mm i tosty

1. Data: 2002-12-12 18:49:37

Temat: mm i tosty
Od: "Nemo" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy opiekanie pieczywa tostowego obniza jego IG.

N.

2. Data: 2002-12-13 08:14:10

Temat: Re: mm i tosty
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemo" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> czy opiekanie pieczywa tostowego obniza jego IG.
>
> N.

Juz samo pieczywo tostowe ma wysoki IG,a opiekaniem go raczej
podniesiesz.Poza tym po doniesieniach szwedow o akrylamidzie ,tworzacym sie
podaczas opikeania pieczywa,smazenia ziemniakow ,tostow itp. wydaje mi
sie,ze powinnismy raczej unikac tego typu specjalow.A poza tym nie pasuja
doMM.Pozdraiwam Hafsa

3. Data: 2002-12-13 09:47:46

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podaczas opikeania pieczywa,smazenia ziemniakow ,tostow itp. wydaje mi
> sie,ze powinnismy raczej unikac tego typu specjalow.A poza tym nie pasuja

Nie mam pewnosci, ale gdzies wyczytalam, ze opiekanie pieczywa obniza jego
ig. Poszukam - jak znajde ten zapis to przytocze.
Z tym ze dotyczylo to pieczywa zgodnego z MM - tzn z pełnego przemiału - co
do pieczywa tostowego to nie wiem - mysle ze nawet jesli troche obniza, to
nie zmienia to faktu, ze i tak ma stanowczo za wysoki ig jak na MM.

Pozdr
Kafka

4. Data: 2002-12-13 10:06:46

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> Juz samo pieczywo tostowe ma wysoki IG,a opiekaniem go raczej
> podniesiesz.

Hmmm, a skąd takie wnioski? Jeśli będzie je opiekał bez tłuszczu to obniży
IG a nie podwyższy. Wystarczy poczytać SKĄD bierze się niskie IG produktów,
wtedy łatwo to zrozumieć. Zapraszam tutaj:
http://republika.pl/misiczka/kuchnia/indeksglikemicz
ny.htm
http://republika.pl/misiczka/kuchnia/indeksglikemicz
ny2.htm

.A poza tym nie pasuja
> doMM.Pozdraiwam Hafsa

W jednej (a pewnie w innych też) książce Montignaca, poleca on otłuszczone,
smażone, gęsie wątróbki na tostach właśnie.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
(A. Saint-Exupery)

5. Data: 2002-12-13 14:45:59

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> W jednej (a pewnie w innych też) książce Montignaca, poleca on
otłuszczone,
> smażone, gęsie wątróbki na tostach właśnie.

Drogie panie,a jedzcie sobie tosty nawet z zoltym serem i
pieczarkami,tlumaczac sobie ,ze to te pieczarki wlasnie obniza IG
calosci.Jedzcie torty na urodziny i serniki na swieta.Mnie jest to dokladnie
obojetne.Tylko prosze potem nie generowac postow o tytule-Monitignac- nie
dziala,ratunku!!! Idea Montignaca jest tez jedzenie potraw najmniej
przetworzonych.Mnie sie wydawalo i tak czytalam,ze pieczenie i gotowanie
PODNOSI IG potrawy.Moze jestem za glupia na to wszystko.Moze powinnam
zajadac sie nutella ,bo ma IG 33.
Wiem jedno,trzymanie sie zasad ,to klucz do sukcesu.Zmaina nawykow
zywieniowych,to klucz do sukcesu.Ale moze to tylko moja jakas wiejska
filozofia nie poparta naukowo,ani nie poparta linkiem. Pozdrawiam,ale nie
cieplutko,normalnie,jak zawsze serdecznie Hafsa

6. Data: 2002-12-13 15:09:34

Od: Gosia Garkowska <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article atcras$ldg$...@n...gazeta.pl, Hafsa at h...@g...pl wrote on
13/12/02 15:45:

> [...]
> calosci.
>Jedzcie torty na urodziny i serniki na swieta.Mnie jest to dokladnie

bo to po czesci prawda, ze produkt o niskim IG obniza IG calej potrawy, ale
to oczywiscie nie znaczy, ze mozna stosowac to jako wymowke i jesc cos co ma
w sobie zle polaczenia.
zgadzam sie bardzo.

tylko mam cos wrazenie, ze Hafsa cos zla dzisiaj :-(
moze pocieszyc jakos mozemy?
w kazdym razie zycze poprawy nastroju i duzo duzo ciepla.

> [...]
> przetworzonych.Mnie sie wydawalo i tak czytalam,ze pieczenie i gotowanie
> PODNOSI IG potrawy.Moze jestem za glupia na to wszystko.Moze powinnam

nie jestes, przeciez wiesz. ja na przyklad z Nutella tylko zartowalam
(zreszta juz wczesniej pisalam, ze IG ma nie byc wymowka - to co napisal
Mendosa). wszyscy mam nadzieje wiemy, ze cukier i tluszcz jest be,
przynajmniej w takich ilosciach jak w Nutelli.
w czekoladzie gorzkiej to jest w innych proporcjach i ten glycemic load sie
inaczej rozklada.
tak przynajmniej rozumiem.
poza tym moim zdaniem i Nutelle i sernik (ten normalny) mozna zjesc naprawde
od swieta, jako odstepstwo planowane (ktos juz tu o ty pisal) ale w fazie
II. ale zawsze lepiej zjesc gorzka czekolade czy orzechy.
w pierwszej na pewno nie.

