moje małżeństwo to jakaś paranoja!

611. Data: 2005-06-01 21:40:33

Temat: Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości
news:d7jvvp$34a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Rzeczywiscie, nieprecyzyjnie sformułowałam my?l, co zreszt? póĽniej
> sprecyzowałam w toku dyskusji. Powiedzmy, że zasadniczo chodzi mi o sposób
> wypowiedzi DD - wg mnie jest on nacechowany poczuciem moralnej wyższo?ci i
> pych?, które nie przystoj? miłosiernemu chrze?cijaninowi.

Poczytaj Ewangelię, szczególnie rozmowy Pana Jezusa. Miłosierdzie Pan Jezus
okazywał dla skruszonych (jawnogrzesznica, Zacheusz, przypowieść o synu
marnotrawnym), natomiast do osób, którzy trwali w grzechu był bezwzględny
(faryzeusze).

Dariusz Drzemicki

612. Data: 2005-06-01 21:42:45

Temat: Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2005-05-31 22:28:40 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach
> przyrody grupowicz *gsk* skreślił te oto słowa:

> To czego Tobie brakuje. Radość życia :)

To musisz być straszną fustratką skoro w necie szukasz radości życia. No,
ale rozumiem, jak ja miałabym w otoczeniu kogoś tak przyjemnego jak Ty, to
też wolałabym , żeby zamknął się w "netświatku" i zniknął z reala. Pewnie
nie miałabyś gdzie szukać radości życia. I tęż smutne jest to, że tego typu
dialogi powodują Twoją radość życia. Oj nie ja mam problemy, nie ja...
G.

613. Data: 2005-06-01 21:44:59

Od: sveana <s...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

gsk wrote:

> Czyli pomysł na biznes mam dobry. Niech mi ktoś zatankuje samochód albo
> potrzyma dzieci przed stacją benzynową.

Musisz bardzo dużo jeździć... Skoro to tankowanie to taka trauma i temat
do dyskusji... Przecież przeciętny bak wytrzyma bez tankowania dobrych
600 km (benzyny), a diesel ponad 1000 ?

> Prawdopodobieństwo spalenia samochodu na stacji jest chyba niewielkie. Nie
> słyszałam o takim przypadku.

Mało słyszałaś.

--
sveana
"A sword is a sword and nothing more.

614. Data: 2005-06-01 22:48:47

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Bzdura. Rozwodnicy (niepozostający w związkach) mogą przystępować do
> wszystkich sakramentów.

Masz rację. Jeżeli są wstrzemiężliwi płciowo, to mogą przyjmować Komunię.

> W przypadku "życia w wolnych związkach" też nie ma
> mowy o ekskomunice.

To poczytaj KKK.

Dariusz Drzemicki

615. Data: 2005-06-01 22:52:07

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To bzdura - wystarczy zerknąć do KPK. A co do Komunii św. - nie wiem, czy
> zdajesz sobie sprawę, że np. w takiej Francji czy Wielkiej Brytanii
> episkopaty oficjalnie uznały ważność spowiedzi zbiorowej (na początku mszy
> św.) i do komunii przystępuje _cała_ wspólnota wiernych. Także rozwodnicy
> ludzie z wolnych związków.

Ale przecież brakuje w sakramencie pojednania postanowienia poprawy.
Czy wszyscy rozwodnicy w tym momencie postanawiają żyć w czystości?

Dariusz Drzemicki

616. Data: 2005-06-02 06:29:26

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Drzemicki <d...@a...com.pl> napisał(a):

> To poczytaj KKK.

Poczytałam. W przeciwieństwie.
Zajrzyj tu:
http://www.mateusz.pl/ksiazki/es-uwk/es-uwk_i_22.htm

i tu:

http://www.salwatorianie.pl/spowiedz/niemoze.htm

A potem feruj wyroki.
ER

617. Data: 2005-06-02 06:40:08

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przecież brakuje w sakramencie pojednania postanowienia poprawy.
> Czy wszyscy rozwodnicy w tym momencie postanawiają żyć w czystości?

Nie wiem, nie zaglądam im do sumień. Wiem jednak, że na Zachodzie spowiedź
indywidualna zanika (głównie z powodów trudnosci psychologicznych, jak sądzę)
i ciężar przesuwa sie w stronę wspólnotowych celabracji pokutnych
(ograniczonych zazwyczaj do formułki na początku mszy). Po czym _wszyscy_ jak
jeden mąż przystępują do Komunii. Ba, moja francuska znajoma (po rozstaniu z
mężem "kościelnym", w nowym związku) bez problemu dostaje rozgrzeszenie
podczas spowiedzi indywidualnej, mimo że nie kryje swojej sytuacji. I była
bardzo zdziwiona, kiedy jej powiedziałam, że w Polsce jest inaczej!
Najwyraźniej dzieje się to przy pełnej świadomości lokalnych episkopatów i
jest odbiciem wyraźnej tendencji do "protestantyzowania" katolicyzmu na
Zachodzie (IMO skuteczne na krótką metę, ale to już inna historia).
ER

618. Data: 2005-06-02 07:00:49

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
wiadomości

> Kłóci się Twoja deklaracja wiary ze szpilakmi jakie wbijasz w kościół, czy
> księży.

Gdzie? Jedną mi pokaż.

Margola

619. Data: 2005-06-02 07:02:25

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
wiadomości

> Napisałaś, że Bóg jest miłosierny i wybaczy nawet tym, którzy nie potrafią
> się nawrócić.

Napisała, jeśli już, że działa swym miłosierdziem takze na tych, którzy Go
odrzucają. Nic nie pisałam o przyjęciu tych, którzy się nie nawrócą. A nie
potępia ich, to pewne. Sądzi sprawiedliwie, ot i co.
Jeśli napisałam inaczej, pokaż gdzie.

Margola

620. Data: 2005-06-02 07:02:51

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pośpiesznie przeczytałem i źle zrozumiałem. Sorki.

nie szkodzi. Przywykłam.

Margola

Przeminęło z wiekiem
cisza na grupie