Re: mm i tosty

From: "Hafsa" <h...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: mm i tosty
Date: Sat, 14 Dec 2002 11:00:52 +0100

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:atd1na.3vvl4c5.1@misiczka.pl...

> Użytkownik "Hafsa" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> dokladnie
> [ciach]
>
> Nie ma się co unosić Hafsa a już tym bardziej obrażać. Pieczywo poddane
> opiekaniu np. w tosterze (oczywiście mam na myśli opiekanie beztłuszczowe)
> ma niższe IG, ponieważ opiekanie powoduje wysuszanie pieczywa i jest ono
> wtedy dłużej trawione (tak jak owoce suszone mają niższe IG niż świeże).

a slyszalas cos o akrylamidzie?

> IG produktów nie jest związane tylko i wyłącznie z tym, jaką mają
zawartość
> węglowodanów, ale także z tym, czy produkt jest galaretowaty, zawiera
> błonnik, czy zawiera CUKIER. Tak, tak, cukier właśnie, nie pomyliłam się.

A co to jest cukier?Czym rozni sie od weglowadanow?O jakim cukrze
piszesz?Bialym ,brazowym ,w kostkach,czy cukrze pudrze.bo nie lapie.

> [...]
> trawienie takiej samej ilości skrobi (drugą część cząsteczki cukru stanowi
> fruktoza), obecność cukru zmniejsza pęcznienie skrobi, bo wiąże wodę w
> procesie produkcji". Także zawartość TŁUSZCZU w produktach obniża ich IG,
> ponieważ tłuszcze spowalniają opróżnianie żołądka z treści pokarmowej i
tym
> samym spowalniają trawienie skrobi.
> Może właśnie dlatego ta nutella, będąca "kością niezgody" we wszelkich
> dyskusjach ma tak niskie IG? Może właśnie dlatego gorzka czekolada ma IG
> równe 22? Jak widać dieta Montignaca, to nie jest dieta "jak unikać cukru"

Pewnie ze nie jest,dopiero teraz to zlapalas?A o nielaczeniu weglowadanow i
tluszczow nie wspominasz?
A czytalas cos na temat szkodliwosci fruktozy?Np w watku- niski poziom
cukru,dlugie i nudne.?

> Mam nadzieję, że to co napisałam, nie zostanie odebrane jako atak, tylko
> jako WYJAŚNIENIE mojej postawy.

Nie czuje sie atakowana,mnie tylko dziwi fakt,ze niektorzy chca sie
odchudzac a jednoczesnie jedza sernik,nutelle itp.A swoje lakomstwo maskuja
haslami-orzechy obnizaja IG,zamast cukru slodzik itp.Nie tedy
droga.Montignac to tez zmiana nawykow zywieniowych.A deser to przyjemnosc.od
swieta ,co s warte zjedzenia,ale zapalnowane i przemyslane w fazie 2.Gdy juz
sie schudnie i zalezy na utrzymaniu prawidlowej wagi.I temat uwazam chyba za
zamnkniety.Hafsa