> [...]
> filozofia nie poparta naukowo,ani nie poparta linkiem. Pozdrawiam,ale nie
> cieplutko,normalnie,jak zawsze serdecznie Hafsa

za to popraeta Twoim doswiadczeniem i lektura Montignaca.
ja akurat uwazam Ciebie za eksperta w tej dziedzinie.

pozdrawiam cieplo

--
*gosia zmartwiona rozdraznieniem Hafsy*

7. Data: 2002-12-13 15:26:17

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieczarkami,tlumaczac sobie ,ze to te pieczarki wlasnie obniza IG
> calosci.Jedzcie torty na urodziny i serniki na swieta.Mnie jest to
[ciach]

Nie ma się co unosić Hafsa a już tym bardziej obrażać. Pieczywo poddane
opiekaniu np. w tosterze (oczywiście mam na myśli opiekanie beztłuszczowe)
ma niższe IG, ponieważ opiekanie powoduje wysuszanie pieczywa i jest ono
wtedy dłużej trawione (tak jak owoce suszone mają niższe IG niż świeże).

IG produktów nie jest związane tylko i wyłącznie z tym, jaką mają zawartość
węglowodanów, ale także z tym, czy produkt jest galaretowaty, zawiera
błonnik, czy zawiera CUKIER. Tak, tak, cukier właśnie, nie pomyliłam się.
Otóż jak podaje książka "Nie musisz liczyć kalorii wystarczy, że poznasz
indeks glikemiczny" -
"trawienie cukru powoduje o połowę niższy wzrost glukozy we krwi niż
trawienie takiej samej ilości skrobi (drugą część cząsteczki cukru stanowi
fruktoza), obecność cukru zmniejsza pęcznienie skrobi, bo wiąże wodę w
procesie produkcji". Także zawartość TŁUSZCZU w produktach obniża ich IG,
ponieważ tłuszcze spowalniają opróżnianie żołądka z treści pokarmowej i tym
samym spowalniają trawienie skrobi.
Może właśnie dlatego ta nutella, będąca "kością niezgody" we wszelkich
dyskusjach ma tak niskie IG? Może właśnie dlatego gorzka czekolada ma IG
równe 22? Jak widać dieta Montignaca, to nie jest dieta "jak unikać cukru"
tylko coś zupełnie innego.
Mam nadzieję, że to co napisałam, nie zostanie odebrane jako atak, tylko
jako WYJAŚNIENIE mojej postawy.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kłamią niewolnicy. Wolni ludzie mówią prawdę.
http://www.misiczka.republika.pl

8. Data: 2002-12-13 15:39:04

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieję, że to co napisałam, nie zostanie odebrane jako atak, tylko
> jako WYJAŚNIENIE mojej postawy.

Aha. I chciałam jeszcze napisać, że nie jem nutelli ani tostów z żółtym
serem i pieczarkami ;-P

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Nie stawiaj sprawy na ostrzu noża, bo możesz ją zarżnąć
http://www.misiczka.republika.pl

9. Data: 2002-12-14 10:00:52

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma niższe IG, ponieważ opiekanie powoduje wysuszanie pieczywa i jest ono
> wtedy dłużej trawione (tak jak owoce suszone mają niższe IG niż świeże).

a slyszalas cos o akrylamidzie?

> [...]
> węglowodanów, ale także z tym, czy produkt jest galaretowaty, zawiera
> błonnik, czy zawiera CUKIER. Tak, tak, cukier właśnie, nie pomyliłam się.

A co to jest cukier?Czym rozni sie od weglowadanow?O jakim cukrze
piszesz?Bialym ,brazowym ,w kostkach,czy cukrze pudrze.bo nie lapie.

> [...]
> równe 22? Jak widać dieta Montignaca, to nie jest dieta "jak unikać cukru"

Pewnie ze nie jest,dopiero teraz to zlapalas?A o nielaczeniu weglowadanow i
tluszczow nie wspominasz?
A czytalas cos na temat szkodliwosci fruktozy?Np w watku- niski poziom
cukru,dlugie i nudne.?

> Mam nadzieję, że to co napisałam, nie zostanie odebrane jako atak, tylko
> jako WYJAŚNIENIE mojej postawy.

Nie czuje sie atakowana,mnie tylko dziwi fakt,ze niektorzy chca sie
odchudzac a jednoczesnie jedza sernik,nutelle itp.A swoje lakomstwo maskuja
haslami-orzechy obnizaja IG,zamast cukru slodzik itp.Nie tedy
droga.Montignac to tez zmiana nawykow zywieniowych.A deser to przyjemnosc.od
swieta ,co s warte zjedzenia,ale zapalnowane i przemyslane w fazie 2.Gdy juz
sie schudnie i zalezy na utrzymaniu prawidlowej wagi.I temat uwazam chyba za
zamnkniety.Hafsa

ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia" styczeń 2003, str.94)
ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia" styczeń 2003, str.94)
MM czy nikt nie wie
dieta hiperprędka
MM-sernik