się posiada i niektóre funkcjonują w ten sposób jak Twoja. A najlepiej zadzwoń
do serwisu i poprostu się spytaj.
Pa.

1. Data: 2003-12-12 21:56:21

Od: "Krzysztof W." <a...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchenka ta nadal pracuje! Nigdy się z czymś takim nie spotkałem - a w
> instrukcji nic nie znalazłem na ten temat.

Wszyscy piszą i nic nie wiedzą ;) To, że kuchenka tak się zachowuje ma
konkretną przyczynę, jest to tak zwana funkcja utrzymywania ciepła.
Kuchenka przez jakiś czas (zazwyczaj 20 min), po zakończeniu programu,
stara się utrzymać temperaturę potrawy (małe okresow działanie mikrofal
np. 90W), oraz sygnalizuje dzwiękiem, o stałym interwale czasowym, że
już jest gotowe i należy wyjąć potrawę. Gdy się tego nie zrobi w okresie
utrzymaywania ciepła, to wtedy daje sobie spokój i się wyłącza
(przestaje kręcić, świecić i dmuchać :) ) - no a wtedy już nic nie
ochroni naszej kolacji przed wystygnięciem.

Ten system jest montowany w większości kuchenek mikrofalowych firmy
Whirlpool. Piszą o tym dokładnie w swoich materiałach reklamowych. Na
stronie www potraktowali to jednak dość po macoszemu.

Krzysztof Wirszyłło

1. Data: 2003-12-13 11:04:51

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ten system jest montowany w większości kuchenek mikrofalowych firmy
> Whirlpool. Piszą o tym dokładnie w swoich materiałach reklamowych. Na
> stronie www potraktowali to jednak dość po macoszemu.

Szkoda, że w instrukcji nawet po macoszemu nie potraktowali... Coraz
bardziej mnie ta firma zastanawia...

Dzięki wszystkim :)
Pzdr
KK