mocne półki z g-k

11. Data: 2009-09-21 09:37:09

Temat: Re: mocne półki z g-k
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Sep 2009 22:13:54 +0200, bloom napisał(a):

> jak zrobić (wzmocnić) półki z płyt g-k, aby utrzymały książki. te półki
> mają być we wnęce ściany też zrobionej z płyt g-k. głębokość półek ok. 20
> cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś profile,
> wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

Nie musi być żadnych wzmocnień, półka nie musi być z drewna ani tym
bardziej wylana z betonu. Żeby było dobrze, to grubość musi być większa,
odpowiednio 7,5 lub 9 cm. Użyj profili CW50 i UW50 (C50, U50 - różnie
nazywane). Z profila U50 zrób ramkę. Profil przykręcasz do tylnej ściany
(100 cm) i do bocznych ścianek (odcinki 20 cm) kołkami molly (z tego co
zrozumiałem ścianki są z k/g; jeśli tylna ścianka jest z innego materiału
to zastosuj odpowiednie kołki); na odcinku 20 cm - 2 kołki molly, na
odcinku 100 cm - 4 kołki. Z przodu przykręć profil U50 - w ten sposób
stworzysz prostokątną ramkę; przedni profil UW50 skręć pchełkami z bocznymi
profilami w ten sposób, żeby na jedno połączenie przypadały 4 pchełki
(czyli: dwie od góry, dwie od dołu profila na złączeniu dwóch U50). W
środek wkładasz odcinki profila CW50 - w przypadku szerokości 100 cm, 5
kawałków będzie ok. Następnie przykręcasz płyty. Jeżeli na półce mają stać
cięższe rzeczy (powiedzmy 40 kg-50 kg), warto dać dwie płyty od góry. Wtedy
pierwszą warstwę płyt łapiesz jakkolwiek (powiedzmy 10 wkrętów, po 2 na
odcinek), a całość przykręcasz do profili CW50 przez drugą płytę długimi
wkrętami (conajmniej 35 mm dł.).

Jeśli czegoś nie zrozumiałes, to pisz.

--
best regards,
scream

12. Data: 2009-09-21 17:21:06

Od: szwagier <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

bloom pisze:
> [...]
> 20 cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś
> profile, wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

W sciane wbic dwa prety zbrojeniowe, do pretow od spodu przywiazac plyte
GK wodoodporna (drutem wiazalkowym), powierzchnie wyrownac klejem.
Zaszpachlowac, wyszlifowac, zagruntowac i malowac ;)

szwagier

13. Data: 2009-09-22 09:45:27

Od: lukaSE <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

O Boże!

A nie możesz po prostu pojechać do śmiecioramy, kupić paru kantówek
drewnianych, sklecić z tego konstrukcji i obudować mdf-em? wychodzi
duuużo trwalej i mocniej niż z gk, a przy odrobinie staranności
ładniej.

pozdr

14. Data: 2009-09-22 09:50:39

Od: lukaSE <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A do "fachowców"

jeżeli chcesz zrobić metrową półkę z betonu - to kochani wg PNB
minimalna otulina pręta w betonie to ZAWSZE 25mm.... czyli półka ma
50mm + grubość pręta (np. fi12) = 62 mm
a to już ponad 150% założenia...

15. Data: 2009-09-22 09:57:44

Od: lukaSE <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A do "fachowców"

jeżeli chcesz zrobić metrową półkę z betonu - to kochani wg PNB
minimalna otulina pręta w betonie to ZAWSZE 25mm.... czyli półka ma
50mm + grubość pręta (np. fi12) = 62 mm

do tego jakakolwiek okładzina daje nam kolejne 30mm, a to już 150%
założenia....

16. Data: 2009-09-22 11:52:01

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukaSE" <l...@g...com> wrote in message
m.googlegroups.com...
[...]

Chyba, że zrobi szkło - siatko - betonowe, a wtedy wystarczy około 3cm
grubości.

