monitoring a klucze

1. Data: 2008-10-01 07:59:33

Temat: monitoring a klucze
Od: "magda" <n...@m...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanko: czy to normalne i powszechne zjawisko że agencja ochrony
(juwentus) żąda kluczy do monitorowanego obiektu? Chodzi konkretnie o klucze
do bramy, żeby mieć lepszy dostęp do obiektu tj. do monitorowanego domu.
Dodam że do tej pory w razie nieobecności domowników skakali przez siatkę i
problemu nie było, a teraz nagle dzwonią by im dać klucze. Trochę mi się to
dziwne wydaje i ciekawa jestem jak to jest u Was.
Pozdrawiam
Magda
PS Poszło na dom i budowanie.

2. Data: 2008-10-01 08:02:47

Temat: Re: monitoring a klucze
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <n...@m...xx> wrote in message
> [...]
> problemu nie było, a teraz nagle dzwonią by im dać klucze. Trochę mi się
> dziwne wydaje i ciekawa jestem jak to jest u Was.

Normalne - ale powinni te klucze dostać w zaplombowanym woreczku -
otwieranym w wypadku sygnalu alarmowego. Danie kluczy "luzem" to łatwy wstęp
dla ss-manów i montażu pluskiew.

3. Data: 2008-10-01 08:11:27

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:
> [...]
>
> Normalne - ale powinni te klucze dostać w zaplombowanym woreczku -
> otwieranym w wypadku sygnalu alarmowego. Danie kluczy "luzem" to łatwy wstęp

skoro wcześniej przez płot skakali to w czym problem zeby przez płot ten
podsłuch założyć ?

wg mnie warto dać, ale sprawdź w ubezpieczalni czy mozesz to zrobić,
zeby sie potem nie okazało ze nie wypłacą ci ubezpieczenia bo dałeś
obcym ludziom klucze ;)

michal

4. Data: 2008-10-01 09:21:19

Od: "El_Kadafi" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętaj że pracownicy agencji (ci z lotnych do alarmów) ochrony to
najczęściej wyrośnięte karki, bardzo często powiązani z tymi przed którymi
nas mają chronić albo nawet sami są na bakier z prawem. Sorki takie życie.

5. Data: 2008-10-01 12:03:45

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domu. Dodam że do tej pory w razie nieobecności domowników skakali przez

Łatwo na pytanie odpowiedzieć sobie samemu. Czy wolisz zniszczoną siatkę?

A poza tym oni chcą tylko klucz od furtki, która pewnie i tak nie jest tak
"naprawdę"
zamkana, a tylko trzymana przez zaczep elektromagnetyczny. Taką furtkę
prawdziwy
złodziej otwiera przysłowiowym spinaczem lub mniej subtelny "wykopuje".

Pozdrawiam emarcin

6. Data: 2008-10-01 13:25:43

Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W różnych agencjach różnie bywa.
Jednak trzeba się liczyć, że agencje zatrudniają czasami bardzo
przypadkowych ludzi.
Zatem najleposzym rozwiązaniem jest udostępnienie takiego klucza, któego
użycie było by rejestrowane tzn. rejestrowany byłb y czas użycia tego
klucza, a podrobienie klucza było by niemożliwe.

Wiele nowoczesnych alarmów obecnie współpracuje z kluczami elektronicznymi w
formie karty lub breloka. Kartę taką lub brelok należy zbliżyć do
specjalnego czytnika, który współpracuje z alarmem i otwiera furtkę/bramę.
Każde użycie takiego klucza jest rejestrowane w systemie alarmowym, a czas
użycia można odczytać z systemu alarmowego. Taki rodzaj kluczy ma tę
przewagę nad standardowymi kluczami, że nie ma możliwości podrobienia
takiego klucza, a w razie jego zagubienia można taki klucz w kilka sekund
lub minut usunąć z pamięci czytnika, przez co staje się bezużyteczny. Należy
też wspomnieć, że takie klucze ułatwiają także życie pozostałym domownikom,
gdyż ułatwiają otwieranie.
W przypadku, kiedy dany alarm nie obsługuje takiego czytnika można
zamontować integralne urządzenie, którze także niezależnie rejestruje użycie
poszczególnych kluczy i umożliwia otwarcie furtki/bramy.
Proponuję zatem, abyś się zastanowiła nad takim rozwiązaniem.
Są też podobne rozwiązania radiowe z pilotami radiowymi.

