montaż ościeżnicy stalowej

1. Data: 2010-05-12 18:15:38

Temat: montaż ościeżnicy stalowej
Od: LEPEK <gdzies@wsi> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Potrzebuję zamontować drzwi w piwnicy.
Jako, że miejsce jest mało reprezentacyjne, to zrobię to sam :)

Ościeżnica będzie stalowa, skrzydło najzwyklejsze.

Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

2. Data: 2010-05-12 19:24:53

Temat: Re: montaż ościeżnicy stalowej
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
> ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

przykręca się do ścian długimi kotwami, jeszcze lepiej dugimi i grubymi aby
nie można było jej wyważyć
Zamiast typowych kotw bywają też opaski z blachy
--
Jackare

3. Data: 2010-05-12 19:26:29

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości

> przykręca się do ścian długimi kotwami, jeszcze lepiej dugimi i grubymi
> aby nie można było jej wyważyć
> Zamiast typowych kotw bywają też opaski z blachy

a w miejscach które chcemy zabezpieczyć przed włamaniem w ogóle nie należy
używwać pianki tylko osadzić ościeżnicę na zaprawie
--
Jackare

4. Data: 2010-05-12 20:11:57

Od: LEPEK <gdzies@wsi> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-12 21:26, Jackare pisze:

> a w miejscach które chcemy zabezpieczyć przed włamaniem w ogóle nie
> należy używwać pianki tylko osadzić ościeżnicę na zaprawie

Jeśli chodzi o "antywłamaniowość", to osadzenie ościeżnicy nie musi
spełniać szczególnych warunków, bo łatwiej będzie wywalić dziurę w
drzwiach, a ostatecznie w ścianie (wątłe bloczki).

Chodzi mi o sam sposób osadzenia ościeżnicy - w niej nie ma otworów na
kotwy, a na mój mały rozum sama pianka brzmi dość niestabilnie.

Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
koty, czy sama pianka wystarczy?

Pozdr,

5. Data: 2010-05-12 20:36:05

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
> koty, czy sama pianka wystarczy?

Nie wiem czy jest sens. Gdybym to ja montował dla siebie - zrobiłbym kotwy.
--
Jackare

6. Data: 2010-05-14 17:18:41

Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-12 22:11, LEPEK pisze:
> Czy z tego punktu widzenia jest sens nawiercać otwory w ościeżnicy i dać
> koty, czy sama pianka wystarczy?

Ja obsadzałem wszystkie drzwi wewnętrzne na samej piance i siły nie ma,
aby cokolwiek je ruszyło z miejsca. Przy montażu może i wygląda ona
niepewnie, ale po zastygnięciu znacznie zyskuje na wiarygodności.

Bogdan

7. Data: 2010-05-14 21:15:59

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

LEPEK <gdzies@wsi> napisał(a):

> [...]
>
>Generalnie sposób montażu jest mi znany, ale mam jedną wątpliwość: czy
>ościeżnicę montuje się wyłącznie na piankę, czy przykręca się do ścian?

Teoretycznie mozesz zostawic na piance, jesli drzwi nie sa ciezkie.
Dobrze wczesniej tylko zakleszcz oscieznice klinami, wypoziomuj dokladnie
(to b.wazne!) i dokladnie wtlocz pianke, tak, zeby zakryla wszystkie szczeliny
(pamietaj tylko o jej rozszezralnosci).
Ja jednak bym sugerowal ze dwa dlugie wkrety - przynajmniej na gorze i dole
od strony zawiasow (czyli tam, gdzie beda dzialac nawieksze sily przy otwartych na
osciez
drzwiach.

--
"Sztuka polityki w demokracji polega na takim
postępowaniu, aby naród wierzył, że RZĄDZI"

Została uruchomiona witryna ogłoszeniowa <www.azela.pl>
Została uruchomiona witryna ogłoszeniowa <www.azela.pl>
Do czego takie szczypce?
Co dla dziecka na komunię?
Koszt wykończenia użytkowego poddasza w domu