morele, rzadki temat

1. Data: 2007-09-28 07:01:10

Temat: morele, rzadki temat
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrydzień!

Przyszło mi do głowy, że mógłbym zmieścić u siebie jeszcze morelę.
Może na ścianie altany.
Czy ktoś coś wie o dobrych - pełnych, słodkich, dobrze się
odpestkowujących - sortach?
Może jakieś namiary na skl. wysyłkowe? Może ktoś ma?

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

2. Data: 2007-09-28 14:53:47

Temat: Re: morele, rzadki temat
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski napisał:

> Przyszło mi do głowy, że mógłbym zmieścić u siebie jeszcze morelę.
[...]
> Czy ktoś coś wie o dobrych - pełnych, słodkich, dobrze się
> odpestkowujących - sortach?

Ja mam posadzoną odmianę `Early Orange` i bardzo sobie chwalę.
Rośnie w Lublinie od dwunastu lat. Bardziej mi zależało, żeby mieć
na wiosnę kwitnące drzewko, niż na owocach.
W związku z tym rośnie swobodnie, bez żadnego przycinania.
Corocznie owocuje. W ubiegłym roku miałem kłopot z nadprodukcją.
Nawet i w tym roku jakoś ominął ją mróz.
Główna zaleta, jak dla mnie, że daje wczesne owoce, kiedy pożąda się ich
najbardziej. Owoce dojrzewają prawie jednocześnie i to jest dla mnie kłopot.
Jeżeli ktoś robi przetwory, to chyba zaleta.
Czy są jakieś odmiany z plonowaniem bardziej rozciągniętym w czasie?

Pozdrawiam sukcesywnie, ;-)

Zbyszek

3. Data: 2007-09-28 18:16:48

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>na wiosnę kwitnące drzewko, niż na owocach.
>W związku z tym rośnie swobodnie, bez żadnego przycinania.
:)
bo to bardzo dobra odmiana
a morele stosunkowo zle reaguja na przycinanie tzn
czesto choruja po tym.
:)
jezeli chodzi Tobie o urode kwitnacego drzewka (bardzo duze ciemnorozowe
kwiaty)
a pozniej przez reszte sezonu na ozdobnych
miedzianoczerwonych lisciach to bardzo polecam ozdobna morelobrzoskwinie
Prunus x amygdalopersica 'Spring Glow' (na priv wysle fotke)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2007-09-28 23:02:14

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:
> [...]
> odpestkowujących - sortach?
> Może jakieś namiary na skl. wysyłkowe? Może ktoś ma?

pewnie zależy też gdzie mieszkasz.
ja, na pogórzu, próbowałem 3 razy i nigdy nie przetrwały więcej niż 2
sezonów - marzły.

moon

--
i tak będzie wojna...

5. Data: 2007-10-01 13:07:33

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon pisze:

> pewnie zależy też gdzie mieszkasz.
> ja, na pogórzu, próbowałem 3 razy i nigdy nie przetrwały więcej niż 2
> sezonów - marzły.
>
> moon

Early Orange, przez cztery lata wymarzała corocznie. Obecnie w tym
miejscu posadzona śliwka Skoropłodnaja , póki co ma się dobrze.
Okolice Szczecina, na wygwizdowie.

michalina

6. Data: 2007-10-01 16:39:45

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Early Orange, przez cztery lata wymarzała corocznie. Obecnie w tym
miejscu posadzona śliwka Skoropłodnaja , póki co ma się dobrze.
Skoroplodnaja jakkolwiek smaczna sliwa
to jednak nie to co Early orange
:(
ja u siebie tez mam wygizdowo
a Szczecin to chyba nawet cieplejsze okolice niz Poznan
i nie tylko Early orange ale bardziej delikatna Luizieta sie udaje
:)
za najbardziej pancerna z moreli jest uwazana Harcot
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

7. Data: 2007-10-01 17:15:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Smal Tadeusz pisze:

> to jednak nie to co Early orange

Zachęcona głównie kwitnieniem tej odmiany, posadziłam drzewko. To moje
pierwsze owocowe drzewko w życiu :-). Jak je zabezpieczyć na zimę? I co
zrobić na wiosnę, żeby dać mu "zastrzyk" energii - podsypać obornikiem?

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2007-10-02 00:31:25

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

michalina wrote:

> Early Orange, przez cztery lata wymarzała corocznie. Obecnie w tym
> miejscu posadzona śliwka Skoropłodnaja , póki co ma się dobrze.
> Okolice Szczecina, na wygwizdowie.

No, okolice Szczecina, to takie nasze strefy łagodnego klimatu raczej:)
Wy tam macie choć -15c czasem?
Bo u mnie spada czasem do -27/28.

moon

--
i tak będzie wojna...

9. Data: 2007-10-02 04:46:20

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon pisze:

> No, okolice Szczecina, to takie nasze strefy łagodnego klimatu raczej:)
> Wy tam macie choć -15c czasem?
> Bo u mnie spada czasem do -27/28.
>
> moon

Reasumując - ma ktoś na Dolnym Sląsku morele nie marznące?

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

10. Data: 2007-10-02 06:03:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reasumując - ma ktoś na Dolnym Sląsku morele nie marznące?

Lubin-marzną.Na ponad 10 lat życia, trzy razy owocowała.
Mirzan

Pochwała Hondy
Coś na balkon (na teraz)
mech