17. Data: 2009-09-22 16:26:17

Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam dla speca, my wszyscy tu spece :P
> Boki murujesz z czego tam masz pod ręką cegła,silikaty bloczki betonu
> komórkowego, tylko nie bloczki betonowe :)
> Robisz szalunek sobie z OSB-ładny taki jak ta półka, kupujesz pręty fi 12
> zbrojeniowe.
> I wbijasz je/wmurowujesz w boki ściany-tej wymurowanej/ ewentualnie robisz
> jeszce kilka prętów poprzecznie i przewiązujesz je drutem
> Przykładasz szalunek tak żeby były niżej o 1-2cm od prętów i "zalewasz"
> wszytko zaprawą cementową.
> Grubość półki to może być 4cm i więcej.
> Myślę, że dasz radę :)

ja robiłem taką półkę, ale bez mocowania po bokach, długość 3m, czerokość
30cm. 7cm grubości(ze względu na płytki wykańczające taka grubość)
w tym celu do ściany dałem co 25cm drut 10mm gwintowany (na wylot przez
ścianę, od drugiej strony duża podkładka ) i do nich na długość 4 druty 6mm.
całość zbrojenia 2cm od górnej powierzchni półki.
Półka jak na razie siedzi i nieraz była konkretnie obciążana, przez jakies 2
miesiace leżało na niej jakies 300kg płytek ;P
tak wiec stwierdzam że wykonanie pólki betonowej jest nieskomplikowane a
efekt ciekawy, szczególnie jak się dobrze wykonczy, najwięcej zabawy jest z
deskowaniem.

18. Data: 2009-09-24 18:36:49

Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> No to zaproponuj coś lepszego :).
> JA dałem współczynnnik bezpieczeństwa n=5.
> NA wszelki wyapdek bo jak nigdy tego nei robił to ma byc dobrze.
> W końcu to metrowa półka.

Ja mam w piwnicy półki wykonane ze stelaża UD28 do G-K. Stelaż ten
przykręcony jest po obwodzie we wnęce zwykłymi kołkami do 3 ścian. Każda
półka ma rozmiary 1,2m szerokości i 1m głębokości. W te profile wsunięte są
najzwyklejsze płyty meblowe oraz deski (to co mi się pozostało po różnych
pracach) prz\ykręcone po obwodzie wkrętami do tych profili. Na każdej z
półek stoi po kilkaset kg różnego rodzaju sprzętu, głównie ciężkie
narzędzia. Robiłem wcześniej próby siadając i skacząc po tych półkach. Półki
nawet się nie ugięły.
Bez najmniejszego problemu można do takich półek przykręcić płyty G-K.
Choć myślę, że dla autora wątku to będzie przerost formy nad treścią i w
zupełności mu wystarczą półki wykonane z samego stelaża. Po prostu w poprzek
na całej głębokości półki trzeba wsadzić dodatkowe profile w odstępach co
np. 15-20cm. Sądzę, że spokojnie wytrzymają takie półki po 100-200 kg
W razie jak ktoś chce jeszcze bardziej wytrzymałe półki to trzeba te
poprzeczne profile składać po dwa jeden w drugi tworząc zamknięty profil
kwadratowy. Po skręceniu takich profili można dodatkowo je wypełnić pianką
montażową poprzez otwory wywiercone w tych profilach.
Dzięki złożeniu takich profili unika się zjawisku wyboczenia, czyli
skręcaniu się profila pod obciążeniem, co powoduje jego gwałtowne osłabienie
i utratę nośności.

19. Data: 2009-09-24 18:57:14

Od: "Łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Założyłem ze autor chciał max grubosc 6cm
a robiac to na profilach bedzie wiecej

Poza tym uwazam ze połki zrobione na profilach
wytrzymaja duzo wieksze obciazenie
niz te kilkanascie ksiazek jednak zmiana obciazenia z pewnoscia spowoduje
rysy

20. Data: 2009-09-24 19:15:20

Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Założyłem ze autor chciał max grubosc 6cm
> a robiac to na profilach bedzie wiecej

Nie będzie więcej. Policzmy.
Profil 30mm.
Płyta od dołu + płyta od góry 2 x 12mm
Razem 30 + 12 + 12 = 54mm = 5,4cm

> Poza tym uwazam ze połki zrobione na profilach
> wytrzymaja duzo wieksze obciazenie
> niz te kilkanascie ksiazek jednak zmiana obciazenia z pewnoscia spowoduje
> rysy

Gdzie te rysy ?
Płyty docina się w całych kawałkach, a rogi wypełnia akrylem, któy jest
elastyczny i zapobiega pojawianiu się rys.

Willa Nieruchomości [cross] PRZESTROGA
forum opinii o ekipach i fachowcach
czym przykleić kabel do ściany?
tv w łazience?