7. Data: 2008-10-01 13:45:31

Od: Dy <d...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też wspomnieć, że takie klucze ułatwiają także życie pozostałym domownikom,
Plumpi

Ile taki system kosztuje?

Pozdrawiam
Dy

8. Data: 2008-10-01 16:10:57

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Należy
> też wspomnieć, że takie klucze ułatwiają także życie pozostałym
Plumpi

Ile taki system kosztuje?

Ja znam taki system http://www.hsk.com.pl/?s=4&t=lockdata
W naszej strefie klimatycznej mnie raczej do zastosowań wewnętrznych.
Cena w przedziale 600-1000zł. Dalej możemy teoretyzować (moim zdaniem
raczej mało ludzi zdecyduje się na takie rozwiązanie, szczególnie w
porównaniu
do kosztu wkładki 60-100zł).

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2008-10-01 16:37:58

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 1, 3:25 pm, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> użycia można odczytać z systemu alarmowego. Taki rodzaj kluczy ma tę
> przewagę nad standardowymi kluczami, że nie ma możliwości podrobienia

LOL

Roznica jest taka, ze taki klucz mozna 'podrobic'
na odleglosc.

Przyklad:
Trzymasz klucz w kieszeni, bum cyk,
ktos wlasnie podrobil ten klucz.

Nie bedziesz wiedzial kto i kiedy.

Chcesz wiedziec jak? Poszukaj.

Informacji jest tak samo duzo jak
o kluczach 'uderzeniowych' (bump key).

10. Data: 2008-10-01 18:38:03

Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LOL

> Roznica jest taka, ze taki klucz mozna 'podrobic'
> [...]

Nie muszę szukać, bo od lat interesuję się tą technologią :)
Co do podrabiania to powiem w ten sposób: masz rację i nie masz racji.
Oczywiście najtańsze systemy bazujące na stałych kodach i transmisji
jednokierunkowej jest dość łatwo skopiować tak jak piszesz niewiadomo kto i
kiedy.
Jednak na rynku znajdują się też systemy z transmisją dwukierunkową o
kodowaniu zmiennym. Polega to na tym, ze czytnik z kartą wymieniają szereg
danych m.in. kodów, które za każdym razem są inne, a podczas jednego odczytu
urządzenia wymieniają się kodami wyliczając je wg ściśle określonego
algorytmu, który jest znany tylko i wyłącznie czytnikom uprawnionym. W tym
przypadku skopiowanie takiej karty graniczy z cudem.
Poza tym weź też pod uwagę, że tego typu hakerstwem mogą się trudnić tylko
te osoby, które posiadły dość dużą wiedzę w tym zakresie.
Po pierwsze, że takich osób jest bardzo mało.
Po drugie firma produkująca karty i czytniki nie ujawnia szczegółów
systemów.
Po trzecie trzeba by było mieć niezłego farta, aby się napatoczyć na takiego
hakera, który będzie chciał zdobyć nasze kody.
Po czwarte kto będzie się bawił w rozgryzanie algorytmów kodowych tylko po
to, żeby dostać się na teren czyjegoś podwórka ? Chyba o wiele łatwiej i
szybciej to zrobi przeskakując przez płot ?
Po piąte mówimy o udostępnianiu klucza firmie ochroniarskiej. Jak sądzisz
ile osób w takiej firmie w ogóle rozumie zasadę działania takiego klucza,
nie mówiąc już o umiejętności skopiowania ? Może nikt, albo jedna czy dwie
osoby zajmujące się zabezpieczeniem technicznym.
Po szóste, włamanie przy pomocy kopi takiego klucza powierzonego firmie
ochroniarskiej obciąża tę firmę ochroniarską.
Po siódme w przypadku rezygnacji z usług tejże firmy ochroniarskiej, usuwamy
z systemu klucz, który powierzyliśmy tej firmie, a wraz z nim giną wszystkie
kopie.
W przeciwieństwie do takiego elektronicznego klucza, zwykłe klucze można
podrobić w byle jakim warsztaciku zajmującym się dorabianiem kluczy, a
znajdującym się chyba w każdym markecie i na co drugiej ulicy w mieście :)

Czujnik ruchu przy żarówce ?
towarzystwo ubezpieczeniowe
Pralka - głębokość
pranie dywanow - warszawa
Energia elektryczna - jaką wybrać taryfę ?